Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Oude bekende

Oude bekende

18-02-2012 om 11:23

Verandering

Hallo
Wat een rust hier in deze rubriek! Na een hele lange tijd afwezig geweest te zijn heb ik gisteren weer eens opnieuw ingelogd. Een van de eerste rubrieken waar ik wilde kijken was G&L of zoals hij nu heet R&S, omdat we hier nog al eens heel heftige discussies hadden waar ik af en toe ook zeer actief in meedeed.
Afgelopen jaar heb ik een grote verandering meegemaakt en dat wil ik hier toch eigenlijk wel even vertellen. Vooral omdat ik me hier nogal eens afschuwelijk stellig en betweterig heb opgesteld. Door sommige van jullie werd ik zelfs als fundamentalistisch weggezet. En eigenlijk was dat ook niet eens zo vreemd gezien de manier waarop ik met mijn geloof omging. Ik beet me vast in vooral de leer, de manier waarop er gedacht werd dat je zou móeten geloven. Het was heel theoretisch, meer niet...
Gelukkig heb ik een behoorlijke ommekeer meegemaakt. Geloven is voor mij nu iets dat leeft en waar ik nog steeds voor ga, maar heeeel anders! Ik ervaar een enorme vrijheid nu waardoor ik over heel veel dingen heel anders ben gaan denken omdat ik geloven nu zelf ervaar. Het is nu zeg maar 30 cm gedaald, van hoofd naar hart. En dat is totaal anders.
Ik zou heel graag bepaalde draadjes uit het verleden opnieuw willen doen! Of gewoon een nieuw onderwerp starten. Zijn er meer mensen die daar wel voor openstaan? Dan blazen we deze rubriek gelijk weer nieuw leven in... Ik wil eventueel wel nadenken over een onderwerp maar alleen als daar animo voor is... dus reageer dan ff please
Hartelijke groet, Lize.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

18-02-2012 om 22:42

Welkom terug!

Ik ben wel heel benieuwd waar die ommekeer door gekomen is... Of zet je dat liever niet neer?

tonny

tonny

19-02-2012 om 09:47

Ook benieuwd

Wat is er gebeurd dan?

En welke draadjes zou je 'over willen doen'? Prima idee, doe maar een paar voorzetten!

Inderdaad is het hier stil de laatste tijd, ook de club 'Klaar voor het leven' heeft alleen kleine hobbeltjes in de levensbeschouwelijke rust opgeleverd.

Maylise

Maylise

19-02-2012 om 15:40

Interessant

Ik vind het een prima idee om discussies over te doen. Het is hier inderdaad altijd erg rustig wat jammer is want ik heb hier vaak hele waardevolle dingen gelezen.

Oude bekende

Oude bekende

19-02-2012 om 17:13

Reactie

Haha ik had het kunnen weten dat alleen de mededeling er nu anders in te staan vraagtekens zou oproepen... Maar ik ga dat toch niet hier neerzetten. Sorry... Tonny in elk geval (ik dacht trouwens dat jij vorig jaar afscheid van Ouders Online had genomen :p) maar volgens mij ook Petr@ weten me via Hyves en of FB te vinden dus als je me daar nog een keer de vraag stelt dan zal ik je het verhaal vertellen Geldt trouwens voor iedereen, maar hier zet ik het dus niet neer. Is iets te herkenbaar ben ik bang....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Jujube

Jujube

19-02-2012 om 19:41

Welcome back

Hallo Lize,
Leuk dat je er weer bent. Wij hebben ook weleens heftige discussies gehad Zelf kom ik nog maar heel weinig op Ouders Online, maar ben idd benieuwd wat er veranderd is. Maar begrijp ook wel dat je dat hier niet wilt vermelden.
Fijn dat het goed met je gaat.
Greetings,
Jujube

Oude bekende

Oude bekende

19-02-2012 om 22:18

Dank jujube!

Dank je wel Jujube! Leuk zo'n hartelijk welkom!
Wij hebben idd wel eens heftige discussies gehad ja, en ik denk dat we het ook nu nog wel niet helemaal met elkaar eens zullen worden, maar dat maakt niet uit, toch?
Zoveel als eerder zal ik ook niet meer op OO zijn denk ik, maar ik wil toch wel proberen om regelmatig even weer langs te komen. We zullen zien wat er van komt
Ik zit te denken over een onderwerp maar vind het toch ook best wel lastig er een te starten... Eigenlijk hoop ik stiekem dat iemand anders er eentje begint haha.
Groetjes en ik denk nog ff door

Ha!

Ik kan me idd ook nog wel pittige discussies herinneren. En ik zie dat je op je wenken bediend wordt door Tonny, die alweer een paar leuke topics heeft gestart. Stort je d'r in zou ik zeggen.

Oude bekende

Oude bekende

21-02-2012 om 14:02

Silone

Ga ik doen Silone, of beter: ben al begonnen
Groet, Roos (ik hanteer mijn laatste nickname gewoon weer, dus Lize is echt voorgoed voorbij )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.