Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Phaedra

Phaedra

21-04-2013 om 07:17

Uitspraak over een gelovig mens.

Ik heb een relatie gehad met een man die zichzelf een gelovig mens (christen) noemt. In werkelijkheid is hij een destructief persoon, die bewust iedereen en alles om zich heen kapotmaakt en meesleurt in zijn problemen. Daarnaast heeft hij mij tijdens onze relatie niet met één, maar met twee vrouwen bedrogen. Dit lijkt mij niet het schoolvoorbeeld van een gelovig mens. Ikzelf heb het geloof lang geleden de rug toegekeerd; ik ben gereformeerd opgevoed, maar had niets met het geloof. Hoewel ik dus ongelovig ben, leef ik in mijn/ons geval vele malen meer als een gelovige (ook op andere vlakken)dan de man met wie ik een relatie heb gehad.
Nu ben ik op zoek naar een uitspraak die goed weergeeft dat een mens niet in God hoeft te geloven, maar toch naar de wetten van het geloof leeft. Ik kreeg een tip dat Herman Brood ooit zo'n uitspraak heeft gedaan, maar kan het op internet niet vinden. Wie kan me een tip geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sukran

Sukran

22-04-2013 om 03:46

Interview

Er is ooit een uitzending geweest, "Een prettig Gesprek" van Theo van Gogh en Herman Brood. Daarin zegt Herman ook eea over het geloof. Wellicht dat het daarin gezegd wordt? Uitgezonden door Yorin in 2001.

Sukran

Sukran

22-04-2013 om 03:54

Majoor bosshart

en natuurlijk Villa Felderhof, Majoor Bosshardt en Herman: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1161534

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.