Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Nieuwetijdskindje + herkenningspunten

Mijn dochtertje S. van 8 jaar is een nieuwetijdskindje (ook wel indigo of kristalkindje genoemd). Van het onderstaande lijstje herkenningspunten is 90% op haar van toepassing:

* Ze huilen vaak als baby
* Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd
* Ze benaderen alles vanuit hun emotie
* Ze leven vanuit de eigen wijsheid
* Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze soms over
* Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel
* Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid
* Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken
* Ze hebben moeite met de motoriek
* Ze zijn dromerig
* Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht
* Ze reageren sterk intuïtief
* Ze hebben soms paranormale ervaringen
* Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie
* Ze hebben vaak voedselintoleranties
* Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen
* Ze hebben soms astma
* Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging
* Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
* Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden
* Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
* Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig
* Ze zijn soms hoogbegaafd

Zelf ben ik ook een nieuwetijdskind, haar vader heeft wel 'gaven' maar is het zelf niet.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een nieuwetijdskindje? Ik zou ze graag willen delen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

29-11-2010 om 16:45

Wauw

Wauw zeg, wat bijzonder, waarschijnlijk lopen er dus heel wat nieuwetijdskindjes rond

Neem nou deze en ik quote "Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden"
Ooit een peuter meegemaakt die dit niet heeft?

Of deze "Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen"
en deze
"Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig"

Volgens mij heb je de belangrijkste eigenschap van nieuwetijdkindjes niet opgeschreven. Ze hebben nl. allemaal papa's en/of mama's die in allerlei doodnormale eigenschappen in kinderen iets heel bijzonders zien en met rare spirituele verklaringen komen voor zaken die volkomen normaal zijn.

Kortom, nieuwetijdkinderen zijn kinderen die "gezegend", met rare, maffe (ik bedoel het positief hoor, maffe mensen zijn vaak het leukst, zeker voor kinderen) ouders, die hun kinderen graag bijzonderder willen maken dan ze al zijn.

Kortom, volgens mij heb je een doodgewoon dochtertje, praat haar ajb. niet allerlei onzin aan!

mama-aveen

mama-aveen

29-11-2010 om 18:49 Topicstarter

Controversie

Ik kan niet ontkennen dat er idd een hoop eigenschappen in de lijst staan die 'normale' kinderen ook hebben.Het is eerder de som van het geheel, het lijkt me sterk dat alle kinderen de hele trits aan eigenschappen in huis hebben.

Noch kan ik ontkennen dat het een controversieel onderwerp is en altijd zal blijven. Zoals al eerder gezegd, of je gelooft het of niet. Mijn dochtertje is ook een doodnormaal kind (gelukkig), maar met een beetje extra.

Tja en over de ouders gesproken... ik weet wat ik zie en ik zie mijzelf niet als desperate ouder die in het spirituele oplossingen ziet voor iets dat ze niet kunnen handelen/verklaren. In dit geval geld zelfs: it takes one to know one.

En voor wat mijn meisje betreft, maak je geen zorgen.. ik praat haar geen onzin aan, ze weet het zelf wel. En wij zullen er met haar over praten en voor haar zijn als ze er zelf mee komt of klaar voor is.

Onno

Onno

30-11-2010 om 19:32

Mwoh, lijkt mij toch iets anders.

Echte nieuwetijdskinderen zie in het programma van Liesbeth van Dijk 'paranormale kinderen'. Dit lijkt mij eerder een gevoelig kind met vaccinatieschade.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2010 om 00:59

Wow

Ik heb een nieuwetijdskind! Op zo'n vier punten na zie ik allerlei eigenschappen van mijn dochter op een rij staan. Behalve het paranormale deel. Ze heeft ook geen astma maar kan soms baat hebben van een puffer.
Ik heb niets met de naam 'nieuwetijds'. Ik kan er niets aan doen. We weten sinds vrij korte tijd dat ze ADD heeft. Daar zit al een 'gebruiksaanwijzing' bij. Nog een gebruiksaanwijzing wordt me te gortig.
Ik heb net een test gedaan om te kijken in hoeverre ik een Nieuwetijdskind ben. Nou.. ik ben er een hoor! Alleen ben ik nooit zo druk of lastig gevonden door anderen dat ze zich geen raad met mij wisten. Was ik maar lastiger en drukker geweest! Mijn dochter ook niet trouwens. Dit kom ik tegen in de tekst van de site waar ik keek: "Een nieuwetijdskind is hier op aarde geincarneerd met een specifiek doel. Maar het kost moeite om dat doel te vinden en vast te houden. Een life-coach kan daarbij helpen." Sorry hoor, maar hier haak ik echt af. Niet in de laatste plaats omdat ik niet in reïncarnatie geloof, maar een 'life-coach'? Mijn dochter, waar de omschrijving dus zo goed bij aansluit, weet al vanaf haar vijfde dat ze onderwijzeres wil worden...
Zoals je ziet sta ik er nogal sceptisch tegenover.

Algemeen en breed

Nee, ik ben het niet. Dat zou ook niet kunnen denk ik want ik geloof niet in incarnatie. Maar ik vind de kernmerken toch ook wel erg breed en algemeen hoor. "ze hebben soms..." komt wel erg vaak voor. En dan dyslexie, dyscalculie, ADHD, teruggetrokken, astma, voedselintolerantie, verschil in ontwikkelsnelheid, je komt dat zóveel tegen.
Je vraagt ervaringen, die heb ik niet, mijn vriendin heeft wel een NT-broer. Van haar hoor ik wel wat paranormale dingen, waar we dan gesprekken over hebben. Echt, meer weet ik er niet van. Hoop voor je dat er mensen reageren die die ervaring wel hebben, want dat is herkenning voor jou.
Groetjes Geerke

Correctie op mezelf

Ik geloof alleen in de incarnatie van God naar mens.

Pluk53

Pluk53

09-12-2010 om 12:23

Meten is weten

als je echt wilt weten of je kind "iets" paranormaals kan, dan moet je het meten. Zie http://www.psychicscience.org voor allerlei testjes en spelletjes. Gewoon ook een leuke site met serieuze informatie.

Marieke

Marieke

10-12-2010 om 09:00

Nieuwetijdskinderen en hooggevoeligheid

Nieuwetijds, Indigo, Kristal, Hooggevoelig; 90% van de mensheid valt binnen deze definities en daarmee zijn de definities ook nietszeggend. Persoonlijk ben ik meer geboeid door mensen die juist heel aards zijn, voor mij zijn zij juist "anders".

Kaaskopje: volgens mij komt ieder mens op aarde met een bepaalde bestemming of bepaald doel, hoe klein of groot dat ook is. Maar om daar nu weer een lifecoach voor in dienst te nemen..... Tenzij de lifecoach als levensbestemming heeft anderen te helpen bij het vinden van zijn/haar doel, dan is het natuurlijk wel vriendelijk om de lifecoach te helpen bij zijn/haar levensdoel

Pluk53, ik sla achterover van je reactie.

Past ook prima onder de noemer SIS (Sensorische Integratie Stoornis). Alleen of in combinatie met ADHD of Autisme. Dat is een praktischer handvat. Blader anders eens 'Met plezier uit de pas' door.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2010 om 11:57

Marieke

Pluk53

Pluk53

14-12-2010 om 12:19

Judith

voor de duidelijkheid: ik neem het realiteitsgehalte van de openingsposting met een hele schep zout. Ouders die allerlei "bijzondere" eigenschappen aan hun kinderen menen te zien moeten hun oogkleppen eens afzetten, en die bijzondere kwaliteiten eens objectief meten en beoordelen. En dan bedoel ik met "bijzonder" niet add/adhd/etc. Maar "gewoon" buitenzintuigelijke waarneming, het "zien" van aura's, dingen-die-er-niet-zijn etc. Je hoeft zo'n kind niet direct zijn fantasie-wereld af te pakken, maar zorg wel dat hij langzaam aan weer zachtjes met twee voeten op de aarde landt.

Marieke

Marieke

16-12-2010 om 19:30

Pluk 53

Ondanks het gebrek aan realiteitszin in dit topic, heb ik veel plezier gehad met de website waar je naar verwees

Onno

Onno

16-12-2010 om 22:53

Beste pluk

Heb je weleens een uitzending gezien van 'paranormale kinderen'? Zo ja welke?

Pluk53

Pluk53

17-12-2010 om 09:17

Beste onno

meten is weten, maar van objectief meten is in de programma's geen sprake. Wel van "sturen" van de kinderen, en commercieel gewin bij de makers.


http://www.youtube.com/watch?v=xWx3__ZlGMY : hier kun je even terug zien hoe de programma-maakster doorgeprikt wordt.
http://www.skepsis.nl/paranormale-kinderen.html : over het amerikaanse programma wat als voorbeeld gediend heeft
http://www.hpdetijd.nl/2010-10-28/sbs-6-misbruikt-kinderen : opiniestukje (hier kan ik me prima in vinden)
In plaats van spannende muziekjes en suggestieve kameravoering moet men maar eens proberen een herhaalbaar, controleerbaar experiment op te zetten. Wie durft?

Onno

Onno

17-12-2010 om 11:36

Beste pluk

Dus eigenlijk heb je helemaal niets gezien.

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2010 om 11:38

Stel dat.......onno

Ik ga hier niet de discussie aan of er paranormaal begaafde kinderen zijn. Ik ben het alleen niet eens met het feit dat deze kinderen meedoen aan dit programma. De consequenties daarvan kan een kind niet overzien. En kom niet aan met het feit dat de kinderen geholpen worden, want als dat al nodig zou zijn, kan dat ook zonder tv programma....

Onno

Onno

17-12-2010 om 11:58

Maatschappelijk belang.

Natuurlijk kunnen er ongewenste gevolgen zijn voor de kinderen die hier aan meedoen. Maar je wil niet weten hoe ongelofelijk belangrijk het is dat hier aandacht aan wordt besteed. Er komen momenteel steeds meer paranormale kinderen bij zonder dat ouders beseffen wat er eigenlijk aan de hand is. Talloze ouders hebben niet het geringste benul van dit soort zaken en komen dientengevolge vaak in een volkomen fout cirquit zoals de GGZ. Vroeger had ik zo af en toe een paranormaal begaafd kind in de praktijk, nu zie ik ze bijna dagelijks. Gelukkig zijn er wel steeds meer ouders die aanvoelen dat de GGZ niet de juiste instelling is voor dit soort kinderen.
Trouwens de GGZ is sowieso een drama voor kinderen met een probleem van welke aard dan ook.

Pluk53

Pluk53

17-12-2010 om 12:11

Onno, behandeling

kun je een kind wat last heeft van zijn paranormale "gaven" helpen met homeopathie? De duivel met beelzebub uitdrijven ).
Maar mijn vraag blijft staan: wie durft een herhaalbaar, controleerbaar paranormaal experiment aan? De beloning bij succes is bekend ). En dat is toch het ultieme signaal dat dit serieus genomen moet worden; over maatschappelijk belang gesproken.

Pluk53

Pluk schreef:
"voor de duidelijkheid: ik neem het realiteitsgehalte van de openingsposting met een hele schep zout. Ouders die allerlei "bijzondere" eigenschappen aan hun kinderen menen te zien moeten hun oogkleppen eens afzetten, en die bijzondere kwaliteiten eens objectief meten en beoordelen. En dan bedoel ik met "bijzonder" niet add/adhd/etc. Maar "gewoon" buitenzintuigelijke waarneming, het "zien" van aura's, dingen-die-er-niet-zijn etc. Je hoeft zo'n kind niet direct zijn fantasie-wereld af te pakken, maar zorg wel dat hij langzaam aan weer zachtjes met twee voeten op de aarde landt."

Ben het helemaal met je eens!
SI is ook heel ontnuchterend en praktisch.

Onno

Onno

17-12-2010 om 13:08

Beste pluk

Dus je weet eigenlijke helemaal niet waar het over gaat.

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2010 om 13:24

Onno

' Natuurlijk kunnen er ongewenste gevolgen zijn voor de kinderen die hier aan meedoen.' Dus kappen met die programma's. Als je er aandacht aan wilt besteden doet men dat maar fijn op een andere manier, maar niet op deze wijze. Er is helemaal niks wat goed kan praten dat er ongewenste gevolgen kunnen zijn voor kinderen.

Onno

Onno

17-12-2010 om 14:09

Vraag en aanbod

De vraag bepaald het aanbod. Er is ongelofelijk veel vraag naar dit soort onderwerpen dus komt het op tv. Maar als ik zo de berichten hier lees weet niemand waar het over gaat. Heeft iemand eigenlijk wel een aflevering gezien?

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2010 om 15:15

Onno

Ja, in grote lijnen weet ik dat. Maar het doet er niet toe, dat vraag en aanbod gezemel van jou doet er niet toe.Het is niet belangrijk geneog om kinderen de dupe te laten zijn. Je kunt best een programma maken over een dergelijk onderwerp zonder een kind zo prominent onderwerp te laten zijn.
Nogmaals, een kind overziet de impact niet van op tv komen.

Onno

Onno

17-12-2010 om 15:29

De soep niet te heet eten.

"Ja, in grote lijnen weet ik dat." Zonder dus een uitzending gezien te hebben zie jij al spoken die er niet zijn. Ga eerst eens een paar uitzendingen zien bij uitzending gemist en kom dan maar weer terug. Vooral aflevering 1, 2, 3, 4 of 5. Bedenk wel dat het van het grootste belang is voor talloze kinderen die nu volkomen verkloot worden met pilletjes omdat men maar niet weet wat er echt loos is.

Onno

Onno

17-12-2010 om 15:31

Correctie

Vooral aflevering 2, 3, 4, of 5 zijn echt de moeite waard.

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2010 om 18:34

Onno

Ik heb delen gezien van aflevering twee, maar ik kan hier niet gewoon rustig naar kijken zonder te denken aan de bezwaren die ik hier al opschreef. Nogmaals, het doel heiligt het middel niet.

Marieke

Marieke

17-12-2010 om 18:38

Onno wat heeft het met elkaar te maken?

Goh heb jij als homeopaat ook al verstand van paranormale kinderen?
Wat heeft dat tv programma te maken met nieuwetijdskinderen? Of ben jij gewoon de OOL NewAge-troll. Nieuwetijdskinderen, paranormale gaven, hooggevoeligheid, ADHD alles is even waar en jij weet er ALLES van. In tegenstelling tot die sukkel van een psychiater die 12 jaar onzin heeft zitten studeren?
Je zou een stuk geloofwaardiger zijn als je de beperkingen van je kennis zag in plaats van je als alleswetende betweter te profileren.

Onno

Onno

17-12-2010 om 20:01

Je hebt het of je hebt het niet.

"Goh heb jij als homeopaat ook al verstand van paranormale kinderen?" JA
En neen ik ben geen bedweter, maar als kinderen bij mij wel opknappen die in de psychiatrie volkomen vastgelopen waren dan moet ik toch iets goed doen toch.
Verder adviseer ik iedereen om eens rustig naar een paar afleveringen te kijken voordat men hier reageert.

Aha

Deze discussie is heel verhelderend. Ik begrijp, gezien Onno's homeopathisch standpunt *en* zijn standpunt inzake paranormale gaven. opeens hoe deze twee zaken verbonden zijn voor dit forum. De manier waarop Onno zich hierin beweegt en deze twee 'linkt'. Ik geloof niet in paranormale verschijnselen (het komt op mij vaak over als interessantdoenerij en nep) en ik sta twijfelend tegenover homeopathie maar ik snap wel beter waar de antipathie tov beiden vandaan komt. Hoewel ik radicaal tegen of radicaal voor wel als een beperkende factor zie. Onno je doet jezelf niet echt een dienst.

Marieke

Marieke

17-12-2010 om 21:25

Wat heb je dan?

Ik vraag je wat het verband is tussen homeopathie en paranormale gaven en krijg de opdracht om tv te kijken en als verklaring "je hebt het of je hebt het niet"
Wat is dat dan, dat jij wel hebt en ik blijkbaar niet, welk groots alomvattend inzicht is dat? Een verlichtend besef van de universele eenheid?
Wat heeft het paranormale met homeopathie te maken?
En waar ik vooral heel nieuwsgierig naar ben, zijn er ook mensen/kinderen die jij niet kunt helpen? Verwijs jij wel eens iemand door? Ik geloof je onmiddellijk dat er kinderen in de psychiatrie vastlopen, die jij wel kunt helpen. Waarschijnlijk hoorden ze ook niet in de psychiatrie thuis en dan is het fijn dat jij ze op weg kunt helpen. Dat is iets heel anders dan claimen dat jij dus beter/wijzer bent dan die psychiater. Dat laatste getuigt vooral van een enorm ego (en daar hebben ze in de psychiatrie weer leuke etiketjes voor )))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.