Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

mijk

mijk

21-06-2011 om 16:33

Je belijdenis, aanname, doop, vormsel .....

Rodebeuks berichtje bracht me helemaal terug bij mijn eigen belijdenis. Toen ik 19 was deed ik met pinksteren belijdenis. Met een eigen tekst: heel kort

Ik geloof in de God die liefde is....

Als ik er op terugkijk is het echt een tekst die past bij een 19 jarige radicaal maar ook wat simpel. Aan de andere kant is het nog steeds de kern van mijn geloof. Ik geloof niet in een almachtige bureaucratische God die van bovenaf de mensheid heen en weer stuurt. Ik geloof in de God van liefde barmhartigheid,trouw, hoop. Ik geloof in de God die op een ezel rijdt en die zich bij de mensen openbaart als hulpeloze baby. Ik geloof in God die liefde is...

Ik ben heel benieuwd of er nog iemand wil delen...

Mijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

21-06-2011 om 18:44

Mijk

Ik heb zo'n 16 jaar geleden belijdenis gedaan, maar zonder eigen tekst (gereformeerd). Maar ik zou dezelfde tekst genomen hebben als jij ))

Ik geloof ook in een God die liefde is en geloof niet in een straffende God. "Heb uw naast lief als uzelf" dat is voor mij het belangrijkste dat er in de bijbel staat en van waaruit ik probeer te leven.
Vaak moeilijk, maar ik doe mijn best ))

Maylise

Maylise

23-06-2011 om 14:28

Interessant

In de katholieke kerk doet men ook een vorm van belijdenis (vormsel) maar je zoekt geen eigen teksten uit. Sterker nog behalve een paar keer ja hoef je helemaal niks te zeggen. Je mag wel een eigen heilige uitzoeken wiens naam je vormsel naam wordt Is niet verplicht maar het mag. Het is natuurlijk ook een ander soort ritueel omdat het eigenlijk alleen maar om de zalving met chrisma draait.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.