Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Janna Terlouw

Janna Terlouw

09-10-2008 om 20:16

Ter overweging

Via mail kreeg ik deze link doorgestuurd. http://leftbehind.punt.nl/?id=400221&r=1&tbl_archief
Een indrukwekkende video n.a.v. Joël 3: 4
Bekijk de video eens en lees ook Mattheüs 24: 33, én 36!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

12-10-2008 om 13:13

Tja, ik weet het niet...

Ik heb al sinds mijn jeugd enorm de kriebels van allerlei eindtijdverhalen.
Dat heb ik ook met deze link.

Ik hoop oprecht dat er op een dag een tijd komt waarin er gerechtigheid zal zijn. Waarin de Allerhoogste, de Eeuwige, de bron van het leven, recht zal doen aan de schepping. Dat alles zal zijn zoals het is bedoeld, goed en eerlijk. De verwachting van wat in de bijbel 'het koninkrijk van de hemel' of 'het koninkrijk van God' wordt genoemd. Waar niet langer het recht van de sterkste heerst. Waar niet langer bezit en geld alles bepalen.

Het is voor mij een hoop, een verwachtingsvol vergezicht. En ik heb geen idee op welke wijze dat ooit waarheid zou kunnen zijn, het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven.

Allerlei wonderen en tekenen die de eindtijd voorspellen, zoals ook in die video, daar is al zo vaak en zo veel van alles over gezegd.

In de evangelieverhalen is van alles opgeschreven, grotendeels na de verwoesing van Jeruzalem; dit gebeurde in een tijd waarin gelovigen verspreid raakten, waarin de heilige stad met de tempel er niet meer waren.
Ik vind het lastig die verhalen te duiden in het heden. Voor mij zijn het raadselen, geheimen.

tonny

Brenda129

Brenda129

21-10-2008 om 15:40

Dat er iets staat te gebeuren

Geloof ik wel, gezien de snelle veranderingen op de aarde.
Maar wat?
Ik heb hier een aantal linken waar veel over gesproken word. De maya's die 21 dec. 2102 als laatste dag van hun kalender hebben. (google maar eens op die datum)

De theorie dat er een groep mensen( de grote der aarde) die via technologie de mens tot slaaf willen maken. Totale mind control. http://video.google.com/videoplay?docid=7246076604726482929 ( klinkt erg dubieus maar kijk maar eens waar de technologie van nu al is en hoe onze privacy al wordt geschonden en beperkingen worden opgelegd)

De theorie dat we nu in de aanvang zitten van onze evolutie en dat dit snel gaat gebeuren. We zouden dan overstappen naar de 5de dimensie. Ruimtewezens zouden ons daar bij gaan helpen.Ons dna zou al aan het veranderen zijn. Die ruimtewezens zouden onze universele broers en zussen zijn. www.nibaru.nl

En in deze 3 theorieen komen veel dingen overeen.

Tja, en ik weet het echt niet en toch heb ik wel het gevoel dat er iets te gebeuren staat.

Brenda129

Brenda129

21-10-2008 om 15:45

Laatste link

Moet zijn www.niburu.nl

tonny

tonny

21-10-2008 om 20:02

Dat er iets staat te gebeuren

dat gevoel kan me soms bespringen als ik naar een dreigende onweerslucht kijk.

Nee, gekheid. Ik weet het niet met al die voorspellingen. Van tijd tot tijd zijn er veranderingen in de wereld. Ik vind het leuk dat de auteur van 'In Europa' nu en dan zinspeelt met de gedachten zoals 'als die-en-die nu op dat moment niet dat-en-dat had gedaan, dan...' Grote veranderingen komen soms voort uit kleine dingen, schijnbaar onopvallende gebeurtenissen die dan weer van alles uitlokken. Ik weet niet of je daar een groot 'verhaal' achter zou moeten zien.

En ik heb ook niet zoveel zin me daarin te verdiepen. Op echt grote zaken heb je als eenling geen invloed.

tonny

Hmm

Ik vind het een sterk staaltje van associatief denken..

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.