Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Wat voor muziek in de hour of power???(voor uitvaart)

Hallo,
Een(verstandelijk gehandicapte)client van mij, is vannochtend overleden. Toen we het met de familie over de uitvaart hadden, kwam naar voren dat N. graag naar the hour of power keek op zondag. Niemand op mijn werk wist precies wat dat inhoud, maar wel dat N. daar speciaal voor de muziek naar keek. Ik heb gekeken op the website van the hour of power, maar kwam daar redelijk wat verschillende muzieksoorten tegen. Hebben jullie een idee over wat nou echt hour of power muziek is, welk nummer we zouden kunnen gebruiken voor een overwegend niet gelovig publiek, en waar ik dat zo snel kan vinden..
Mijn client was zelf ook niet gelovig, hij had kanker en is na een kort ziekbed toch nog vrij snel overleden. Zijn lijfspreuk van de laatste tijd was "zolang ik adem leef ik"
De uitvaart is woensdag.
hopenlijk kan iemand hier wat mee, want ik weet het even niet meer(misschien kom ik morgen verder, maar nu ben ik ook een beetje uitgeblust)
groeten Ankie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

06-02-2009 om 22:49

Hour of power

zie ik zelf zelden, maar ik snap wel wat je bedoelt.

Het lijkt mij het beste om (telefonisch?) contact op te nemen met de Nederlandse tak van dit programma en hen om een tip te vragen betreffende de muziek; ze kunnen je vast wel vertellen wat er in de 'top tien' staat.

Tonny

Henriette123

Henriette123

07-02-2009 om 20:18

Opwekkingsliederen

Veel liederen die in de hour of power worden gezongen bestaan ook in het nederlands, en staan dan in de zogenaamde opwekkingsbundels.Het zijn alleen wel echt christelijke liederen.Welke liederen geschikt zijn voor een begrafenis waar vooral niet gelovige mensen komen,weet ik niet zo goed. Misschien is "je mag er zijn" een idee;dit is wel een kinderlied. Het gaat er ongeveer over dat je goed bent zoals je bent.

Jessy69

Jessy69

07-02-2009 om 20:50

Henriette

Bedoel je deze?

Je bent een wonder, oh ja
Je bent bijzonder, ja ja
Je bent heel speciaal
Weet je dat o ja, ja ja

Je bent bijzonder, o ja
Je bent een wonder, ja ja
Je bent een hele
grote schat o ja, jaja

Soms denk ik ach wat stel ik voor
Ben ik niet een hele grote domoor
Een banaan, die niemand ziet staan
Maar nee, dat is niet waar, luister maar

Je bent een wonder, o ja

Geen lied van Hour of Power, maar van Herman Boon.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

08-02-2009 om 19:51

Opwekking

als je client van de muziek van hour of power hield ,
lijkt het me van onder geschikt belang dat het publiek niet gelovig is.
het is de uitvaart van je client die van die liederen hield.
het zijn nu eenmaal christelijke liederen?

in het nederlands zou je de heer is mijn herder kunnen gebruiken uit opwekking
in het engels zal ie er vast ook zijn.

maar om zeker te zijn neem idd contact op met hour of power zelf.

sw4

sw4

08-02-2009 om 21:16

Jessy

een leuk liedje, maar in mijn ogen toch echt niet geschikt voor een begrafenis. Misschien is het liedje "kom aan boord" iets? http://www.kindergospel.nl/k/kom-aan-boord.html

ank1

ank1

09-02-2009 om 08:44 Topicstarter

Ik ga het allemaal even bekijken

Ik ga de liedjes die jullie noemen even bekijken, volgens mij heb ik ook nog een client die cd's vol opwekkingsliederen heeft, dus daar zal toch wel iets bij zitten, ook mijn schoonmnoeder heeft het eea dus het moet goed komen.
Bedankt voor de reacties, ik ben weer even op weg geholpen.

Yta Chalne

Yta Chalne

10-02-2009 om 09:39

Die adem..

..deed me aan dit lied (psalmen voor nu) denken: http://cid-247bfb9ef102d689.skydrive.live.com/self.aspx/liedjes%20om%20mee%20te%20oefenen/Opnames%20leerlingen/Adem%20om%20van%20U%20te%20zingen%20-%20Josefien.mp3, maar ik vrees dat het vooral heel geschikt is voor een wél gelovig iemand. Voor niet-gelovigen zijn de Engelstalige liederen (Hillsongs hoor je veel) ws. geschikter, dat geeft wat meer afstand en is daardoor minder confronterend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.