Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Hoe vaak seks is normaal?


X41

X41

06-12-2021 om 14:27

Wij zijn 10 jaar samen, het vrijen is subliem en toch vrijen we veel minder de laatste tijd. in het begin van onze relatie deden we het bijna dagelijk, wat ook normaal is bij een prille relatie. Daarna werd het 2 à 3 keer per week, nu zitten we met een gemiddelde van 6 keer per maand. Er is wel intimiteit, maar het effectief vrijen blijft meestal uit. Telkens als we vrijen zeggen we 'oh, wat heb ik dit gemist, is toch zooo lekker' en het is inderdaad zo. Kwalitatief is ons seksleven echt stukken beter dan in het begin toen we bijna dagelijks seks hadden. Maar de zin blijft uit, door vermoeidheid meestal...

maar als je het een rare gedachtegang vindt dat degene die vaker wil dit moet oplossen; vind je het dan wel logisch dat de persoon die minder zin heeft het maar tegen de zin in moet doen?

Leene

Leene

06-12-2021 om 17:17

Pippeltje schreef op 06-12-2021 om 17:12:

maar als je het een rare gedachtegang vindt dat degene die vaker wil dit moet oplossen; vind je het dan wel logisch dat de persoon die minder zin heeft het maar tegen de zin in moet doen?

Dat wordt volgens mij ook niet beweerd. Maar ik denk dat Bjarne wel een punt heeft als er te makkelijk vanuit wordt gegaan dat degene die meer sex wil er dan maar mee moet dealen. Ik lees soms noodkreten van mensen die al tijden geweigerd of grotendeels geweigerd worden door hun partner. Dan lees je over maanden of zelfs jaren geen sex. Sorry maar dat is niet normaal in een relatie. Degene die geen zin meer heeft of geen sex meer wil zal daar dan iets aan moeten doen lijkt mij of je moet beiden er over eens zijn dat sex geen onderdeel meer uitmaakt van je relatie.

Nee, precies Leene, maar dat zijn natuurlijk wel extreme situaties. Dat vind ik ook zeker niet normaal. Maar als de een wekelijks wil en de ander 2x per week, tja....daar zou ik weinig woorden aan vuil maken, dat is jammer de bammer.

Leene

Leene

08-12-2021 om 08:39

Of je komt de ene week je partner tegemoet en de andere week komt partner jou tegemoet
Maar de oorspronkelijke vraag was van iemand die vroeg of 1 tot 2x per maand teveel gevraagd is, dat denk ik zeker niet. Overigens denk ik dat er meer speelt en er ook een communicatie probleem is. Maar in geval van TO vind ik dat beide partners de situatie moeten openbreken en erover gaan praten. Het is niet alleen dat TO dit maar moet oplossen.

Leene schreef op 08-12-2021 om 08:39:

Of je komt de ene week je partner tegemoet en de andere week komt partner jou tegemoet
Maar de oorspronkelijke vraag was van iemand die vroeg of 1 tot 2x per maand teveel gevraagd is, dat denk ik zeker niet. Overigens denk ik dat er meer speelt en er ook een communicatie probleem is. Maar in geval van TO vind ik dat beide partners de situatie moeten openbreken en erover gaan praten. Het is niet alleen dat TO dit maar moet oplossen.

De vraag was of meer dan 1 a 2x in de maand veeleisend is

ik had als vrouw ook een hoger libido dan mijn man, en dat was toch echt 'mijn probleem'. Nee was bij hem echt nee, wat ik ook probeerde. Hoe vaak ik me wel niet afgewezen voelde en gefrustreerd rondliep.. het hoefde van mij echt niet dagelijks, maar een of twee keer in de week vond ik niet erg. Helaas was mijn man van de 'eens in de 3 tot 4 weken seks' 
Ons probleem is ondertussen opgelost omdat ik medicatie slik die mijn libido van +786 naar -300 heeft gebracht. Er is echt niks meer van over. Dat heeft veel rust in onze relatie gebracht maar ergens is het ook jammer, omdat we het nu ongeveer eens in de 6 tot 8 weken doen. En als we het doen is het wel altijd heel fijn. Maar ach, het werkt

X41

X41

09-12-2021 om 11:00

Jojoju schreef op 08-12-2021 om 13:58:

ik had als vrouw ook een hoger libido dan mijn man, en dat was toch echt 'mijn probleem'. Nee was bij hem echt nee, wat ik ook probeerde. Hoe vaak ik me wel niet afgewezen voelde en gefrustreerd rondliep.. het hoefde van mij echt niet dagelijks, maar een of twee keer in de week vond ik niet erg. Helaas was mijn man van de 'eens in de 3 tot 4 weken seks'
Ons probleem is ondertussen opgelost omdat ik medicatie slik die mijn libido van +786 naar -300 heeft gebracht. Er is echt niks meer van over. Dat heeft veel rust in onze relatie gebracht maar ergens is het ook jammer, omdat we het nu ongeveer eens in de 6 tot 8 weken doen. En als we het doen is het wel altijd heel fijn. Maar ach, het werkt

De cijfertjes ivm je libido, die zijn verzonnen toch? of bestaat er zoiets om je libido te meten? 

haha ja, de cijfertjes zijn verzonnen 

X41 schreef op 09-12-2021 om 11:00:

[..]

De cijfertjes ivm je libido, die zijn verzonnen toch? of bestaat er zoiets om je libido te meten?

😂😂😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.