Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen orgasme bij partner


Leene

Leene

28-12-2022 om 14:59

Pippeltje schreef op 28-12-2022 om 13:24:

Maar leene; zo gemakkelijk is het niet: als je een vrouw bent die nog maar net sex kan hebben met man zonder pijn te voelen en eigenlijk nog bezig is met ontdekken van haar sexualiteit met man, dan KUN je niet zo maar even de leiding nemen. Dat is gewoon een stap waar je nog niet aan toe bent.

Maar ze zijn al 8 jaar samen😲. Of er zat al iets niet goed of er is op een of andere manier een breuk gekomen. Uit de vraagstelling is het niet duidelijk. Maar blijkbaar heeft het zoveel invloed dat ze al bij een sexuloog zijn geweest. 6 maanden na de bevalling. Wat mij eigenlijk ook wat verbaasd. Ik denk namelijk niet dat je sex kunt los zien van de andere aspecten van een relatie. Misschien doet deze man dat wel, misschien niet .. misschien probeert hij ook maar wat en vindt hij de sex ten diepste ook maar niets. 

Ik denk dat de optie van Lexus nog de beste is op dit moment. Een tijdje gelijkwaardige sex zonder penetratie of tantra. Wij weten niet of hij geen rekening houdt met de vrouwelijke sexualiteit. Als dat zo is, is dat 100 procent zeker weten al veel langer het geval. En hebben ze meer nodig dan een bezoek aan de sexuloog. Maar laten we maar uitgaan van de minst heftige variant. Namelijk dat ze het goed hadden,  samen een kind wilden, en nu 'opeens' vader en moeder zijn en ze andere rollen hebben. Dat gebeurt vaker en soms moet je elkaar dan weer even vinden. Net zoals dat ook wel kan gebeuren met andere situaties.. zoals de overgang, problemen met kinderen, ziekte etc. Maar dat hoeft niet te betekenen dat hun relatie en de sexualiteit niet kan herstellen en misschien zelfs wel beter worden.

Leene

Leene

28-12-2022 om 15:13

Pippeltje schreef op 28-12-2022 om 13:24:

Maar leene; zo gemakkelijk is het niet: als je een vrouw bent die nog maar net sex kan hebben met man zonder pijn te voelen en eigenlijk nog bezig is met ontdekken van haar sexualiteit met man, dan KUN je niet zo maar even de leiding nemen. Dat is gewoon een stap waar je nog niet aan toe bent.

Toch nog even een reactie Pippeltje.. maar meer off topic. Blijkbaar ga je er vanuit dat de man dan wel de lead kan nemen. Maar is dat altijd zo? Ik weet wel zeker dat mannen ook mega onzeker zijn, kunnen zijn. Dat ze zeggen ' ik wil graag dat jij het ook leuk hebt maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen'. Waarom ga jij er vanuit dat de man dan maar de lead moet en kan nemen?

Ik snap het gewoon niet zo. En het is niet dat ik ben opgevoed bij ouders die sexuele vrijheid voorstonden. Nou ja wel vrijheid maar dan in het huwelijk. 1  man en 1 vrouw dus.. En ik heb ook best heel veel geleerd van mijn moeder. Maar blijkbaar heeft die zgn vrijheid nu niet altijd wat goeds meegebracht. Onlangs las ik in een oud artikel in de Linda. Over vrouwen die al lang samen waren met hun partner of ook wel veel wisselende relaties hadden en nog nooit!!!een orgasme hadden gekregen. Hoe kan dat nou denk ik dan... Dat ik ( en mijn vriendinnen) met onze , in hedendaagse termen, strenge opvoeding toch beter in staat blijken om onze wensen kenbaar te maken. Toch onze moeders denk ik en misschien het geluk gehad om een goede man te treffen?? 

Niet om mezelf op de borst te slaan en ook is het niet zo dat wij nu alle dagen spetterende sex hebben 🙄 maar als ik soms dingen lees dan denk ik ' volgens mij is er iets mis gegaan met die zgn sexuele vrijheden'.. maar goed TO is verder niet geholpen met deze bespiegelingen naar aanleiding van jouw reactie. 

Bijtje82 schreef op 28-12-2022 om 14:36:

[..]

Dat is jouw invulling. Ze zijn al 8 jaar samen, dan ben je niet nog maar net je sexualiteit aan het ontdekken lijkt me.

Ze moet vooral naar zichzelf kijken. Dit euvel ligt niet aan de man, maar bij haar. Zij gaat op slot en zij zal dus haar man daarin moeten sturen. Hij kan niet aanvoelen wat hij moet doen als zij alleen maar afwijst of zegt dat het pijn doet.

Als ze het zelf doet lukt het wel. De man doet duidelijk iets niet goed. 

Bijtje82

Bijtje82

30-12-2022 om 07:51

Supermama82 schreef op 29-12-2022 om 22:26:

[..]

Als ze het zelf doet lukt het wel. De man doet duidelijk iets niet goed.

Onzin. 

Ze kan best ooit eens een nare ervaring hebben gehad waardoor haar lijf gewoon tegen reageert. En dat hoeft dan niet eens bij deze man te zijn of zoiets als verkrachting. Als je structureel pijn ervaart, dan schiet je lijf direct in de kramp zodra het erop aankomt. Bij zichzelf kan ze blijkbaar wel ontspannen. 

Het is dus te idioot voor woorden dat de man hier gelijk wordt weggezet als egoïst etc.

Bijtje82 schreef op 30-12-2022 om 07:51:

[..]

Onzin.

Ze kan best ooit eens een nare ervaring hebben gehad waardoor haar lijf gewoon tegen reageert. En dat hoeft dan niet eens bij deze man te zijn of zoiets als verkrachting. Als je structureel pijn ervaart, dan schiet je lijf direct in de kramp zodra het erop aankomt. Bij zichzelf kan ze blijkbaar wel ontspannen.

Het is dus te idioot voor woorden dat de man hier gelijk wordt weggezet als egoïst etc.



"Als mijn man en ik het er over hebben dan spreken we af meer tijd aan mij te besteden tijdens de seks. Maar als het eenmaal zo ver is besteed hij nooit extra tijd aan mij"

Nou hij laat zich er blijkbaar ook niet veel aan gelegen liggen dus. 


mss een idee dat jij het bij jezelf doet terwijl hij meekijkt? Doen wij wel eens en dat maakt hem ook heel erg opgewonden en zo wisselen we t af. 

Bijtje82

Bijtje82

30-12-2022 om 11:50

Lexus schreef op 30-12-2022 om 11:19:

[..]



"Als mijn man en ik het er over hebben dan spreken we af meer tijd aan mij te besteden tijdens de seks. Maar als het eenmaal zo ver is besteed hij nooit extra tijd aan mij"

Nou hij laat zich er blijkbaar ook niet veel aan gelegen liggen dus.


Wil nog steeds niet zeggen dat het aan hem ligt dat zij pijn heeft en niet klaar kan komen.

Daarbij vind ik dat je samen sex hebt. Misschien toont ze zelf tijdens de seks geen initiatief en laat ze hem zijn gang gaan. Dan is het makkelijk achteraf klagen.

Bijtje82 schreef op 30-12-2022 om 11:50:

[..]

Wil nog steeds niet zeggen dat het aan hem ligt dat zij pijn heeft en niet klaar kan komen.

Daarbij vind ik dat je samen sex hebt. Misschien toont ze zelf tijdens de seks geen initiatief en laat ze hem zijn gang gaan. Dan is het makkelijk achteraf klagen.

Wacht even. Hij doet niet wat ze hebben afgesproken en nog is dat haar schuld? 

Bijtje82

Bijtje82

30-12-2022 om 13:12

AlisonH schreef op 30-12-2022 om 11:56:

[..]

Wacht even. Hij doet niet wat ze hebben afgesproken en nog is dat haar schuld?

Ja en nee. Zoals ik zei.. seks heb je samen. 

En blijkbaar gaat haar lijf op slot en er is niet gezegd dat dat aan hem ligt. 

Als zij tijdens de seks blijkbaar niet kan aangeven wat ze wil, waarom is dat dan direct de schuld van man? Het is altijd zo lekker afgeven op de mannen als je zelf geen initiatief neemt.

Wat doe je dan? Op je rug liggen en hopen dat je man precies doet wat je lekker vind? Kom op zeg..

Dat ze dat doet is ook een stevige aanname. Seks heb je samen ja - maar als er duidelijk is afgesproken dat hij ook meer aandacht aan haar besteedt en hij doet het niet, dan is dat zijn keuze, niet die van haar. Dat haar lijf op slot gaat heeft ze al aangepakt, bij een seksuoloog. Nu moet het voor haar nog leuk worden. Dat is niet zijn verantwoordelijkheid, maar hij kan het proberen. Hij kan haar ook vragen wat ze fijn vindt.

Bijtje82

Bijtje82

30-12-2022 om 13:49

AlisonH schreef op 30-12-2022 om 13:28:

Dat ze dat doet is ook een stevige aanname. Seks heb je samen ja - maar als er duidelijk is afgesproken dat hij ook meer aandacht aan haar besteedt en hij doet het niet, dan is dat zijn keuze, niet die van haar. Dat haar lijf op slot gaat heeft ze al aangepakt, bij een seksuoloog. Nu moet het voor haar nog leuk worden. Dat is niet zijn verantwoordelijkheid, maar hij kan het proberen. Hij kan haar ook vragen wat ze fijn vindt.

We gaan het hier nooit over eens worden. En TO is gevlogen. 

Mijn idee over seks is heel anders dan het jouwe blijkt.

tja ik begrijp ook niet dat vrouwen doorgaan met seks hebben als zij zelf niet aan hun trekken komen. Ik hoor veel redenen van vrouwen daarvoor: van "anders is hij zo chagrijnig de volgende tot anders had mijn gezin nu niet meer bestaan"
Ik zelf heb mezelf ooit beloofd nooit mijn eigen seksualiteit te ontkennen bij een partner maar het blijkt dat veel vrouwen daar minder moeite mee hebben en dan toch maar 'over zich heen laten gaan'. Ik zou dat niet kunnen maar ik begrijp echt ook helemaal niet dat mannen daar wel gebruik van maken en aan hun eigen gerief denken. 

En ja dan vind ik het degene die gebruik maakt van de ander toch wat meer euvel te duiden, zeker als zijn partner het al aangegeven heeft en ze overeengekomen waren dat hij seksueel hoffelijker zou zijn. Ik heb gemerkt dat hoe mensen seksueel zijn, best veel over ze kan zeggen: iemand die egoïstisch in de seks is dat vaak niet alleen op dat gebied. Iemand die zich weggeeft in de seks doet dat ook vaak op andere gebieden van haar leven. 

Blijft dat ik ook vind dat TS dit niet moet accepteren en nogmaals hier grenzen en behoeftes in aan moet geven. 

Leene

Leene

30-12-2022 om 17:50

Lexus schreef op 30-12-2022 om 14:49:

tja ik begrijp ook niet dat vrouwen doorgaan met seks hebben als zij zelf niet aan hun trekken komen. Ik hoor veel redenen van vrouwen daarvoor: van "anders is hij zo chagrijnig de volgende tot anders had mijn gezin nu niet meer bestaan"
Ik zelf heb mezelf ooit beloofd nooit mijn eigen seksualiteit te ontkennen bij een partner maar het blijkt dat veel vrouwen daar minder moeite mee hebben en dan toch maar 'over zich heen laten gaan'. Ik zou dat niet kunnen maar ik begrijp echt ook helemaal niet dat mannen daar wel gebruik van maken en aan hun eigen gerief denken.

En ja dan vind ik het degene die gebruik maakt van de ander toch wat meer euvel te duiden, zeker als zijn partner het al aangegeven heeft en ze overeengekomen waren dat hij seksueel hoffelijker zou zijn. Ik heb gemerkt dat hoe mensen seksueel zijn, best veel over ze kan zeggen: iemand die egoïstisch in de seks is dat vaak niet alleen op dat gebied. Iemand die zich weggeeft in de seks doet dat ook vaak op andere gebieden van haar leven.

Blijft dat ik ook vind dat TS dit niet moet accepteren en nogmaals hier grenzen en behoeftes in aan moet geven.

Ik denk dat je gelijk hebt met je post. Vaak is een sexueel probleem alleen maar een uiting van iets onderliggends. Overigens denk ik dat je wel de ander een plezier kan gunnen, ook al staat je hoofd er niet zo naar. Mijn ervaring is dat de zin dan echt nog wel kan komen.

Maar TO reageert niet meer.. ik hoop dat ze er beiden uitkomen 

Feniks89

Feniks89

08-01-2023 om 22:58 Topicstarter

Hoi allemaal,

excuses voor mijn veel te late reactie en bedankt voor die van jullie allemaal!

Er zitten een aantal goede tips en adviezen bij dus echt bedankt. Ik denk ook dat ik bij mijzelf moet kijken wat ervoor zorgt dat het pijn blijft doen en dat ik meer en duidelijker aanwijzingen moet geven tijdens de seks. Daarentegen moet mijn man het geduld ombrengen om niet gelijk zelf klaar te willen komen door penetratie maar ook tijd aan mij te besteden eerst. De seksualoog zei dat ik teveel in mijn hoofd zit en een echte denker ben, daar zal het vast ook wel mee te maken hebben.

nog even ter verduidelijking: mijn man en ik zijn VOOR mijn zwangerschap naar de seksualoog gegaan. We hadden een kinder wens en omdat we tot die tijd nog geen seks met penetratie konden hebben werd dat wat lastiger. daarnaast is mijn man echt een hele lieve partner en vader. Ik zou niet 8 jaar samen blijven en een kind krijgen met iemand die alleen aan zichzelf denkt. Hij probeert echt zijn best te doen, maar ik vind het gewoon moeilijk om de lead te nemen en duidelijk aan te geven wat ik wil of nodig heb tijdens de seks. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.