Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Kado peetouders

Onze zoon word over een paar maanden gedoopt. Ik vroeg me af of ik iets - en wat dan - voor de peetouders zou moeten kopen. Gewoon een kleinigheid, als waardering.

Zoon is 2.5 dus we kunnen iets knutselen, maar alle peetouders hebben zelf kinderen dus plakwerkjes genoeg denk ik. Hier in Engeland heb je wel kleine beeldjes enzo maar dat is een beetje kitsch. Op het moment neig ik naar een beplakte doos bonbons of een fles drank met een handafdruk ofzo.

Wat hebben jullie gedaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dirkje

Dirkje

07-07-2009 om 17:59

Eeuh.....niets

Ik weet niet wat de gewoonte is in Engeland, maar wij hebben nooit iets gegeven aan de peetouders van onze kinderen. Ook nooit iets gekregen bij de doop van onze petekinderen. Ik vind het feit dat je uitgekozen wordt om peetouder te zijn al bijzonder, daar hoeft niets bij.
Groet,
Dirkje

Poppy

Poppy

07-07-2009 om 19:33 Topicstarter

Hmm

Ik heb geen idee wat de gewoonte hier is. De vriendinnen die ik ken die hun kinderen hebben laten dopen worden peetmoeder dus die wil ik het niet vragen. Wel weet ik dat schoonzus wel iets had gegeven en zag ik van die kitscherige dingen te koop voor peetouders.

In Nederland doen mensen dus niets?

Dirkje

Dirkje

07-07-2009 om 22:22

Ik weet niet

of mensen in het algemeen niets doen in deze situatie. Het feit dat het in mijn omgeving niet gebeurt, betekent niet dat het overal zo is. Maar ik heb het ook nog nooit gehoord van anderen. Als ik er over nadenk vind ik het ook niet nodig, want ik vind het feit dat ik ervoor gevraagd wordt petemoei te zijn al een hele eer.
Maar als het in Engeland anders is, is het ook niet gek je daar wat aan aan te passen. Ik zou dan zelf weer niet zo snel gaan voor cadeautjes die je ook bij een verjaardag geeft. Misschien zou ik dan een mooi ingelijste foto van mijn kind geven, een klein fotoboekje, of misschien een mooi hangertje met de naam van je zoon erin. Is dat iets waar je wat mee kunt?
Groet,
Dirkje

Poppy

Poppy

11-07-2009 om 14:35 Topicstarter

Dirkje

Bedankt voor je suggesties. Ik zal anderen hier nog eens vragen wat zij hebben gedaan en dan zie ik wel verder. Iets met een foto is misschien wel leuk, wellicht een van hunzelf met onze zoon.

Christientje

Christientje

11-07-2009 om 21:14

Niets

Ik heb alleen ervaring met het dopen in Duitsland, maar daar wordt aan de peetouders ook niets gegeven. Omgekeerd gebeurd het daarentegen wel. De peetouders kopen vaak een blijvende herinnering aan deze bijzondere dag, in de vorm van een gouden armbandje of iets dergelijks. Maar de peetouders krijgen niets. Het is al een enorme eer dat zij worden gevraagd.
Christientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.