Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

16-12-2010 om 14:53

Kijktip! voor gelovigen en zeker ook ongelovigen

Bn-ers zoeken God.

waaronder het verhaal van Gordon die God zoekt........

een interessant intervieuw in de EO Visie deze week.
http://www.eo.nl/tijdschriften/visie/11246460/page/_God_is_de_beste_Regisseur_ooit_/articles/article.esp?article=12107250

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

16-12-2010 om 14:54

Data

start is 19 decmeber as!

Op mijn verjaardag

dat moet goed zijn zou je zeggen

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

17-12-2010 om 20:02

Erg nieuwsgierig,link naar preview gezien

http://www.hyves.nl/externalRedirect/?url=http%3A%2F%2Fwww.eo.nl%2Fprogramma%2Fzoektgod%2Fpage%2F-%2Fhome.esp

er staat ook een langere previeuw van de uitzendingen online.

zie link....

tonny

tonny

20-12-2010 om 23:28

Tja

wat zullen we hiervan zeggen. Geloof is geen gevoel.

Ik heb nu twee afleveringen gezien, al ben ik te oud voor Nederland 3

Dochter zei: je moet toch niet met zoekende niet-gelovigen naar allerlei (zéker in hun ogen!) rare mensen gaan - maar beginnen bij de bijbel. Wat dat betreft vond ik die 3000 jaar sterke psalmen een goeie! Teksten die het al zo lang volhouden, die spreken over vragen die mensen door de eeuwen heen hebben.

Die dienst in dat King of Kingsgebouw - dochter zei het tegelijk met Gordon: het leek wel een afdeling van een psychiatrische inrichting. Sterker: ik denk dat de mensen daar normaler doen.
Dat is toch geen gelóóf??

Maar goed, we zullen zien wat er verder komt.

Hahaha

Het is hier het favoriete programma van zoonlief. Die ligt helemaal in een deuk. Ik heb 2 jaar geleden ook een dergelijke zoektocht gehad en kwam ook met zulke mensen in aanraking. Het bezorgd me weer gekrulde tenen hoewel de essentie van het geloof me diep raakt. Ik heb heel veel met psalmen. Ik vind ze prachtig! Toch geloof ik niet. Het wil maar niet lukken.

Waar ik wel in geloof is in de goedheid van mensen zoals Tonny. Dank Tonny. You know why

De mooiste psalm

Psalm 88! Waarom? Omdat het ruw is. Het geeft de ruwheid van het leven weer!

Heb het nog niet gezien

Ik vergeet het steeds en mijn uitzending gemist bl''eéf maar bufferen, ik werd er gek van.
Ben wél heel erg benieuwd!!!!! En ben extra benieuwd wat nou "zulke mensen" zijn..... ik ken namelijk veel gelovigen en ze zijn allemaal totáál anders. Kan ze niet in hokje stoppen, ook niet in een paar hokjes, ze zijn gewoon zichzelf en anders dan een ander.
Dus ben nu wel erg benieuwd naar die "zulke mensen".

Kobalt

Kobalt

24-12-2010 om 21:19

Mening van mijn dochter

Dochter van negen is bij opa en oma logeren en ziet de trailer van dit programma. Zegt ze verontwaardigd: 'Wat een stom programma zeg! Zoeken naar God, dat hoef je toch niet te doen? God is toch overal!'
Oma smolt.
Ik heb het zelf niet gezien, dus verder kan ik er niet over meepraten, maar ik wilde jullie deze niet onthouden.

Geerke

Zulke mensen was mbt de mensen die Gordon trof in een kerk voor de crème de la crème in de states.

Die mensen waren extatisch en gingen totaal op in hun eigen waan. Totale hysterie. Ik heb zulke mensen hier in Nederland ook ontmoet en me daar zeer over verbaasd.

Godsdienstwaanzin pur sang!

Ja en ik weet dat ik niet mag oordelen maar als buitenstaander is dat zeer lastig als je geconfronteerd wordt met dergelijke taferelen. Als je dergelijk gedrag laat zien bij een psychiater krijg je er pilletjes voor en binnen dergelijke gemeenschappen heet het geloof.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

27-12-2010 om 15:31

Creme de la creme

ik ben zelf christen maar kreeg zelf kromme tenen bij de beelden van die amrikaanse kerk die Nikus de creme de la creme noemt.

Ik denk dan ook,
moet je daar nu iemand mee naar toe nemen die nog helemaal niet gelovig is?

Ik krijg al kromme tenen dus kan me kromme tenen van niet-christenen daarbij ook voorstellen.

Verder heb ik toch genoten van het programma.
Vond het mooi...de gesprekken die gevoerd werden.
En de openheid van gordon vond ik ook mooi.

Ook mooi om te zien hoe dennis naar mate de afleveringen verder gingen toch wel milder werd in de gesprekken ook al is ie niet overtuigd...vond ik het wel een mooie verandering om te zien.

·´¯`·­» evy-leigh «­·´¯*

Ik noem de kerk niet zo maar de mensen die er heen gaan. Het was een kerk in een rijke buurt waar zeer welgestelden kwamen.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

27-12-2010 om 19:52

Nikus

okay ,verkeerde woordkeus van mij...maar ik begrijp wat je bedoelde.

Phebe

Phebe

29-12-2010 om 12:45

Gek!

Lijkt me best fijn ergens gewoon COMPLEET MAF te mogen zijn en doen zonder gelijk pilletjes te moeten slikken of erger doorverwezen te worden naar een psychiatrische kliniek. Is dat niet het verschil tussen Amerika en Nederland... wij als poldermodellen kruipen liever door het slijk dan op deze manier God te belijden, de (rijkere) Amerikanen hebben allemaal al een persoonlijke therapeut en zien God als begin en eindpunt van hun ... ZIJN?!??! Of ben ik nu beoordelend, stigmatiserend en godslasterlijk bezig?
Groeten en een godsvruchtige dag toegewenst allemaal,
Phebe!!

Phebe

De Nederlanders kunnen er ook wat van hoor. Ik heb regelmatig met grote ogen in 't rond gekeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.