Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Pendelen

iemand ervaring met pendelen?
als kind pendelden we met een ketting en een ring daar aan. Nu hebben mijn vriendin en ik weer een keer voor de gein gependeld. En ik moet zeggen, wij stonden toch wel versteld van de antwoorden die we kregen.
ben benieuwd of er mensen zijn die pendelen en ons er iets wijzer over kunnen maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaB

MariaB

06-05-2011 om 13:16

Tja

Ik zou het niet doen. Het lijkt een leuk spelletje maar een vriendin van mij is er van in een soort psychose geraakt, omdat ze bij alles te pas en te onpas pendelde. Houd me ten goede, ik zeg niet dat ik niet geloof dat het kan, ik vind zelf dat je beter je eigen instinct en intuitie kan ontwikkelen/ herkennen. Die weet het namelijk net zo goed en misschien zelfs beter dan een pendel.
MB

tonny

tonny

06-05-2011 om 13:58

Dat gevoel heb ik ook

als je een gewoonte maakt van pendelen, word je er afhankelijk van en dat lijkt me niet goed.

Maak in het leven zélf keuzes en richt je niet naar het 'ja' of 'nee' van een pendel.

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2011 om 18:10

Maria

Hoewel ik niet zo 'geloof' in pendelen, denk ik toch dat je al een zekere aanleg voor psychoses moet hebben wil dit gebeuren. Of je dan het pendelen de schuld moet geven lijkt me twijfelachtig.

MariaB

MariaB

07-05-2011 om 15:14

Ja mee eens hoor fiorucci

Persoon in kwestie had al een zekere aanleg. Maar ik heb het gewoon van dichtbij zien gebeuren. Ze pendelde alles, maar dan ook alles, zelfs of ze links of rechts moest afslaan. En dat duurde een paar maanden en toen begon ze stemmen in haar hoofd te horen e.d. Ze leverde zich helemaal uit aan het pendelen en daarna aan de stemmen en daar heeft ze zeker een bepaalde aanleg voor. Hoewel het voor en na het pendelen nooit meer tot stemmen of een psychose is gekomen.
Maar ik kan me zo voorstellen dat als ze ze zo'n ouija bord of hoe heet dat had gedaan dat het hetzelfde had uitgepakt.
Maar afgezien daarvan: ik denk echt dat je beter naar je innerlijke stem kunt luisteren dan naar de tarot, channelaars, pendels e.d. Je weet namelijk zelf diep van binnen echt wel hoe het zit.

MB

Fiorucci

Fiorucci

08-05-2011 om 07:05

Dat ben ik met je eens. Maar ik lees hier soms wel meer bepaalde ongefundeerde aannames tav dergelijke zaken dus ik wilde het toch even nuanceren.

Kyrana

Kyrana

07-06-2011 om 19:11

Pendelen is zichtbaar maken van je eigen intuïtie

Pendelen is zichtbaar maken van je eigen intuïtie... daar is toch niets mis mee...
Mijns inziens krijg je daar geen psychoses van... wanneer iemand die pendelt een psychose krijgt ligt dat niet zomaar aan dat pendelen, maar zal er een onderliggend probleem zitten wat misschien door het pendelen duidelijker zichtbaar wordt... (dat is mijn mening dan he)
Pendelen maakt je intuïtie helder voor mensen die het moeilijk vinden te 'luisteren' naar die innerlijke stem.
ik vind pendelen erg leuk om te doen en pas geleden ben ik het smane met mijn dochter van 9 gaan doen, ook zij vind het helemaal leuk!
er zijn erg leuke en duidelijke boeken te koop met beginstappen erin... zelfs voor kinderen! en verder maakt je pendel wel duidelijk wat je moet doen toch?!
groetjes Kyrana

tonny

tonny

07-06-2011 om 23:36

Dus...

pendelen is overbodig als je je innerlijke stem verstaat, als ik het goed begrijp. Er komen dus alleen 'antwoorden' waarbij je zegt: ja, dat dacht ik al.

Of begrijp ik je verkeerd?

Kyrana

Kyrana

08-06-2011 om 10:47

Nee dus...

ik bedoel te zeggen dat de pendel antwoordt geeft vanuit je binneste... vanuit je onderbewustzijn... sommige mensen noemen dat je intuïtie...
dat is niet altijd op een manier van 'ja dat dacht ik al...' soms krijg ik ook antwoorden die ik juist vreemd vind... of die je liever niet zou hebben... maar dan blijkt dat meestal toch zo uit te komen.
ik zeg meestal en niet altijd, want ja soms kunnen dingen ook veranderen...
greetzz Kyrana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.