Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

cecile_s

cecile_s

18-12-2008 om 22:00

Kinderkerstviering

Wie weet waar op de 24e december op een beetje geschikt tijdstip (ca 18 uur) een leuke kinderkerstviering is in Den Dolder, Bilthoven, Driebergen, Soesterberg o.i.d.?

Bij voorkeur in een katholieke kerk, maar niet in de St. Josephkerk in Zeist. Daar gaan we al jaren naar toe en is altijd een beetje hetzelfde dus we willen eens iets anders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dirkje

Dirkje

20-12-2008 om 21:08

Hetzelfde

Cecile, het klinkt misschien een beetje flauw, maar ik denk dat je niet zo heel veel variatie gaat tegenkomen in kinderkerstvieringen. Het gaat altijd om hetzelfde kerstverhaal, vaak gegoten in een kerstspel, de liedjes zijn grotendeels hetzelfde, eventueel met wat eigen favorieten van het koor. Vind ik zelf juist ook het leuke er aan. Het is voorspelbaar en herkenbaar, voor kinderen doet dat het juist vaak erg goed.
Groet,
Dirkje

cecile_s

cecile_s

21-12-2008 om 11:15

Nog iemand tips?

Dirkje, dat geldt wellicht voor jou en anderen, maar ik zoek nu toch eens wat anders, dus hoop op concrete tips van anderen, niet een reaktie (hoe goed bedoeld ook) waarom ik niet naar een andere kerk zou moeten gaan. Ik heb ook de indruk dat mijn kinderen (6 en bijna 9) het ook wel leuk vinden eens iets (een beetje) anders te zien...

Cecile

tonny

tonny

21-12-2008 om 11:56

Tja, het stikt op Ouders Online niet van de gelovigen

misschien kun je beter even langs wat websites van (RK) kerken in je omgeving surfen, daar staan vast de vieringen op!

tonny

Dirkje

Dirkje

21-12-2008 om 22:25

Persoonlijk

maakt het mij helemaal niet uit of je naar een kerk gaat en zo ja naar welke. Wil ik je ook niet aanpraten, hoor. Ik snap ook wel dat je iets anders kunt zoeken, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat ik denk dat je 'iets anders' niet gaat vinden in een kerk, en zeker niet in een rk kerk. Het zal op details misschien iets afwijken, maar het idee zal overal echt ongeveer hetzelfde zijn. Wat je kunt doen is zoeken naar websites van parochieverbanden in jouw regio, daar zal wel informatie op te zoeken zijn. Via google kun je vast wel bij die websites komen.
Groet,
Dirkje

Dirkje

Dirkje

21-12-2008 om 22:29

dezelfde vragen dubbel plaatsen mag niet op OO. Ik zag dat je daar wel andere tips kreeg, maar die liggen idd veelal buiten de rkkerk.
groet,
Dirkje

Bij mij in de stad

staat op het moment op veel kerken aangekondigd wat er met kerst gedaan wordt. Even opletten bij het rondrijden en zien wat aanspreekt? Ik zou liever niet heel ver gaan met kerst maar ik ben lui!

Mariel

Minet

Minet

24-12-2008 om 12:11

Tip voor volgend jaar

De kerstlichtjestocht in zwolle!
Erg leuk, heel mooi voor kinderen en volwassenen. Wat jammer dat mijn kinderen niet meer de leeftijd hebben om dit te doen
http://www.koningskerk.nl/content/view/397/156/

Groetjes, Minet

Merla

Merla

24-12-2008 om 13:34

Jammer

Jammer dat ik dat niet eerder ergens gelezen heb! Ik was er dan vast even met jongste heen geweest. Gaan we dus volgend jaar even in de gaten houden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.