Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Hans stolp?

iemand wees enthousiast op de ideeen van hans stolp (karma/reincarnatie en met die gedachte de Bijbel lezen/verklaren). We reincarneren omdat we met elk leven meer op Jezus kunnen gaan lijken en daar hebben we natuurlijk meerdere levens voor nodig.
Je kiest je eigen leven (karma)om zo te kunnen groeien.
Jezus had geheime boodschappen en uitleg aan n kleine kring, om ineerlijk te kunnen groeien....maar uiteindelijk kunnen we het allemaal begrijpen..
Hij gebruikt de Bijbel,maar dan legt hij het wel heel anders uit dan ik gewend ben.
Tenminste als ik het zo goed begrepen heb???Wie kent zijn boeken, of heeft een lezing bijgewoond?Ik zou graag wat meer van hem willen weten, zodat ik beter begrijp wat hij bedoelt..alvast bedankt voor elke reactie!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tara

Tara

15-01-2009 om 14:26

In zijn werk maakt Hans Stolp de oorspronkelijke, spirituele of esoterische christelijke traditie (weer) voor een breed publiek toegankelijk.

Esoterisch Bijbellezen wil zeggen dat we die oude verhalen zó leren lezen, dat zij ons iets vertellen over onze eigen binnenwereld, over ons eigen innerlijke leven.

Zie http://www.hansstolp.nl/eso_chr.php

rugby

rugby

16-01-2009 om 18:30 Topicstarter

Bedankt! gnostiek?

Bedankt!Mijn vraag is alweer 4 dagen oud en ondertussen ben ik gaan googelen en op het GVK forum geweest en heb gesprekken gehad met mensen om me heen; ik weet ondertussen al heel wat van deze man/gedachtegang.

Maar even zo goed bedankt voor het meedenken...
Begrijp ik het goed dat het linkt met ''gnostiek''??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.