Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Suutje

Suutje

11-10-2010 om 15:43

Paranormaal begaafd kind

Onze zoon van ruim 8 is hoog en paranomaal sensitief. We weten dit alzo'n anderhalf jaar en vinden dit prachtig. Hij vertelt veel over beide overleden opa's van mijn man en dat zijn verhalen die hij nooit zou kunnn weten; beide opa's waren al overleden toen onze zoon geboren werd.
Wij gaan er zeer open mee om, ook in de omgeving. Als wij tegen onze zoon zeggen dat hij moet opletten met wat hij vertelt omdat het ms raar is voor sommige mensen, leren wij hem dus aan dat hij raar is en daar passen wij voor. Er zijn genoeg ouders die het binnenskamers houden, iets wat ik respecteer maar zelf niet doe.

Zijn er meer ouders met kinderen die dit hebben? En wat vinden jullie ervan? Eng of juist mooi? Hoe reageert jullie kind hier dan op?

Lieve groeten,
Su

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

13-10-2010 om 09:33

Er is

anders niks mis mee om je kind te laten weten dat er andere mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan en dat je daar rekening mee kan houden.
Het is natuurlijk heel mooi als een kind dit heeft, althans dat lijkt me, maar je moet hem wel bijbrengen dat er ook andere dingen zijn in het leven, andere belangen e.d.

Verder klinkt jouw berichtje wel erg 'alles wat mijn kind zegt vind ik geweldig' en daar krijg ik een beetje de kriebels van.
Maak het niet mooier dan het is, in het belang van je zoon!

Bastet

Bastet

13-10-2010 om 12:05

Als wij tegen onze zoon zeggen dat hij moet opletten met wat hij vertelt omdat het ms raar is voor sommige mensen, leren wij hem dus aan dat hij raar is en daar passen wij voor.
Nee,dat moet je wel doen.Je leert hem dan niet dat hij raar is.Je leert hem dan dat veel mensen dit niet kunnen en dat sommigen het eng of vreemd vinden.En dat sommigen er dus terughoudend of raar op reageren,dat hij dergelijke reacties tegen zal komen.

Marieke

Marieke

15-10-2010 om 11:26

Char in de dop

Als jij je kind leert dat hij oplettend moet zijn met wat hij waar vertelt en soms gewoon zijn mond moet houden, dan leer je hem zeker niet dat hij raar is. Je leert hem zich te redden in de maatschappij door zich te houden aan de omgangsvormen in de maatschappij.
Wat je nu doet door hem als een soort kermisattractie orakelend door het leven te laten gaan, maakt pas dat hij zich raar en een buitenbeentje zal gaan voelen.
Als het echt waar is dat hij paranormale boodschappen kan doorgeven moet hij leren dat dit heel gevoelige informatie is waarmee hij mensen totaal uit zijn evenwicht kan brengen en heftige reacties kan krijgen. Deze zal hij totaal niet begrijpen en niet kunnen plaatsen. En dit zal wel eens een veel heftigere impact kunnen hebben, dan een ouder die hem uitlegt dat hij over sommige zaken zijn mond moet houden tegenover anderen.
Want hoog paranormaal sensitief of niet, het is gewoon een kind van 8 jaar die veel dingen niet begrijpt en niet kan plaatsen. Er zijn omgangsvormen en gedragscodes die bij een dergelijke vaardigheid horen en die hij dient te leren. En de belangrijkste is om geen informatie te geven waar niet om gevraagd is.

Wat verschrikkelijk

Je kind is niet paranormaal maar weet precies wat zijn mama leuk vindt en hoe hij haar moet plezieren. Het zal je moeder maar wezen...

Kinderen kun je alles wijsmaken, je kunt je bij de gekste sektes aansluiten en je kind volgt je trouw. Dat is een zware verantwoordelijkheid.

roanne

roanne

17-10-2010 om 22:39

Moeilijk

Het is moeilijk om hierover te oordelen. Kinderen kunnen best signalen van jou en je man opvangen, en horen meer dan je denkt.
Verder sluit ik me aan bij voorgaande schrijvers. Ik vel geen oordeel maar wil je meegeven dat je kind ook sensitief moet zijn om anderen in te schatten. En dat leert je kind zo op een heel harde manier, waar je kind erg gesloten van kan worden.

Nyntje

Nyntje

18-10-2010 om 12:04

Mooi toch

je hoeft je zoon niet te vertellen dat hij raar is, maar ik zou wel aan hem aangeven dat het bijzonder is wat hij kan, ziet en voelt en dat er maar erg weinig mensen zijn die dit kunnen. Maar ik zou hem ook vertellen dit niet zomaar aan iedereen te vertolken, omdat je dan al snel een bepaald stempel krijgt.
Hij heeft ook wel een goede leeftijd om eea te gaan ontdekken, probeer op internet eens te zoeken, ik weet niet waar je woont, maar zoek maar eens op de Ketel of Heksenketel.

ilsepilse

ilsepilse

19-10-2010 om 11:40

Wel apart

mijn vriendin haar zoon had het tot zijn 4e en toen nam het af. Hijhad het altijd over zijn vorig leven met zijn andere moeder, zo'n dingen zuigen ze niet uit hun duim toch ?
ik zou er wel met hem over praten dat hij altijd bij jou terrecht kan.

Wilma

Wilma

20-10-2010 om 16:02

Binnenkort programma op teevee hierover

Er zijn steeds voorstukjes van, over kinderen die paranormaal begaafd zijn. Misschien een tip.

Groetjes,
Wilma

Mijn zoon

praatte ook veel over zijn andere moeder, over toen hij nog in Afrika woonde en ook over zijn overleden opa. Ik luisterde naar hem, maar schonk er niet speciaal veel aandacht aan. Net zoveel of weinig als wanneer hij over z'n vriendje vertelde bijv. Toen hij een jaar of vier was hield het op.Ik geloof dat dit bij meer jonge kinderen voorkomt. En dat je er het best zo 'gewoon' mogelijk mee om kan gaan.Niet meteen denken in termen als 'paranormaal begaafd' enzo. Dat t.v. programma lijkt me vreselijk. Als kinderen zo'n paranormale begaafdheid hebben kan het heel goed zijn om daar met een ouder iemand met dezelfde begaafdheid over te praten. Maar op t.v. ruikt het naar sensatie.

Programma

Nu heb ik gisteren toevallig naar het programma gekeken. Heb er een heel dubbel gevoel over. Het lijkt er op dat dat medium die kinderen echt helpt, ze leert begrijpen wat ze zien en hoe ze ermee om kunnen gaan. Maar, waarom dat nu op tv moet worden uitgezonden? Enige sensatie werd er door middel van vervagende camerabeelden en "spannende trommelgeluiden" wel aan toegevoegd hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.