Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Erectie mannen 40+


Izza schreef op 17-03-2024 om 16:41:

Ook merk ik grote verschillen tussen mannen die jarenlang dezelfde partner hebben gehad. En mannen die ervaring hebben met meerdere partners.

Dat klopt inderdaad Izza.  Ooit een stuk gelezen van een prostituee die mannen ontving die net gescheiden waren. Was standaard erop, geen erectie enz enz. Ze had medelijden met hun hoe zij jaren in een seksloos en/of standaard sekshuwelijk hebben geleefd.  Hun vrouw (komt die weer) lag vaak als een zeester en dan mochten ze er ff snel boven op. Ze gaf een tip voor de man die uit een langdurige relatie komt. Zoek een goede prostituee en leer het opnieuw voordat je gaat daten/ relatie aangaat.


Even snel een vergelijkbaar verhaal gevonden:

https://zondares.blogspot.com/2010/10/gescheiden.html?m=1

Ruud1971! schreef op 17-03-2024 om 19:59:

[..]

Dat klopt inderdaad Izza. Ooit een stuk gelezen van een prostituee die mannen ontving die net gescheiden waren. Was standaard erop, geen erectie enz enz. Ze had medelijden met hun hoe zij jaren in een seksloos en/of standaard sekshuwelijk hebben geleefd. Hun vrouw (komt die weer) lag vaak als een zeester en dan mochten ze er ff snel boven op. Ze gaf een tip voor de man die uit een langdurige relatie komt. Zoek een goede prostituee en leer het opnieuw voordat je gaat daten/ relatie aangaat.


Even snel een vergelijkbaar verhaal gevonden:

https://zondares.blogspot.com/2010/10/gescheiden.html?m=1

Wat een onzin. Ze lagen als een zeester omdat hij alleen maar wilde rammen. 

elledoris schreef op 17-03-2024 om 20:50:

[..]

Wat een onzin. Ze lagen als een zeester omdat hij alleen maar wilde rammen.

Mannen willen rammen, slappe erectie, geen verstand van vrouwen lichaam enz enz. Kan allemaal gezegd worden hier maar als je wat zegt over vrouwen icm ZEESTER. Oei dan allemaal op de teentjes getrapt. Kom op stel je niet zo aan.


Ruud1971! schreef op 17-03-2024 om 21:04:

[..]

Mannen willen rammen, slappe erectie, geen verstand van vrouwen lichaam enz enz. Kan allemaal gezegd worden hier maar als je wat zegt over vrouwen icm ZEESTER. Oei dan allemaal op de teentjes getrapt. Kom op stel je niet zo aan.


Die mannen laten dat ook toe dat die vrouw een zeester is. De meeste vrouwen zijn in Nederland namelijk de baas heb ik gemerkt in een relatie en bepalen wanneer man seks mag en hoe. Die mannen laten dat zelf toe. 

MRI

MRI

17-03-2024 om 21:24

Moederkareltje schreef op 17-03-2024 om 21:17:

[..]

Die mannen laten dat ook toe dat die vrouw een zeester is. De meeste vrouwen zijn in Nederland namelijk de baas heb ik gemerkt in een relatie en bepalen wanneer man seks mag en hoe. Die mannen laten dat zelf toe.

eh ja? Moet dat niet zijn: mannen kunnen er niet altijd overheen wanneer en zoals ze het willen dus vertellen we het verhaaltje dat vrouwen het bepalen. Terwijl het gewoon over hun eigen lichaam gaat. De meeste vrouwen zien zichzelf namelijk niet als een gat waar een man naar zijn believen zijn piemel in kan steken. En terecht. 

En nog ff een disclaimer: ik vind seks geweldig en heb er altijd van gehouden maar wel in gelijkwaardigheid. Ik denk dat als je seks gaat hebben terwijl je niet zoveel zin hebt, je het zeesterfenomeen induceert.

Zoek ook eens op 'orgasmekloof' 

Heuh, één ding weet ik wel, van dit draadje verdwijnt mijn opwinding subiet. Getsie, je zou bijna denken dat seks iets heel vervelends is. Het klinkt hier allemaal weinig opwindend iig. 

Pinokkio schreef op 18-03-2024 om 00:21:

Heuh, één ding weet ik wel, van dit draadje verdwijnt mijn opwinding subiet. Getsie, je zou bijna denken dat seks iets heel vervelends is. Het klinkt hier allemaal weinig opwindend iig.

Haha er zijn natuurlijk ook genoeg mensen (en vaak zijn dat vrouwen) waarbij het niet meer zo hoeft. En dat mag natuurlijk ook. Of het nu komt door de overgang, slechte minnaar of gewoon een lager libido. Zolang je er maar over kunt praten met je partner(s). En zolang je een ander maar vrij kunt laten in zijn behoeftes. Vaak zie je helaas dat er op latere leeftijd of in langdurige relaties weinig tot geen seks meer is omdat een van beiden liever gaat scrabbelen en er wel klaar mee is. En daarmee ook voor de ander bepaald dat het klaar is. Of (en dat is net zo erg). Dat de ene maar zin moet maken omdat de ander toch iedere week wel wil/moet. Mensen zouden elkaar veel meer vrijheid moeten geven op dat gebied en daarnaast goed communiceren. 

MRI

MRI

18-03-2024 om 10:59

Belgica: om even op je OP terug te komen: je probleem is natuurlijk vooral een probleem bij casual seks op een bepaalde leeftijd. Als je eerst een relatie opbouwt voor  je seks gaat hebben kan je als er uitdagingen komen in de seks, er beter over praten. Idealiter gezien dan. Het kan natuurlijk ook dat voor mensen de eerste keer met een nieuw iemand eng is en dat dat beïnvloedt.
 Mocht je geen zin hebben in een relatie en toch seks willen, dan moet je misschien jonger gaan daten of iemand inhuren. 

Belgica

Belgica

19-03-2024 om 20:27 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 17-03-2024 om 09:16:

[..]

Daar kwam een ander aspect bij. Je man hield van je. Dat was liefde en dan kijk je niet naar minpunten o.i.d.

Ma Ruud toch! Dus op onze leeftijd als er geen liefde aan te pas komt moet de andere ‘perfect’ zijn zonder minpunten of we krijgen hem niet recht of haar niet vochtig!  What’s the point dan I’m sex te hebben? Je wilt sex vanuit lust of liefde maar toch niet uit het niets.

Als je de andere niet lekker genoeg vind om lust te ervaren (fysiek) dan, dan kan je toch beter masturberen, what’s the point.

Enfin ben een vrouw dus zal anders werken zeker.  Mannen denken ms, ik wil klaarkomen… liefst met een vrouw … krijg de fysieke lust niet dus ze zal maar wat meer moeite moeten doen maar toch wil ik haar ervaren.  Voel me plots een levende opblaasbare pop 😵‍💫

Soit bij mij werkt dat anders blijkbaar - mijn fysieke lust is er VOOR dat ik met een man sex heb - anders gebeurt er niks.  En neen ik denk niet dat ik een mottige doos ben 😎 

Die man kon dan maar beter een ‘lekkerder’ ding scoren …


merci voor den uitleg 😙

Belgica

Belgica

19-03-2024 om 20:32 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 16-03-2024 om 16:45:

[..]

Klopt ook of huur iemand in. Hoef je ook geen gezeik te horen. Puur lust. Als ik vrijgezel zou zijn dan huur ik liever iemand in van 25-30jr die het vak verstaat dan een (bij wijze van) gescheiden 45+ vrouw die vaak niet vooruit te branden is.

Een relatie is een ander verhaal natuurlijk.

Niet vooruit te branden is… ben geen zeester zoals je eerder aangaf… eerdere mannen vonden het nogal ‘vurig’ gewoon op basis van mijn sensueel lichaam en mijn ‘passioneel’ kussen en vrijen. Maar bon, kan snappen dat een ‘geroeste’ man die zelf nogal ‘niet te branden’ is met zijn bierbuik andere ‘smaak’ heeft 😉

MRI

MRI

19-03-2024 om 20:35

Belgica schreef op 19-03-2024 om 20:32:

[..]

Niet vooruit te branden is… ben geen zeester zoals je eerder aangaf… eerdere mannen vonden het nogal ‘vurig’ gewoon op basis van mijn sensueel lichaam en mijn ‘passioneel’ kussen en vrijen. Maar bon, kan snappen dat een ‘geroeste’ man die zelf nogal ‘niet te branden’ is met zijn bierbuik andere ‘smaak’ heeft 😉

Ga je niet verdedigen joh. 

Belgica

Belgica

19-03-2024 om 20:45 Topicstarter

MRI schreef op 18-03-2024 om 10:59:

Belgica: om even op je OP terug te komen: je probleem is natuurlijk vooral een probleem bij casual seks op een bepaalde leeftijd. Als je eerst een relatie opbouwt voor je seks gaat hebben kan je als er uitdagingen komen in de seks, er beter over praten. Idealiter gezien dan. Het kan natuurlijk ook dat voor mensen de eerste keer met een nieuw iemand eng is en dat dat beïnvloedt.
Mocht je geen zin hebben in een relatie en toch seks willen, dan moet je misschien jonger gaan daten of iemand inhuren.

Thanks - goh… sex maakt deel uit van een relatie weet je.  Ben niet perse op ‘zoek’ naar casual sex… zou eerder een relatie willen … en dan beland je tussen de lakens (tja) nog niet duidelijk of het relatie wordt of niet… it happens.

En dan, is ie daar de slapjanus (sorry voor de woordspeling 😛)

Dan ga je je toch vragen stellen… casual of meer maakte op het moment van het schrijven van deze post niet echt uit.  Het was eerder de gefaalde ‘ervaringen’ die me aan het denken zette.

Zelf al wordt het een relatie - heel cru gezegd ik heb geen zin om een relatie op te bouwen waar het mechanisch al moeilijk start… ik verlang ernaar om bevredigende sex te kunnen hebben waar penetratie ook deel van uit maakt.  
En als het over casual sex gaat wil ik idd dan helemaal een bevredigende ervaring.

We zien wel wat de toekomst brengt.  Ben nu ook geen hele lustige vrouw, misschien is de volgende dan weer te aanwezig.  De juiste match vinden is geen simpele en wordt moeilijker hoe meer we vorderen in leeftijd

Belgica er is niets verkeerd aan jouw verlangen of dat wat je doet. Je bent vrijgezel en geniet van je lichaam en het leven nu dat nog kan. Zolang je open bent naar de mannen met wie je omgang hebt lijkt mij er geen probleem te zijn. Geen enkele reden om te blijven hangen aan iemand waarbij het fysiek niet klikt. Het is lastig om iemand te vinden waarmee je dezelfde energie aantrekkingskracht hebt. 

Het is allicht ver gezocht, maar zou het ook eventueel aan jou kunnen liggen!?


Je bent eind veertig en wilt je seksuele behoeften optimaal bevredigen! Niks mis mee. In tegendeel, niet alleen je recht maar ook gezond!


Maar in je quest naar de voor jouw perfecte (harde, volle(?) penetratie creëer je mogelijk een geforceerde situatie. Je spreekt van twee recente (slappe) ervaringen en de vraag is mede of dat toeval is of waren beide bedgenoten onvoldoende op hun gemak bij en met jou!? Is het a.d.v. deze (slechts) twee voor jou negatieve penetraties reëel om het te gaan generaliseren en projecteren op een hele leeftijdscategorie !? Wie zegt dat hetzelfde niet had kunnen gebeuren met mannen van bijvoorbeeld in de 20 en 30!?


Seksualiteit is heel individueel en dikwijls complex. Bijna iedereen heeft specifieke voorkeuren en afkeer. De een kickt op een quicky, de ander wil veroverd worden al dan niet in fases! De een zoekt pure lust, de ander toch wat meer! Alles is prima zolang de betrokkenen het in harmonie met elkaar daarover eens zijn. Als jij dus een snelle “harde wip” ambieert dan is het wel zo handig wanneer de ander, waar je dat van verwacht (a) dat duidelijk is en (b) het ook wel ziet zitten. Dan laten we voor het gemak de fysieke aspecten (zoals de genitaliën maar niet uitsluitend) even buiten beschouwing! Het is niet uniek dat iemand afknapt zodra men de ander naakt ziet of te (of te weinig) hitsig vind op het relevante moment!


We kennen bijna allen bepaalde anekdotes van de vriendin die kickte op die knappe kerel totdat hij zijn broek liet zakken en er niets te zien was… Of de vriend die gegenereerd verteld van de meid met dat knappe snoetje waarop die verliefd was totdat hij haar hangbuik en borsten te intimiderend vond.. etc. Ik suggereer hiermee niet dat het bij jou een issue zou zijn, maar illustreer hiermee hoe het lopen kan.


Wel bizar dat jij op jouw leeftijd klaarblijkelijk niet voldoende ervaring en inzicht hebt om dit niet tot een fors probleem te verheffen. Het klinkt bijna of je een tiener bent die hiermee geen raad weet!?


Mijn raad: gewoon doorgaan totdat je de voor jou ideale  bedpartner hebt gevonden! Good Luck!

@Ruud. Complimenten met het gebruik van de kwalificatie “Zeester”. Fascinerend hoe een volledig onschuldig begrip mensen aanleiding geeft om er op in te zoomen. Het gaat voor velen kennelijk niet over de relevante inhoud maar de symboliek die de ander (in dit geval jij met je “zeester” oproept. Kun je de reacties voorstellen wanneer je de typering “kwal” had gebezigd!? Van slappe erecties verwordt het hier toch niet tot “slap lullen”!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.