Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Sukran

Sukran

17-12-2012 om 01:13

Gezocht: bijbel voor kinderen

Ik had voor zoon altijd een prima boek met bijbelverhalen: 'Bijbel voor kinderen' van Marianne Busser en Ron Schroder, OT en NT ineen. Verhalen zonder hel en verdoemenis, geen ondertoontje, helemaal naar onze wens. Het boek is stukgelezen en aan vervanging toe. Kan natuurlijk hetzelfde boek kopen maar voor de variatie zou een andere ook wel leuk zijn. Zoon is 10 en een goede lezer.
Iemand tips?

Sela

Sela

02-01-2014 om 17:49

Tienerbijbel

Ken je de Tienerbijbel van Willem Vink (of de Vink?) al?

Jessica O

Jessica O

03-01-2014 om 09:08

hier

dagboekje en daarbij het boek. Klein stukje steeds uit het boek lezen en dan een stukje uit het dagboek, ter verduidelijking.

Op de kindernevendienst voor groep 7 en 8 gebruiken we de jongeren bijbel. Ook heel duidelijk geschreven en makkelijk te lezen.

Tine Winkel

Tine Winkel

04-01-2014 om 19:40

Op weg

Voor die leeftijd vonden wij Op weg, van Baukje Offringa, een mooie vertaling. En Woord voor Woord, van Karel Eykman.

De bijbel voor jullie?

De bijbel voor jullie is voor kinderen van 9 tot en met 13 ongeveer..
Weet niet of hij in dezelfde lijn ligt als jullie vorige bijbel want die kan ik niet..

Karel Eykman

Anders dan anders.
Zeer in deze tijd en van deze tijd.

Als er een God is
Jezus
Een knipoog van u zou helpen

Tijdschrift met variatie?

Voor dagopeningen, bezinningsmomenten en vieringen

Je kunt er een gratis proefexemplaar aanvragen.

http://www.oasedagopeningen.nl/Oase_magazine.html

Sukran

Sukran

09-01-2014 om 08:29

Oud draadje!

Hoi, ik startte dit draadje in december 2012! Heb wel veel aan de tips gehad

Alweer 1

Komt zo vaak voor, misschien dat het handig is als niet alleen de datum van bijwerken maar ook de datum van opstarten wordt vermeld.
Neem aan dat je onderussen geslaagd bent

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.