Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Reina

Reina

11-01-2018 om 18:58

Hoe organiseren jullie privacy met thuiswonende pubers?

Hallo,

Ik vraag mij af of jullie dit herkennen en hoe jullie omgaan met het hebben van een fijne vrijpartij terwijl je te maken hebt met thuiswonende pubers. Daarmee bedoel ik niet gewone huis-tuin-keuken seks in de slaapkamer, maar lekker met z'n tweetjes ongeremd los gaan. Bijvoorbeeld samen in bad, elkaar masseren, spannend filmpje kijken, lekkere dirty talk en luidruchtig vrijen maar niet perse in bed, en flink lang de tijd voor elkaar nemen.
Toen de kinderen nog iets jonger waren, en we hadden zin, dan parkeerden we kinderen bij opa en oma. Dan konden wij lekker ons gang gaan. Maar ze zijn nu in een leeftijd dat ze hun eigen agenda bepalen.

Als we vrijen, en er zijn kinderen in huis, dan doen we het natuurlijk heel stilletjes met de deur op slot. Het is zelfs zo dat ik de stiekeme de seks helemaal niet zo fijn meer vind en dat ik eigenlijk steeds minder zin heb. Ik ben geen scream queen, maar ik geniet echt veel meer als ik helemaal ongeremd los kan gaan. Maar dat is natuurlijk geen optie. Is dit een fase waar je als ouder doorheen moet?

40er

40er

11-01-2018 om 19:20

Nou

Weekendje weg
Club
Je kans benutten als het huis vrij is

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-01-2018 om 19:53

Thuiswerken

Of wat later beginnen op je werk.

M Loos

M Loos

12-01-2018 om 00:03

Ik vind het niet zo makkelijk

De oplossingen die hierboven worden genoemd zijn voor ons helemaal niet zo eenvoudig te regelen.
Daar komt bij dat man en ik allerlei gezondheidsproblemen hebben gekregen, waardoor we ook nog eens minder puf hebben. We zeggen geregeld tegen elkaar dat we wel zin zouden hebben. En soms dat we zouden willen dat het terplekke zou kunnen, maar de situatie duurt al lang. De laatste keer was ergens voor de kerst.

Tam

Tam

12-01-2018 om 13:50

Maar M Loos

Je moet de koe ook wel bij de horens vatten. Niet denken dat het wellicht misschien wie weet nu zou kunnen of dat je wellicht misschien wie weet nu zin zou kunnen hebben en dan overal nog een nachtje over zou kunnen slapen en gut nu is het alweer morgen ach laat maar.

Je kunt niet een hoop willen en niks doen en dan alles als reden of excuses gebruiken om achterover leunend te zeggen: tja...t lukt niet.
Klinkt eerder als een concentratie/ organisatie/gemakzuchtig/ geen gedoe meer-probleem dan dat de gezondheid de reden zou zijn, want er kan veel met weinig hoor! Verwachtingen bijstellen van wat was en gaan met wat is.

Laatste keer sinds kerst...dat is 3 weken geleden nog ( ongeveer); hoezo lang?

In mijn huwelijk was ik de pinda en het feit dat hij niets deed om daar iets aan te doen was echt heel vernederend en zwaar klxte.
Dus kinderen in huis of niet...aan het werk om het mogelijk te maken! Rusten doe je over 30 jaar maar

@Emma

@Emma

12-01-2018 om 14:12

niets anders

Tenzij je de kinderen elders zijn is er toch geen andere optie dan zelf ergens heen gaan?
Ik snap de vraag niet geloof ik.

Kerstster

Kerstster

12-01-2018 om 19:28

Juist gemakkelijker

Tenminste, als de pubers al wat ouder zijn. Ze leven steeds meer hun eigen leven en dan nog meestal buitenshuis. Wij maken dankbaar gebruik van 'vroeg naar bed' als puber naar een feestje/bioscoop is en laat thuis komt. En lang leve Netflix; hij kijkt graag nog even naar zijn favouriete serie in de huiskamer als wij naar bed (boven) gaan!

Ik hoorde ook van mensen die hun slaapkamer op de zolder hadden gemaakt. Geeft ook meer privacy!

M Loos

M Loos

13-01-2018 om 13:44

Tam, Ik snap je reactie niet

Vanwaar jouw behoefte om mijn bijdrage in twijfel te trekken en me zo de les te lezen?

Een weekendje weg of naar een club, is in ons geval lastig te regelen, o.a. i.v.m. de kosten. Thuiswerken of deels vrij nemen is ook niet voor iedereen makkelijk te regelen. We zijn dit trouwens wel aan het proberen.

Ik herken het probleem van TS dus wel. Ik zou mijn kinderen graag eens ouderwets een weekeindje bij opa en oma laten logeren. Dat lukt niet meer, opa en oma en de kinderen zitten daar niet meer op te wachten. En daar komen bij ons dus gezondheidsproblemen bij. Ja, die spelen een rol, het is niet anders.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-01-2018 om 15:50

Logeren bij vrienden, weekendje weg met sport of zo

Die kinderen dan he
Of inderdaad zelf een uitje plannen.
Of je huis anders inrichten zodat je meer privé hebt, bijvoorbeeld samen op zolder slapen of zo ?

Weinig is genanter voor pubers dan vrijende ouders. Openheid is prachtig maar merken dat je ouders van alles doen - oef. Daar zijn ze toch te oud voor ))

En ja, verder is het een fase waar je als ouder doorheen moet. Voor je het weet ( achteraf gezien dan he) zijn ze vertrokken en is het hele huis jullie privé terrein.

Tam

Tam

13-01-2018 om 21:48

Nee/ M Loos

Je pikt het er deels verkeerd uit. Ik trek niks in twijfel, ik geloof je, alleen geloof ik ook in opties.
Je zegt het allemaal niet zo makkelijk te vinden, minder puf, wel zin, gezondheidsproblemen, kosten enz.
En ik denk alleen maar: beetje creatiever denken. Dat hoeft niet groot als in weekend weg, thuiswerken ( please niet in de baas z'n tijd toch? )Of in kinderen weg naar opa en oma..
Als je kinderen nog een logeerleeftijd hebben dan kan dat ook wel eens ergens anders dan bij opa en oma?
En pubers gaan wel eens uit, elke ouder gaat door deze fase of je nou gezond bent of niet. Geen puf als in geen energie: samen een dutje doen kan toch ook heel close zijn? Even een zoenpartij? Samen douchen, wandelen, als je naar samen bent.
Het hoeft niet altijd tv-sex te zijn waarbij je tegen de muur geslagen wordt en je een hersenschudding en bekkenbreuk oploopt, een vrouw binnen 2 seconden klaarkomt en een anatomisch onmogelijk standje wordt getoond toch?
Gewoon anders.
Waarom geef ik je een Schopje onder je kont: omdat ik het idee had dat je je laat kisten door dingen die geen issue moeten hoeven zijn. Omdat ik het zonde vind, dat als je je tot elkaar aangetrokken voelt en er liefde is, dat je het een beetje laat lopen; zo klonk het. Dat het nog niet zo lang geleden is ( ik durf mijn aantal decennia niet eens te noemen daardoor).
Je matte posting trof me en ik denk dat jullie met elkaar in de handjes mogen knijpen dat jullie gewild en gewenst zijn bij elkaar. Dan vind je wel een oplossing, welk energielevel ook. Daarom zei ik: er kan veel net weinig: je kunt op zoveel manieren liefhebben als bepaalde dingen lastig of onmogelijk zijn. En nee, ik ben ook niet gezond, maar ik hoef ook niet meer aan de kroonluchter, als ik maar kan liefhebben. Dat is alles.

M Loos

M Loos

14-01-2018 om 01:38

Verkeerd begrepen

Ik reageerde met mijn reactie op de twee voorgaande reacties. Die klonken mij teveel alsof het heel makkelijk is om (wat meer uitbundige) seks te regelen. "Gewoon" een weekendje weg, een parenclub, iets regelen met je werktijden... Nou, zo simpel ligt het gewoon niet altijd. De gelegenheid is er gewoon niet altijd en ook niet meer zo makkelijk te regelen als toen de kinderen kleiner waren. Ik heb dus begrip boor de vraag van Reina en heb niet zo snel een antwoord. En gezondheidsproblemen maken het nog lastiger.

"Geen puf als in geen energie: samen een dutje doen kan toch ook heel close zijn? Even een zoenpartij? Samen douchen, wandelen, als je naar samen bent."

Oh, maak je maar geen zorgen. We gaan heus niet als broer en zus door het leven. Maar daar ging het onderwerp niet over, toch?

Ik ben echt verbaasd over hoe direct je mij aanspreekt, zonder een idee te hebben van mijn situatie.

"Het hoeft niet altijd tv-sex te zijn waarbij je tegen de muur geslagen wordt en je een hersenschudding en bekkenbreuk oploopt, een vrouw binnen 2 seconden klaarkomt en een anatomisch onmogelijk standje wordt getoond toch?"

Eh... nee. Hoe kom je hier nou toch bij?

Tam

Tam

14-01-2018 om 10:02

Vergeet het maar

De laatste alinea moet met een flinke korrel zout en sloeg als uitvergroot voorbeeld op de OP. Verder heb ik al uitgelegd en best wat moeite gedaan hoe je het had moeten lezen naar je blijft daarna terugkomen op hoe jij het opvatte. Aangezien ik geen 1-2-tjes wil laat ik het hierbij want het komt niet over.

M Loos

M Loos

14-01-2018 om 10:46

Ja prima

Ik ben overtuigd van je goede bedoelingen, maar het komt inderdaad niet over. En juist dat uitvergroten (dat snap ik heus wel) maakt het gewoon een beetje lullig, eigenlijk.

Reina, ben je er nog? Kun je de kinderen niet een leuke middag samen cadeau doen? Samen naar de film Of een trampolinecentrum of het zwembad? Of trekken ze niet zo graag samen op?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-01-2018 om 12:44

Love Hotel

Voordeel van pubers is dat je ze lekker thuis kunt laten terwijl je 's avonds samen even naar de bios gaat. (tenminste dat denken ze)

Maar in plaats daarvan (of daarna) ga je naar een Love Hotel!

Bekend uit Japan, maar blijkbaar ook in Nederland te vinden. Tik Love Hotel in Google en leef je uit.

(nooit geprobeerd, wij zijn van die stoicijnse types die gewoon de deur op slot doen met de kinderen in huis)

@Emma

@Emma

14-01-2018 om 14:08

Hier hoeft de deur niet eens op slot. Mijn dochter zal het niet in haar hoofd halen mij en mijn redelijk nieuwe liefde op te zoeken in de slaapkamer Maar het geluid moet wel uit als zij er is.

rutiel

rutiel

15-01-2018 om 13:30

Poeh, luxe!

M Loos, het klinkt ook wel luxe zoals je dat omschrijft hoor: als we zin hadden, dan parkeerden we de kinderen gewoon bij opa en oma. Ik kan me voorstellen dat iedere optie die nu voorbij komt het hier niet bij zal halen.

Tja, het is denk ik even een kwestie van omschakelen. Van "we hebben zin dus ik parkeer de kinderen ergens", naar "hee we hebben het huis voor ons alleen, dus we zouden er nuttig gebruik van kunnen maken". Kan ook leuk zijn, toch?

Zoals het was, krijg je het echt niet meer. Je kunt natuurlijk op zoek naar een vervangend logeeradres voor opa en oma. In dat geval kan ik je scouting aanraden. Maar als de kosten voor een hotel al bezwaarlijk zijn, dan is dit zeker niet de goedkoopste optie.

M Loos

M Loos

15-01-2018 om 22:03

Even voor de duidelijkheid...

Ik ben niet Reina en dus niet de TS en dat parkeren bij opa en oma komt ook niet bij mij vandaan. Ik heb ook niet gevraagd om tips of ideeën, daar vroeg Reina om. Ik wilde alleen maar bevestigen dat ik het probleem wel herkende en niet zo makkelijk vind.

Het huis met ons tweeën op momenten dat we allebei wakker zijn? Die momenten hebben we tegenwoordig gewoon niet.

De kinderen hebben beiden zo hun hobby's en bezigheden op verschillende tijsdtippen. Zou jij echt een 15-jarige "op scouting doen" (alsof hij dat wil!!) om je eigen seksbehoefte te kunnen vervullen??

Verder vind ik het een rare vergelijking die je maakt. Die kosten voor een hotel zijn hoog, juist omdat we dat geld al besteed hebben aan o.a. hobby's van de kinderen. Ik wil best wel eens naar een hotel, maar ik vind de kosten best hoog om als regelmatige oplossing te dienen.

Maar goed, leuk dat je me wilt helpen met deze tips, maar de situatie ligt gewoon wat anders. Het gaat om een aaneenschakeling van veranderingen, waar we zelf weer een nieuwe weg in moeten vinden. Dat komt goed, maar ik vind het dus niet zo makkelijk als sommigen hier. "Gewoon een hotel" is voor velen helemaal niet zo gewoon. Meer wilde ik niet zeggen met mijn reactie.

Tam

Tam

15-01-2018 om 22:47

Hotel

Voor het luidruchtige deel van TS zou ik dan wel een hut op de hei adviseren of tenminste een hotelverdieping afhuren.
Ik moet er niet aan denken als buren of hotelgast mee te moeten "genieten".
Ooit als jong kind een "traumaatje" opgelopen toen het gehuil en de ruzie van de bovenbuurman iets anders bleek te zijn en hij boven mijn hoofd zijn partner besprong en door het bed zakte.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-01-2018 om 11:45

@Emma

Wij zijn niet zo luidruchtig. Maar de kinders komen wel naar binnen als ze vinden dat we niet snel genoeg opstaan.

Met als resultaat de ontbijtconversatie: "Wat waren jullie aan het doen?", "Wat denk je?", "Ieuwwww!".

Volgens mij denken onze kinderen nog steeds dat we het maximaal 1 keer per jaar doen. Om dat zo te laten heb ik een paar jaar terug maar een slot in de deur gezet, wat nog niet meeviel als ik de deurklinken hetzelfde wilde houden.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-01-2018 om 11:46

M Loos

"Zou jij echt een 15-jarige "op scouting doen" (alsof hij dat wil!!) om je eigen seksbehoefte te kunnen vervullen?? "

Dat is wel een heel vreemde zin om zonder context te lezen!

Reina

Reina

16-01-2018 om 22:41

Oplossingen

Niet alle oplossingen zijn even makkelijk te realiseren. Mijn man is sons naar het buitenland voor werk, meestal periodes van een dag 10-15. Dan wordt de behoefte aan intimiteit wel errug groot. Dan haal ik hem op van Schiphol en nemen we onderweg vrijwel altijd en hotel voor wat "quality time" samen. Meestal zijn we vroeg rond een uur of 9 ochtend. De blikken die je krijgt van het personeel aan de incheck balie, spreekt vaak boekdelen.
De thuiswerkoptie is voor ons niet mogelijk, aard van het werk laat dat niet toe.
Naar een club gaan is niet helemaal ons ding. Ooit één keer gedaan als experiment/nieuwsgierigheid. Helaas liepen we meteen een kleuterjuf en haar man tegen het lijf. Ik herkende haar meteen, gelukkig zij mij niet (of ze heeft het niet laten merken). Alle lust was met helemaal weg bij ons. Tot actie is het niet gekomen, 100 Euro armer waren we een uur later weer thuis.
Voor de rest is de aanwezigheid van de kinderen erg onvoorspelbaar.

Scouting

Onze pubers zitten wel op scouting, wij zouden elke zaterdagmiddag uren in bad het vel van de botten kunnen weken. En dan gaan ze ook nog in de zomer op kamp, dan zouden we ons in theorie een hele week niet hoeven aan te kleden. Aan mij is het niet besteed, ik ben sprinter, geen stayer.

Laat je van het feit dat pubers vrijende ouders genant vinden niet van een fijne vrijpartij onthouden, maar maak er gebruik van: geef ze een keer in de maand vijftien euro voor de film en raad ze dringend aan - vette knipoog, wink, wink, wink, eye, eye - niet voor een bepaalde tijd thuis te komen.

Met dank aan de vorige poster, probeer ik nu wel het beeld van de kleuterjuffen van mijn kinderen van mijn netvlies te wissen. Anders vrees ik dat Kenman tot aan de krokusvakantie op zijn houtje moet bijten. Wat een libidokiller, eentje had nb wel iets weg van Rita Verdonk.

Tamara

Tamara

22-02-2018 om 10:52

Stiefdochter

Laatst werd ik ineens geconfronteerd, dat ik mijn man aan het bellen was, en mijn stiefdochter met haar vriend (beiden 16) boven waren, en dat mijn man een geluid hoorde door de telefoon, "Wat was dat?", "Volgens mij komt nu je dochter klaar" Toen ik ophangde voelde ik mij zo genant, want het is al een wat ouder huis, maar dat het zo gehorig was. Dat verklaard ook iedere keer weer de doordringende blikken van onze 3 meiden aan de ontbijttafel op zondagochtend.

Moeke

Moeke

15-03-2018 om 20:06

De natuur in

Gedurende de winter is het natuurlijk geen alternatief, maar als we op vakantie zijn en in de zomer -met een busje en tent- is het echt een probleem. Het zijn geen stappers en ze hangen nogal met Ipad in de tent rond. Pa en ma zijn dus fanatieke wandelaars geworden -in een duinpan of in het bos kun je elkaar wel vinden
Thuis is het ietsje lastiger, maar rond elven liggen ze allebei wel in bed in het weekend en doordeweek is tien uur de huiskamer vrij. En schieten ze niet op, dan steek ik wierook aan, vinden ze niet lekker. Vaak merken ze het trouwens zelf; zodra we een beetje te klef worden (heel netjes hoor, maar es een zoen en wat geknuffel) dan voelen ze de bui hangen en druipen ze 1 voor 1 af naar hun kamers
Man heeft wel eens opgemerkt dat ik teveel herrie maak. Ik probeer me dus meer in te houden, maar ook ik vind het minder jofel als ik héél stil moet zijn. het gaat echter al veel beter. Want dit soort geluiden wil je niet horen als je puber bent!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.