Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Saskia

Saskia

01-12-2009 om 22:46

Ik ben op zoek naar een gebed/gedicht voor kerst

Met ons koor doen wij mee aan de kerstsamenzang in ons dorp. Dit jaar aan ons de eer om het openingswoord en het slotwoord te doen. De voorzitter doet dit altijd en van ons koor ben ik dat. Nou gaat het om een samenzang van meerdere gezindten, ik vind het dan ook niet gepast om met iets typisch katholiek te beginnen, omdat wij toevallig het katholieke koor zijn.
Wie van jullie heeft een mooi gebed of gedicht waarmee ik voor de dag kan komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

02-12-2009 om 19:06

Als ik jou was...

zou ik een openingswoord koppelen aan het eerste lied dat gezongen gaat worden, en met het slotwoord verder associëren op het laatste nummer. Dan leg je een duidelijke verbinding.

Heb je een beeld van wat er die avond gezongen wordt, al dan niet gezamenlijk?
Ik vraag me af of een gebed gepast is bij een zangavond, doet men dat anders altijd wel?

succes ermee!

tonny

Saskia

Saskia

02-12-2009 om 21:18

Re:

Mexx, daar ben ik nog niet geweest. Zal daar eens kijken.
Tonny, ik heb de voorzitter van de organisatie een mailtje gestuurd en daarin gaf hij ook al ana om te referen naar het 1ste leid, dmv een gebed of een eigen woordje, moet nog van hem vernemen welk lied het dit jaar is. Het laatste lied is standaard Stille nacht, heilige nacht. Ik weet dat ik in het nawoord nog even moet vermelden dat er gecollecteerd wordt voor de onkosten die er gemaakt zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.