Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

50+ klaarkomen nog maar eens

Hallo allen.
Ben op zoek naar tips,  nog een keer!!
Ben nu 52. Overgang. 
Wordt (ruim) voldoende vochtig, opgewonden, 95% maar die laatste 5%... klaarkomen... grrrrr Vroeger kon ik het in 1/2 minuut.. nu pff. Bij partner  niet meer, bij sekspartner (dus nieuw, dus opgewonden = in wederzijds overleg overigens dus geen reakties hierop) lukt het ook niet. Kan echt moeilijk klaarkomen. Het lukt vaak wel als ik het zelf doe maar duurt echt lang en vibrator nodig. Veel stimulans nodig. Lijkt veel minder gevoelig. Help. Maakt het net wat minder.. leuk. 

Vind je seks zonder klaarkomen minderwaardig? Dat is een nogal contraproductief idee. Seks en moeten gaan niet goed samen. 
Zou je kunnen leren om je te richten op genieten, het samen fijn hebben, in plaats van op klaarkomen?

Hoi, ik had dat de afgelopen tijd precies zo en was net begonnen om me heen te vragen of het een overgangsding is want ik kon er weinig over vinden. Van alles over libidoverlies en droogte, maar daar heb ik dus geen last van. Ik heb maar besloten het te accepteren en er geen punt van te maken. Want ik raakte er echt gefrustreerd van, superopgewonden zijn en steeds dichtbij een orgasme....en dan toch niet. Ik merkte dat ik echt 'aan het werk' was, gericht op klaarkomen, heel vermoeiend en niet leuk. 
Accepteren dan maar dus en of het toeval is of niet is nog te vroeg om te zeggen maar de laatste keer sex kwam ik maar liefst 2 keer! 
Wat A-nick zegt klopt idd, sex en moeten/streven/willen gaan niet goed samen. Maar ik snap heel goed dat je baalt. Tuurlijk is sex zonder orgasme ook lekker, maar nooit een orgasme en opeens ook niet of heel moeizaam bij masturbatie is gewoon ...kut )

Tja...ik weet niet wat jij echt lang vindt maar bij is het het volkomen normaal dat er ongeveer 20 min stimulans nodig is om klaar te komen. Dat is nooit anders geweest. En waar ik vroeger dan vaak achter elkaar kon klaarkomen (en dan geen 20 min meer ) kan dat nu niet meer zo vaak en minder intens. Het zij zo.

Ik ben 54. Paar jaar geleden in de overgang geraakt. Mijn seksuele behoeftes zijn tot 0 gedaald in de tijd maar dat was een van mijn minste zorgen. Overige klachten zaten me flink in de weg (ik heb een flinke geschiedenis met mijn baarmoeder, inclusief verschillende ingrepen)
Dat van dat klaarkomen herken ik wel. Ik heb altijd een actief seksueel leven gehad tot ik in de overgang belandde. Eerst duurde het inderdaad heel lang voordat ik tot een hoogtepunt kwam (als het überhaupt al lukte), later had ik ook geen behoefte meer.

Vanwege de overige klachten heb ik stappen ondernomen en heb me aangemeld bij de overgangspoli (in Drachten, in mijn geval).
Daar ben ik serieus genomen en heb ik uiteindelijk medicijnen gekregen: een oestrogeenpleister en een progesteronpil.

Ik wilde dat ik dat jaren eerder had gedaan...
Mijn humeur is weer in balans, de opvliegers zijn over én mijn plezier in seks is weer terug gekomen.
Als het je nu (al) dwars zit, zou ik niet te lang wachten maar gewoon om gehoor én ondersteuning vragen. Het hoeft er niet bij te horen en je hoeft het niet te accepteren 'omdat het erbij hoort' 

Mariakoekoek, zijn die pil en pleister ook via de huisarts verkrijgbaar? 

EvenAnders69

EvenAnders69

23-09-2021 om 21:43 Topicstarter

hm, het is niet de lust, die is er en is er goed ook! (zou elke dag wel willen hahahah). maar het lijkt echt een soort verandering, heb 'letterlijk' meer stimulans nodig; weet dat het langer kan duren, maar het is zo'n verschil, vroeger ging het dus behoorlijk snel. En het is echt 'tegen het randje'. Er zijn ook voordelen... want het is veel langer, heel lekker... maar het is toch beetje kers op taart, vandaar; gun het mij en ons natuurlijk ook. Vindt het niet echt een probleem hoor, maar het lijkt me toch wel weer eens prettig om het een beetje beter op te lossen... tja. maar verder proberen denk ik dan als ik het zo lees..

elledoris schreef op 23-09-2021 om 17:26:

Mariakoekoek, zijn die pil en pleister ook via de huisarts verkrijgbaar?

Ik denk het wel, ik krijg het vervolgrecept altijd wel via de huisarts. Maar, ik weet niet of een gynaecoloog ze voor de eerste keer moet voorschrijven (omdat hormonen best invloed kunnen hebben, krijg je vooraf een uitstrijkje en een mammografie en dat moet herhaald worden om.... (geen idee eigenlijk, hoe vaak)

EvenAnders69 schreef op 23-09-2021 om 21:43:

hm, het is niet de lust, die is er en is er goed ook! (zou elke dag wel willen hahahah). maar het lijkt echt een soort verandering, heb 'letterlijk' meer stimulans nodig; weet dat het langer kan duren, maar het is zo'n verschil, vroeger ging het dus behoorlijk snel. En het is echt 'tegen het randje'. Er zijn ook voordelen... want het is veel langer, heel lekker... maar het is toch beetje kers op taart, vandaar; gun het mij en ons natuurlijk ook. Vindt het niet echt een probleem hoor, maar het lijkt me toch wel weer eens prettig om het een beetje beter op te lossen... tja. maar verder proberen denk ik dan als ik het zo lees..

Beetje jammer dat er nu een gesprek over andere overgangsklachten door jouw topic heenloopt…ik begrijp dus precies wat je bedoelt en hoe frustrerend dat kan zijn. Maar nogmaals: hoe meer je op je orgasme gericht bent hoe lastiger het wordt, bij mij in ieder geval. En misschien nog een idee om er wat hulpmiddelen - sextoys dus - in te brengen, of doe je dat al? Kan sowieso leuk zijn, alleen of met je partner. En je hand wordt niet zo moe 😉

EvenAnders69

EvenAnders69

28-10-2021 om 21:19 Topicstarter

hah. Ja tools al in gebruik.. dat helpt inderdaad best. Maar soms duurt het nog wel lang. Tja. geloof niet dat er echt een goede oplossing is, behalve echt goed opgewonden raken en dan mss een tool gebruiken (met man); dat  nog niet geprobeerd

Door sterke stimulatie van vibo kan het lastiger worden om gewoon klaar te komen. Zou wat proberen te variëren en niet alleen op dat ene plekje focussen. Met een vinger bij clit en vinger van de andere hand tegen de ingang van de vagina, richting de achterkant. Door beide plekken te stimuleren kan het beter lukken. Misschien ook bekkenbodemoefeningen, zoals met yoni-ei. 
Sommige mannen gebruiken wijsvinger of duim, terwijl de middelvinger beter kan werken. En laat hem je eens likken om je op te warmen. Misschien dat er emotioneel nog wat in de weg zit. Dat je je niet durft te laten gaan. Als we weten waarom het niet met je eigen partner gaat, is het wat makkelijker te begrijpen.
Wat hormoonpreparaten betreft, gezonder om bijvoorbeeld progesteroncrème op natuurlijke basis te gebruiken.

Muira bevordert de doorbloeding van de geslachtsorganen. Met kruiden wel uitkijken met wat je doet want sommige kruiden kunnen niet voor iedereen.
https://praktijkoudzuid.nl/ziektebeeld/libidoproblemen/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.