Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Bijtje82

Bijtje82

19-06-2022 om 12:19

Ger. Gem. Relatie.

Is er iemand hier die lid is van een Ger. Gemeente en waar ik via PB. mee kan kletsen? 

Wil mijn verhaal graag doen en wat advies, maar het verhaal is wellicht te herleidbaar naar betreffende persoon. Dus dat wil ik voorkomen. 


Mooi! Vrijheid en verdraagzaamheid zijn twee hele belangrijke pijlers in een relatie. Niet alleen op gebied van geloof/overtuigingen/opvattingen maar in alles. 
Op deze manier komen jullie er samen echt wel en vinden jullie vast een manier van samenleven die bij jullie beiden past.

Bijtje82

Bijtje82

19-06-2022 om 23:58

MamaE schreef op 19-06-2022 om 23:51:

Mooi! Vrijheid en verdraagzaamheid zijn twee hele belangrijke pijlers in een relatie. Niet alleen op gebied van geloof/overtuigingen/opvattingen maar in alles.
Op deze manier komen jullie er samen echt wel en vinden jullie vast een manier van samenleven die bij jullie beiden past.

Daar zijn we samen ook niet bang voor. Bij dit soort dingen is er altijd nog druk van buitenaf.

Niet van mijn ongelovige familie hoor. Die zijn wat dat betreft heel nuchter. Als je van hem houdt, dan doe je wat goed voelt. Wij zullen de laatste zijn die daarover zullen oordelen. 

Bijtje82 schreef op 19-06-2022 om 23:58:

[..]

Daar zijn we samen ook niet bang voor. Bij dit soort dingen is er altijd nog druk van buitenaf.

Niet van mijn ongelovige familie hoor. Die zijn wat dat betreft heel nuchter. Als je van hem houdt, dan doe je wat goed voelt. Wij zullen de laatste zijn die daarover zullen oordelen.

Ik ken het. Toen ik mijn man leerde kennen studeerde hij nog. Theologie. Sommige mensen dachten echt dat ik achter het aanrecht zou belanden, verplicht rokken met zwarte kousen zou moeten dragen, elke zondag twee keer naar de kerk, geen tv, etc. 
Niks van uitgekomen. 

Ga niks forceren en doe dingen op je eigen tempo. Of niet, als het niet goed voelt. 

Bijtje82

Bijtje82

20-06-2022 om 00:18

MamaE schreef op 20-06-2022 om 00:04:

[..]

Ik ken het. Toen ik mijn man leerde kennen studeerde hij nog. Theologie. Sommige mensen dachten echt dat ik achter het aanrecht zou belanden, verplicht rokken met zwarte kousen zou moeten dragen, elke zondag twee keer naar de kerk, geen tv, etc.
Niks van uitgekomen.

Ga niks forceren en doe dingen op je eigen tempo. Of niet, als het niet goed voelt.

Hij heeft wel uitgesproken dat indien er kinderen komen, hij in feite wel verwacht dat ik een thuis blijf moeder wordt tot ze naar school gaan. 

Dat zou ik echt heerlijk vinden. Het Nederlandse systeem dat je binnen drien maanden na de bevalling weer aan het werk gaat vind ik maar niets. Eeuwig thuis blijven ook niet.

Qua kleding mag ik me niet aanpassen. Hij vind me leuk zoals ik ben en lange wijde rokken vind hij verschrikkelijk. Vind het heerlijk als hij zich met mijn kleding bemoeid. Ik ben dat niet gewend. Mijn ex gaf er niks om. Ja kan of is ok, was de variatie. Deze man gaat samen met mij shoppen. 

Daar zit nog wel een verbeterpunt trouwens. Schat, ik kom zaterdag naar jou dan gaan we samen shoppen. 

Oh leuk! Waar wil je heen? Utrecht, Dordt, Den Bosch?

Euh, ik bedoel dat ik de tablet meeneem en we samen met een biertje op de bank kleding gaan uitzoeken. 🤣

Bijtje82

Bijtje82

20-06-2022 om 11:37

Max88 schreef op 19-06-2022 om 20:13:

[..]

Dat wegblijven hoeft helemaal niet. Hooguit kun je je beseffen dat ook die groep uit mensen bestaat met menselijke trekjes, goed en fout en geen haar minder hypocriet dan de rest van de mensheid 😉

AMEN! 🤣

Bijtje82 schreef op 20-06-2022 om 00:18:

[..]

Hij heeft wel uitgesproken dat indien er kinderen komen, hij in feite wel verwacht dat ik een thuis blijf moeder wordt tot ze naar school gaan.

Dat zou ik echt heerlijk vinden. Het Nederlandse systeem dat je binnen drien maanden na de bevalling weer aan het werk gaat vind ik maar niets. Eeuwig thuis blijven ook niet.

Qua kleding mag ik me niet aanpassen. Hij vind me leuk zoals ik ben en lange wijde rokken vind hij verschrikkelijk. Vind het heerlijk als hij zich met mijn kleding bemoeid. Ik ben dat niet gewend. Mijn ex gaf er niks om. Ja kan of is ok, was de variatie. Deze man gaat samen met mij shoppen.

Daar zit nog wel een verbeterpunt trouwens. Schat, ik kom zaterdag naar jou dan gaan we samen shoppen.

Oh leuk! Waar wil je heen? Utrecht, Dordt, Den Bosch?

Euh, ik bedoel dat ik de tablet meeneem en we samen met een biertje op de bank kleding gaan uitzoeken. 🤣

Ik zou er persoonlijk wel moeite mee hebben als een man voor mij wil bepalen dat ik dan thuis moet blijven. Als hij dat belangrijk vindt, kan hij dat ook zelf doen.
Ik ben na de geboorte van dochter best lang thuis geweest ivm herstel en hoewel ik er toen van baalde dat ik zo weinig kon ervaar ik het nu als een hele waardevolle periode samen. 

Ik heb trouwens hetzelfde beeld van shoppen als jouw vriend. Als ik zeg dat ik ga/wil shoppen dan ga ik naar een stad met winkels. Anders heb ik het over 'kleding bestellen'. Wat ik overigens bijna nooit doe, maar dat ter zijde. Maar vooral heel fijn dat het zo goed klikt tussen jullie en dat jullie gelukkig zijn samen, van harte gegund!

Bijtje82

Bijtje82

20-06-2022 om 11:54

MamaE schreef op 20-06-2022 om 11:46:

[..]

Ik zou er persoonlijk wel moeite mee hebben als een man voor mij wil bepalen dat ik dan thuis moet blijven. Als hij dat belangrijk vindt, kan hij dat ook zelf doen.
Ik ben na de geboorte van dochter best lang thuis geweest ivm herstel en hoewel ik er toen van baalde dat ik zo weinig kon ervaar ik het nu als een hele waardevolle periode samen.

Ik heb trouwens hetzelfde beeld van shoppen als jouw vriend. Als ik zeg dat ik ga/wil shoppen dan ga ik naar een stad met winkels. Anders heb ik het over 'kleding bestellen'. Wat ik overigens bijna nooit doe, maar dat ter zijde. Maar vooral heel fijn dat het zo goed klikt tussen jullie en dat jullie gelukkig zijn samen, van harte gegund!

Dat snap ik zeker. Maar ik zou het nu ik de ervaring heb met drie kinderen direct weer aan de slag, heerlijk vinden om echt te kunnen moederen. Dat had je me bij de eerste oook niet hoeven zeggen. 

Dat shoppen op een tablet is zijn idee van shoppen hoor 😜 ik wilde gezellig de stad in. 

Bijtje82 schreef op 20-06-2022 om 11:54:

[..]

Dat snap ik zeker. Maar ik zou het nu ik de ervaring heb met drie kinderen direct weer aan de slag, heerlijk vinden om echt te kunnen moederen. Dat had je me bij de eerste oook niet hoeven zeggen.

Dat shoppen op een tablet is zijn idee van shoppen hoor 😜 ik wilde gezellig de stad in.

Oh haha, dat had ik dan verkeerd geïnterpreteerd

Stuur gerust een berichtje!

Bijtje82

Bijtje82

28-06-2022 om 14:54

rutger0318 schreef op 28-06-2022 om 14:50:

Stuur gerust een berichtje!

Bedankt maar is niet meer nodig helaas. 

Had het graag anders gezien, maar is helaas niet anders. 

begrijp ik het goed bijtje, is de relatie over? 

Bijtje82

Bijtje82

30-06-2022 om 13:09

Fourtyfour schreef op 30-06-2022 om 12:39:

begrijp ik het goed bijtje, is de relatie over?

Ja helaas. 

ach, wat jammer voor je! Sterkte 

Bijtje82

Bijtje82

30-06-2022 om 17:29

Fourtyfour schreef op 30-06-2022 om 16:55:

ach, wat jammer voor je! Sterkte

Ja behoorlijk zuur. Maar goed, kan er niks aan veranderen. Zal wel ff klote periode zijn, maar kom er wel weer overheen. 

Heb wel voor mezelf besloten dat ik nu gewoon alleen blijf. Hoef geen relatie meer. Kijk wel weer eens als de kinderen groot zijn. 

niet om nu lullig te doen, maar een relatie met iemand binnen de ger gem is bijzonder lastig als je zelf niets met die kerk hebt. Ik had collega's die het uit moesten maken omdat de betreffende partner niet goed genoeg was kerkelijk gezien. Ik weet natuurlijk niet wat de reden bij jullie was (dat maakt nml niet uit) maar de druk uit de eigen kring kan heel groot zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.