Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Gospelmuziek om te zingen in een band

In onze gospelband (waar ik in zing) spelen we zowel Engelstalige als Nederlandstalige gospelmuziek. Nu willen we weer wat nieuwe Nederlandse muziek, maar als we gaan zoeken, komen we niet veel verder dan Opwekking en Youth for Christ liedjes. Daar is niks mis mee, maar we hebben er al een paar van, en we willen ook wat "andere" Nederlandstalige gospelmuziek.
Heeft iemand suggesties voor ons?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

15-01-2010 om 10:22

Heyyy geerke

heet martin brand niks moois
?????????

of ehhhhh gerald troost.

Sela of trinity .

reni en elisa

ehhhm nou ja meer inspiratie heb ik niet

kus!!!!!!!

Yta Chalne

Yta Chalne

15-01-2010 om 11:51

Psalmen...

...voor nu heeft een paar héle mooie nummers (adem om van U te zingen, uit de diepten roep ik U, Wat hou ik van uw huis, alle eer aan God, etc.). Qua tekst ook weer eens heel wat anders dan opwekking.

tonny

tonny

15-01-2010 om 13:08

Psalmen van/voor (?) nu?

Is dat een goede suggestie?

Er wordt in april weer een nieuwe selectie gepresenteerd.

marie

marie

15-01-2010 om 15:40

European choral club

Hallo
Ik zing bij een gospelkoor en hier halen wij ook liederen vandaan:
http://www.europeanchoralclub.com
En ken je het Oslo Gospel Choir al?
http://www.gospel.nl/artiest.php?artiestID=2150
Of the Continental Singers:
http://www.continentalsingers.nl
Tom Fettke schrijft ook mooie nummers.
Succes

Wat wel?

Ik begrijp het denk ik niet helemaal, wat voor nederlandstalige gospelmuziek spelen jullie nu dan?
Want er is overvloed aan gospelmuziek, maar ik neem aan dat je Matthijn Buwalda, Kees Krayenoord, Andre van Zyl, Reni en Elisa, Martin Brand, Gerald Troost, Sela al kent....?
Psalmen voor nu zijn inderdaad ook erg mooi!

Geerke

Geerke

15-01-2010 om 17:48 Topicstarter

Haha

Wow wat een overvloed aan muziek komt hier voorbij!
Wat wij nu aan Nederlandstalige muziek zingen komt uit Opwekking en een Youth for Christ lied, en 2 nummers van Martin Brand.
Psalmen van Nu ken ik, en vind ik wel mooi, maar daar is de band over verdeeld haha. Weet je dat ik als gospelkenner niets ken van Matthijn Buwalda (behalve zijn naam)?! Andre van Zyl ook niet, Kees ken ik wel een paar nummers van, vond de eerdergenoemde helft van de band ook niet zo super. Ik zal eens kijken naar Gerald Troost en die andere namen, sela ken ik bijna niets van. De meesten van onze band willen wat pop/rock-achtige Nederlandstalige nummers. En dat is soms even zoeken.

Geerke

Geerke

15-01-2010 om 17:50 Topicstarter

Marie

Dank je voor de link, die ga ik ook bekijken! Tom Fettke ken ik ook niet. Oslo ken ik, ja dan moet je vertaalde nummers hebben.
Dank dank ik kan weer even vooruit.

Grappig

dat ik de naam Martin Brand in dit verband tegenkom; wist wel dat hij gospel zong maar niet dat hij zo bekend was. Heb ooit nog eens met hem samen gespeeld en gezongen bij een musicalvereniging. Ga z'n website eens opzoeken.
Overigens Geerke, moet het echt gospel gospel zijn of mogen het ook nummers zijn van 'gewone' zangers/zangeressen? Wij zongen bijv. ook van Stef Bos (en nog meer, maar kan daar nu even niet op komen). En nummers en arrangementen van Huub Oosterhuis?

Yta Chalne

Yta Chalne

15-01-2010 om 21:11

Psalmen voor nu, nog even dan

Volgens dochter is Psalmen voor nu van 'onuitsprekelijke kwaliteit' voor Nl'talige Christelijke muziek. Een stuk hipper dan alle andere namen die hier genoemd worden...Dat je het maar weet Ik snap dat wel, de uitvoeringen zijn vgl. met opwekking veel stoerder, minder 'glad', je kunt er veel meer van jezelf inleggen. Maar ik ben bevooroordeeld, met meerdere familieleden en bekenden onder de componisten, schrijvers en zangers.
't Is natuurlijk ook erg afhankelijk van jullie doelgroep, en jullie niveau.

Geerke

Geerke

15-01-2010 om 22:15 Topicstarter

Yta

Wij zingen veel in kerken, psalmen van nu ga ik nog eens onder de aandacht brengen!

Geerke

Geerke

16-01-2010 om 00:33 Topicstarter

Heli

We willen wel eigenlijk songs zingen van christelijke artiesten. Huub Oosterhuis ken ik wel maar dat past niet echt bij onze band.
Mensen ik ga eens kijken wat erbij zit, dank!

Joh!

Als het wat steviger mag zijn, raad ik je zeker Matthijn Buwalda aan (hij gaat trouwens weer een tour doen, kan je zeker aanraden eens naar een concert te gaan...). Taizé, nee meid dat zit er dan dus niet in hihi. Kees Krayenoord zingt voornamelijk engelstalig, maar hij heeft wel nederlandstalige albums en daarop oude christelijke liederen in een nieuw jasje gestoken, soms op een stevigere manier. Verrassend!
You Tube is een goede manier om te luisteren trouwens.
Groetjes, Margreet

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

16-01-2010 om 12:48

Geerke

Sela is net als psalmen voor nu muziek die geschikt is voor vernieuwing binnen traditionele kerken.

maar vind ik ook 100 keer beter dan ps v nu
Trinity is gaaaaaaf!
echt even luisteren.
ze hebben nummers die portugees zijn maar ook nederlands talig.
ik zal effe op je hyves een filmpie zetten.
liefs

Geerke

Geerke

16-01-2010 om 12:54 Topicstarter

Super

Trinity nog nooit van gehoord, en ik ga me ook in Matthijn Buwalda verdiepen! Thanks allemaal!

Ecc

Je kunt als koor lid worden van de european choral club. Je krijgt dan 4x p/j ? een bladmuziekalbum met cd's. Op de cd's staat de muziek gedeeltelijk gezongen zodat je een indruk krijgt hoe het gaat, de bladmuziek is dan gewoon bestelbaar. Nadeel ervan is dat meer koren lid zijn van ecc, en je dus vaak dezelfde muziek hoort.
Kijk ook eens om je heen voor oudere muziek. Daar zitten soms prachtexemplaren bij. Heeft een koorlid toevallig vroeger op een ander koor gezeten en daar nog bladmuziek van? Altijd interessant om eens door te bladeren.

marie

marie

16-01-2010 om 20:56

Kzcb en buma

Hallo
Zijn jullie als band/koor al lid van de KCZB?
En houd je er rekening mee dat de Buma vanaf 2009 een opgave wil van de nummers die gezongen zijn tijdens optredens?
groetjes

Yta Chalne

Yta Chalne

17-01-2010 om 11:34

Vanochtend..

..heb ik er extra op gelet, en de nummers van Matthijn Buwalda zijn heel geschikt om zelf mét een kerk te zingen. Maar ook op dat terrein ben ik bevooroordeeld, want hij is medelid bij mij in de kerk en zong vanochtend in de band
En Geerke, schrijven jullie zelf geen nummers? Dat is natuurlijk helemaal leuk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.