Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

tonny

tonny

11-09-2008 om 21:28

Film om over na te praten

in kerkelijk verband willen we komend seizoen een paar filmavonden houden; eerst samen eten, dan film kijken, vervolgens napraten.

Welke titels zouden jullie daarvoor geschikt vinden?

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Corrie ten boom

ik vond de film over het leven van corrie ten boom erg indrukwekkend. Dat is die vrouw die ondanks/door de wo II gelovig is gebleven...Haar zus , die ook gelovig was heeft haar geloof verloren tijdens de oorlog.
Het gaat dus over wat lijden doet met je geloof; verdiept het of maakt het afstandig?
Er is een site over haar,daar staat wel hoe de film heet en de EO heeft m een tijd terug uitgezonden.Het gaat dus wel over de WO II en of dat iets is voor de ouderen, weet ik niet.
En the passion of the Christ kan ook misschien, over de laatste lijdensweg van Jezus.De discussie daarom heen is of je het Lijden van Jezus wel kan uitbeelden...
En je kan n film huren bij bv Open doors, een instantie voor de lijdende kerken in de wereld. Wat moet je soms over hebben voor je geloof te belijden, bv in landen zoals China..Veel van die mensen zeggen dat zij denken dat geloven in westerse landen nog moeilijker is,met al die verleidingen.

Nou dat zijn zo mn eerste ideeen..leuk idee trouwens...ben erg benieud..ik blijf je volgen!!Succes en veel voorpret bij het organiseren...

Jujube

Jujube

14-09-2008 om 23:56

Last temptation

'The last temptation of Christ' vond ik zelf een mooie film. 'The passion of the christ' vond ik geen beste film. Vooral veel bloed en zeer veel winst voor Mel Gibson. Erg 1-dimensionaal.
'The Last temptation of Christ' vond ik een film waar je over na blijft denken en waar je over na kunt praten.
Groet,
Jujube

Tsotsi

Ik heb de film niet gezien, maar wel net het boek uitgelezen. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden: indrukwekkend, vreemd, onbehaaglijk, hoopgevend? Het lijkt me uitermate geschikt om met een groep over na te praten (op basis van het boek dus, he?).

Marianne

Marianne

28-09-2008 om 23:29

Dit?

Beaches, vond en vind ik nog steeds een zeer mooie en aangrijpende film.Bette Midler en Barbara Hershey spelen de hoofdrol.
"EENS IN JE LEVEN MAAK JE VRIENDEN VOOR ALTIJD"
Aan het strand leren ze elkaar als kind bij toeval kennen. Aan het strand zullen ze later voorgoed afscheid van elkaar moeten nemen. Beide dame's komen uit totaal verschillende milieu's. Lief en leed delen ze.Maken goede en slechte tijden door. Gestrande huwelijken, opbloeiende carriere's. Ze lachen, ze huilen... Het zal een vriendschap voor het leven blijken. Een vriendschap waar niemand ongevoelig voor kan blijven.
Veel kijkplezier! Liefs, Marianne

Ben je d'r nog tonny?

Je kunt ook overwegen om wat -woensdagavond 'troe storries'- te gaan kijken. Ik kna me voorstellen dat dat ook aanknopingspunten hebben om over na te praten.

tonny

tonny

01-10-2008 om 19:58

Jazeker, ben er nog!

Jullie hebben bergen tips gegeven, veel te veel voor één seizoen waarin twéé filmavonden gepland staan

Maar ik houd jullie tzt op de hoogte.

tonny

mem

mem

01-10-2008 om 23:57

Misschien ook een idee?

is de film/serie Left behind.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.