Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

tonny

tonny

22-11-2009 om 15:13

Het belang van geloof


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

buur

Hemeldeuren intrappen lijkt me inderdaad lastig.

Ik heb veel gelovige vrienden en familieleden.Geen punt, we hebben er leuke gesprekken over.Eigenlijk staat we hetzelfde in het leven.

Buurvrouw weet hoe ik erover denk maar heeft iets van: "Tja wat maakt het uit wat ik doe en hoe ik leef , ik kom wel in de hemel en jij niet want ik ga naar de kerk en jij niet".Bovendien haalt ze dan argumenten uit de Bijbel die juist weer de tien geboden tegenspreken.Heel wonderlijk vind ik dat.

Laatst schrok ze wel even toen ik haar vertelde dat Jezus nooit iets over homosexualiteit heeft gezegd.Zoveel bijbelkennis had ze denk ik niet verwacht.

Damajo

Gelukkig

Die verdeling wie wel / niet naar de hemel.... gelukkig gaan wij daar niet over.
God ziet het hart aan!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2009 om 13:24

Damajo@

Mensen die tegen homofilie zijn grijpen waarschijnlijk terug naar het verhaal van Sodom en Gomorra.

tonny

tonny

29-11-2009 om 16:18

Ach ja

ik zou zo graag een verhaal in een van de evangelieën zien staan waarin Jezus in gesprek is met een homoseksueel. Lijkt me prachtig en dan zijn we meteen van alle discussies op dit front af. Wie weet vinden ze ooit nog eens zo'n tekst maar dat zal vast niet meer na al die eeuwen.

Sodom en Gomorra en gedeelten over homoseksueel gedrag zoals Paulus beschrijft gaan over iets anders dan een relatie tussen twee mensen.

tonny

Starry Night

Starry Night

30-11-2009 om 00:53

Tonny

"Sodom en Gomorra en gedeelten over homoseksueel gedrag zoals Paulus beschrijft gaan over iets anders dan een relatie tussen twee mensen."
Mooi gezegd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.