Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Zielverwant

Zielverwant

11-11-2010 om 11:54

Help mij! spiritueel probleem

Even vooraf: ik ben een erg nuchter, wel gelovig persoon. En hoop dat jullie dit serieus nemen, want het overkomt mij gewoon...

Ik loop al enkele jaren met een aantal vragen rond en ik durf ze niet te stellen uit angst dat men mij vreemd vind. Ik ben hoog sensitief en voel andere mensen en hun energie of gemoedstoestand altijd aan.

Ik heb echter met een aantal mensen een speciale band. Ik kan zonder dat ik in hun buurt ben, aanvoelen of er iets aan de hand is. Nu heb ik dat met mijn kinderen bijv, dus dat is best logisch. Maar ik heb het ook met iemand die in de VS woont en niet verwant is. Het is (en daar komt het dus) een bekende acteur. Sinds ik hem als kind op TV zag intrigeert hij mij. Hij is een aantal keer in NL gekomen en heb hem ontmoet. Dat voelt als thuiskomen... Ik kan bijv aanvoelen wanneer hij geland is, voel het onder mijn huid als een verandering in energie. Als we elkaar ontmoeten is er herkenning, rust, lijken we afgestemd op elkaar. Begrijpen elkaar. En heb nog wel meer ervaringen met hem.

Let wel: ik ben NIET verliefd, hij zou mijn vader kunnen zijn qua leeftijd. Ik voel een band, connectie die keer op keer bevestigd wordt en sterker lijkt te worden.

Heb in de loop der tijd dingen van hem gelezen (van hemzelf, zijn jeugd) waardoor ik begon te begrijpen wat ik altijd "gezien" heb...

Herkent iemand dit?
Weet iemand hoe ik hier meer over te weten kan komen?
Vooral wat ik ermee moet??

Het maakt me soms droevig. Zeker sinds onze laatste ontmoeting, enkele weken geleden en we het over zijn pijn en mijn pijn hebben gehad... is de connectie heftiger dan ooit... Het lijkt iets los gemaakt te hebben en ben erg droef, alsof ik zijn pijn en verdriet voel... Weet niet wat ik ermee moet...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maria

Maria

11-11-2010 om 23:13

Wat is het probleem nou?

Dat je pijn voelt? Dat je op een ander kan intunen? Begrijp me goed, ik geloof je wel, maar ik zie het probleem niet precies. Je voelt een band met iemand en die ander voelt dat ook. En toevallig of niet heb je dingen ook nog goed aangevoeld. Dat komt denk ik bij heel veel mensen voor. Maar ik zie niet wat er problematisch aan is.

maria

Zielverwant

Zielverwant

12-11-2010 om 20:04

Probleem...

Het probleem is eigenlijk dat ik overmand wordt door de emoties van de ander. Dat ik dus bijv de hele dag door loop te huilen en janken en het niet uit kan zetten, omdat die pijn dan heel hevig doorkomt. Dat het zooo heftig voelt en eigenlijk alleen tot rust kom als ik bij die persoon ben, want niet kan (o.a. door afstand VS-NL)

De andere personen in kwestie (dooral die in de VS) voelen het trouwens niet. En weten ook niet dat het zo heftig is. Heeft die persoon ook niks aan, want anderen kunnen er ook niks aan doen.

Wat eigenlijk mijn grootste vraag is, is of er meer mensen zijn die dit herkennen. Die weten wat het is en hoe ermee om te gaan. Hoe je dit soort "banden" op spiritueel vlak kan afzwakken of kan beteugelen.

Toen ik het typte zat ik echt in een heel heftige fase, wrs omdat er dan iets bij een bepaalde persoon gebeurd is. Het is nu een stuk rustiger gelukkig. Ik heb het na het typen maar gewoon even (op aanraden van iemand anders via een ander forum) laten gaan en laten gebeuren.

Maria

Maria

12-11-2010 om 22:04

Tja ik zou zeggen

dat je veel te open bent en dat je meer jezelf neer moet zetten om zo in je eigen kracht te komen. Dan zal je een grens creeren.

Maria

koentje

koentje

16-11-2010 om 10:28

Zoek

contact met iemand die dit ook heeft en jou kan leren je ervoor af te sluiten.
Vorige week was dit te zien in het programma voor paranormale kin deren wat momenteel op woensdag uitgezonden wordt. Daar was ook een jongetje die moest leren zich af te sluiten van alle pijntjes en verdriet van andere kinderen.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

18-11-2010 om 19:49

Je schrijft

dat je nuchter maar wel gelovig bent.
gelovig lees ik als in jezus geloven...bedoel je dat ook?
de rest van je verhaal duid daar niet erg op waardoor ik twijfel sorry als dit raar overkomt dat ik dit dan zo vraag.

als het zo is dat je dus idd gelovig bent zou ik mijn hulp vragen in de kerk...aan het pastorale team.
zij kunnen je vast verder helpen.

Pieke

Pieke

18-11-2010 om 20:24

Koentje heeft gelijk

Het is belangrijk dat je leert jezelf af te sluiten. Er zijn mensen die je daarmee kunnen helpen. Als je zelf niemand weet kan ik je wel aan een adres helpen van een kundig (en nuchter!) iemand.
Pieke

Herkenning

Ook ik voel feilloos aan hoe de stemming is bij anderen. Ik heb het er met een psycholoog over gehad, die gaf mij de tip om, als ik er echt last van heb/krijg, een denkbeeldig glazen huisje om me heen te zetten. (Zodat het je bijna letterlijk niet kan raken.) En ik moet zeggen dat dat bijzonder goed werkt.
Daarnaast vraag ik me af of je je posting hebt geschreven omdat je wat wil met die hooggevoeligheid, of eerder omdat je meer contact wil met die acteur en niet weet hoe je dat moet doen? Als het het tweede is, moet ik je teleurstellen. Dat je op het moment van deze man spreken die connectie hebt gevoeld, dat kan heel goed. Echter, je kent hem vooral vanuit zijn acteurschap. Besef je goed dat deze mensen een rol spelen, die tonen hun ware "ik" in die film/ serie niet.

Gr. Poezie.

Pieke

Pieke

19-11-2010 om 09:31

Waarom spiritueel?

Je noemt het een spiritueel probleem, maar volgens mij ligt het meer energetisch. Door het spiritueel te noemen geef je er een betekenis aan en dat hoeft het helemaal niet te hebben. Jij voelt heftige energie aan en daarvoor hoef je geen band te hebben met de persoon in kwestie.
Afsluiten met een glazen stolp helpt en als je echt niet gediend bent van iemands uitstraling kun je ook een spiegel tussen jullie in plaatsen, zodat de persoon alles wat hij uitzendt naar zich terug krijgt.

Zielverwant

Zielverwant

25-11-2010 om 12:25

Poezie

Zowiezo iedereen dank. Ik heb het vooral geschreven om even mijn hart te luchten en het op een rijtje te zetten en dat heeft zeker geholpen.

Om het berichtje van Poezie moest ik wat glimlachen. Ik weet nou juist dat deze persoon HEEL anders is in werkelijkheid dan zijn rollen. Hij wordt veel met zijn rollen geidentificeerd en juist door zijn boeken en de 3 keer dat ik hem in real life ontmoet heb weet ik dat hij NIET is zoals zijn rollen. Ik kom dat juist vaak tegen dat mensen denken dat een acteur of actrice is zoals de rollen die hij/zij speelt. Heb hem dat zelfs een keer geschreven (weet ook dat hij die brief gehad heeft...) vlak voor hij op NL TV werd geinterviewd. De interviewer deed dat dus precies; hem identificeren met zijn bekendste rol. En toen haalde hij dus precies woordelijk aan wat ik hem geschreven had, dat mensen juist eens verder moeten kijken dan een rol/ karakter...

Ik ken hem juist vooral van die andere kant en dat is ook de kant die ik aanvoel. De pijn is niet die van zijn rollen, maar van hemzelf en dat weet ik omdat ik zijn autobiografische boeken gelezen heb (waarvan ik weet dat dat OOK beschreven is... maar het geeft wel veel weer van wat hij meegemaakt heeft. Als je de feiten googled kloppen die dingen ook zoals de moord op zijn vader toen hij nog jong was.)

Persoonlijk contect heb ik juist al met deze acteur. Ben geen vriend van hem, we belen elkaar niet ofzo. Ik zie hem zo eens in de 3 jaar op een conventie en dan hebben we keer op keer leuke gesprekken die juist over die dingen uit zijn boeken gaan. Hij wist het dit jaar ook nog precies van 3 jaar geleden en hij heeft me ook laten weten het fijn te vinden dat er juist mensen zijn die hem waarderen om zijn menszijn en niet alleen zijn rollen. Een connectie hebben we dus wel zeker, al voel ik dus ook zijn energie aan (Dus ik snap wat Pieke bedoeld, ik wist niet helemaal waaronder ik het moest plaatsen. Pieke heeft me wat meer duidelijkheid gegeven. Dank je!)

Inmiddels ben ik in mijn zoektocht verder en weet er wat meer vanaf. Het is idd richting het energetische. Dat ik dus stemmingen etc kan aanvoelen. Dat ieder mens zijn eigen grondtoon/ golflengte heeft qua energie. En als je iemand ontmoet die op dezelfde grondtoon zit en je bent er gevoelig voor kun je dat dus aanvoelen en daardoor die persoon aanvoelen. Ben terug gegaan naar de basis (heb hulp) en het blijkt dat ik met personen (man, kids, ouders bijv) in de directe omgeving dat zo continue heb dat het onderdeel uitmaakt van mijn normale gevoelsleven.

Iemand die in de VS woont, die dezelfde grondtoon heeft en ik eens per 3 jaar zie verstoort dan mijn normale "level" op die momenten dat hij fysiek dichterbij is, omdat zijn energie-output ineens dichterbij is (en dan dus sterker is en zuiverder binnekomt, zeker zo'n direct oogcontact/ fysiek (hand schudden)) en dat komt dan dus zo heftig binnen en werkt dieper door. Zou die persoon enkele weken in mijn directe omgeving verblijven (you wish hahaha want dat worden dan diep filosophische gesprekken tot erg laat hem dus idd kennende) dan zou die flow steeds meer gelijk gaan lopen en voel ik het minder. Is het minder aanwezig omdat het dan meer "normaal" geworden is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.