Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

ilse

ilse

29-11-2014 om 19:18

Wat moet ik nu doen?

Hey iedereen,

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb een probleem.

Ik heb al een hele tijd het idee dat ik geesten kan zien.
Laatst zag ik het beeld van een oude man, en het bleek de opa van mn vriend te zijn.
Deze man zie ik elke avond in mijn kamer, dan staat hij in een hoek.
Ik vind het nu eng worden omdat hij er elke avond staat, en ik voel dat hij naar me kijkt.

Een tijdje later heb ik precies hetzelfde meegemaakt,
nu bleek het te gaan om het neefje van mijn vriend.

Nu word ik er eigenlijk een beetje bang voor en ik vraag me af wie me hier mee kan helpen.
Ik wil eigenlijk weten wat zij van me willen dat ze bij mij zijn..

Hopelijk kan iemand me helpen of advies geven!
Nuttige reacties zijn heel erg welkom!

ilse

ilse

29-11-2014 om 19:19

Toevoeging.

Ik zal even bijvoegen,

Deze beide mensen die ik heb gezien zijn dus overleden.
Ik zag ze na hun dood, terwijl ik ze nooit echt face 2 face heb gezien.

zoeker

zoeker

30-11-2014 om 11:47

ben je gelovig?

Heb je je eerder beziggehouden met het bovennatuurlijke? Stel je je daarvoor open?

Zomaar wat gedachten van mij, voor wat het waard is.

Als je van deze verschijningen af wilt, zou je voorbede kunnen vragen bij een kerk, vraag eens een gesprek aan met een predikant, pastoor, kerkelijk werker of zo. In het evangelie staan een paar verhalen waarin je kunt lezen dat helderziendheid een zware last voor mensen kan zijn, zoals jij nu ook last hebt van deze verschijningen. Een last waarvan je bevrijd kunt worden, want ik heb het idee dat je hier nou niet bepaald blij van wordt.
In de bijbel worden de lezers er in verscheidene teksten mensen op gewezen geen contact te zoeken met overledenen. Zij zijn niet meer in onze aardse wereld (wel in onze herinneringen natuurlijk!) en het is van belang dat wij ons richten op de mensen die hier en nu om ons heen zijn.

Ervaringen

http://www.skepsis.nl/paranormale-kinderen.html

Deze ervaringen deel je met meer mensen. In het artikel worden cijfers genoemd als 1 op de 10 of eenderde van de mensen die weleens in hun leven iets dergelijks hebben ervaren.

Ik leg mijn kinderen uit, die op jonge leeftijd vergelijkbare ervaringen hadden, dat we niet goed weten wat het is, maar dat het vaker voorkomt dan we denken.

Er zijn psychologische en spirituele ervaringen. Er zijn films over gemaakt. The sixth sense vind ik persoonlijk een mooie film.

Het maakt niet zoveel uit wat je gelooft. Het is ook geen psychiatrische stoornis. Je kunt het accepteren voor wat het is. En natuurlijk kun je er geestelijk bijstand bij vragen. Alleen is het niet de bedoeling dat je ervaring ontkent wordt. Maar je zoekt hulp om er betekenis aan te geven. Een betekenis die je gerust stelt.

Verklaringen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Tenhaeff

Dat zijn natuurlijk psychologische, neurologische, spirituele en religieuze verklaringen. Maar we weten het niet precies.

Je had vroeger een leerstoel parapsycholigie, bezet door professor Tenhaeff. Die met respect, voorlopigheid en voorzichtigheid die fenomenen en hun verklaringen beschreef. Daar kun je ook uit putten.

Hij geeft ook de richting aan voor de verklaring.
http://www.huubmous.nl/2014/03/26/in-het-verboden-rijk/

"Het zgn. eenvoudigheidsbeginsel, dat de Scholastische filosofen omschreven met de woorden “principia non esse praeter necessitatem 
multiplicanda” (= men mag de beginselen, waarmede men zoekt te 
verklaren, niet, tenzij daartoe strikt genoodzaakt vermeerderen) ge
biedt ons om wanneer men de keuze heeft tussen twee hypothesen, 
die gelijkelijk een verklaring bieden voor een groep van verschijnselen, aan de meest eenvoudige van deze beide de voorkeur te geven."

zien

zien

12-01-2015 om 09:43

Ilse

Je hebt duidelijk een gave, namelijk het zien van geesten. Geesten maken graag gebruik van mensen met een dergelijke gave om contact te leggen. Kennelijk is er nog iets niet afgesloten of ze willen graag iets duidelijk maken. Heb je daarover al met je vriend gepraat? Misschien willen ze hem iets vertellen en ben jij het medium (ik denk dat je vriend ze niet kan zien). Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Heldervoelend

Heldervoelend

15-05-2015 om 14:29

Doorgaan

Ik ben voor het overgrote deel heldervoelend. Als het geesten zijn, dan zeg ik hun dat ze overleden zijn en moeten doorgaan. Ze kunnen vandaar boven eventueel waken over hun geliefde nabestaanden.

Ik heb 2 overledenen gehad die mijn radio saboteerden. De 1ste keer was ik 17 en heb ik wekenlang doodsangsten uitgestaan. Tot ik ook zei dat hij moest doorgaan en voor de rest over me kon waken. Mijn radio deed geen gekke dingen meer.
De 2de keer herkende ik het meteen en heb ik ook weer gezegd om door te gaan. En mijn radio ging niet meer aan of af zonder mijn tussenkomst.

Google eens op "salie". Dat zou ook geesten doen verdwijnen.

Jan

Jan

11-10-2015 om 13:53

Geesten zien

Goedendag,

Ik hoop dat iemand mij goed advies kan geven over het volgende:
Een neef van mij(en goede vriend) heeft een zoontje, nu 7 jaar die al een hele lange tijd last heeft van slaap tekort,
Vaak moeten ze bij hem blijven liggen tot hij in slaap valt wat uren kan duren, en uiteindelijk slaapt hij snacks bij hun in bed.
Mijn neef had het al eens er over gehad dat hij het vermoeden had dat zijn zoontje geesten zag, maar dit heeft zijn zoontje laatst bevestigd door het te vertellen.
Hij zegt dat hij mensen(aanwezigheid) voelt en ook ziet, dat er goede en ook kwade zijn.

Mijn neef weet niet wat hij hier mee moet en kan voor zijn zoontje.

Heeft iemand goede tips of advies voor mij, dit is voor ons alle nieuw.
Alvast hartelijk dank.

Wat "Zien" zegt

Ook ik heb dit en terwijl ik het op het begin eng vond, inmiddels ben ik er wel blij mee en deze geest is een deel van mijn leven.

Het is de overledene zoon van mijn vriend in dit geval. Hij haalt weleens grappen uit zoals midden in de nacht het badkamerlicht aan te doen. Maar hij geeft ook steun in moeilijke tijden. Als ik het zwaar heb met hoe het gaat met vriend (die nog steeds erg veel verdriet heeft) vraag ik om een teken van hem en dat krijg ik dan ook. Zijn manier van zeggen dat het goed komt.

Ik weet alleen niet hoe en of ik dit onderwerp met vriend bespreken moet. Daar zit ik wel mee.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2016 om 19:06

Medium

De dochter van mijn beste vriendin heeft hulp gezocht bij een medium. Ze heeft van haar geleerd hoe ze om kan gaan met geestverschijningen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.