Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Interesse in Tantra, waar te beginnen?

Hoi allemaal,

Ik ben een vader(29jr) van twee kids. Een vrij nuchtere, down to earth kind of guy. Echter sinds kort ben ik me toch gaan afvragen of er niet meer is. Daarmee bedoel ik niet direct een godsdienst o.i.d., maar een manier om meer uit mijzelf te halen, om meer plezier en genot te ervaren. Daarbij hoort ook (en om heel eerlijk te zijn klonk dat tot voor kort heel zweverig voor mij) het bewust worden van mijn eigen gevoel en daarmee kunnen werken.

Nu ben ik een aantal sessies verder, zowel therapie als verschillende massages/workshops(?) op gebied van Holisme, Tantra, Energiestromen etc. en ben ik er wel achter dat ik hier iets uit zou kunnen halen... maar wat? 

Zelf ben ik toch wel zeer geinteresseerd in Tantra daar ook een fysiek aspect in zit wat mij erg aantrekt (no shame here). Let wel, hiermee bedoel ik zeker niet de simpele happy ending massages die overal te krijgen zijn, maar de Tantra waarmee 'het leven' een stuk mooier wordt, zoals ik veel gelezen heb en begrepen heb uit de eerste sessies.

Nu komen we (eindelijk) bij mijn vraag en onderwerp van deze topic . Waar moet ik beginnen? Ik heb uren op internet gezeten en aardig wat gevonden. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Veel workshops/cursussen/privé sessies zijn vrij duur en daarom ben ik erg benieuwd of jullie ervaringen hebben die jullie kunnen aanraden of andere tips/adviezen waarmee ik verder kom. 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ik ben benieuwd of iemand een boek kan aanraden.

Jan den Boer en Caroline van Wijngaarden geven hele fijne cursussen en consulten, https://www.tantratraining.nl/

Ze hebben ook een heel goed toegankelijk boek geschreven, Tantra het geheim van de liefde. Ook Centrum voor tantra in Amsterdam geeft goede info, https://centrumvoortantra.nl/

Ik denk dat tantra voor iedere relatie van meerwaarde is. 

rb90

rb90

27-03-2021 om 21:47 Topicstarter

elledoris schreef op 27-03-2021 om 21:00:

Jan den Boer en Caroline van Wijngaarden geven hele fijne cursussen en consulten, https://www.tantratraining.nl/

Ze hebben ook een heel goed toegankelijk boek geschreven, Tantra het geheim van de liefde. Ook Centrum voor tantra in Amsterdam geeft goede info, https://centrumvoortantra.nl/

Ik denk dat tantra voor iedere relatie van meerwaarde is.

Dankje! ik ga daar eens naar kijken.

Je zou nog deze podcasts kunnen beluisteren? (ik mag nog geen weblinks plaatsen)

  • tantra-aan-de-keukentafel
  • dewilderoos punt be  daar tantra-podcast
  • body2chill punt nl  en dar:podcasts-body2chill-han-sapundra

Uiteindelijk wil je toch niet alleen lezen en/of luisteren, maar naar iemand gaan waar je op basis van vooronderzoek een goed gevoel bij hebt dat bij je wensen past.

Hoe heb ik dat vervolgens gedaan?
Mijn praktische ervaring: Ivm tijd en reiskosten had ik een straal van max 40 km om daarbinnen iemand te vinden. Ik type dan meestal in Google in:
tantra + massage + plaatsnaam + "ander trefwoord"

"ander trefwoord": die bijvoorbeeld match met je interesse/doel: bijv "geraakt" 
Als je een min streepje voor een woord zet in Google laat Google die resultaten weg met dat woord erin
Door de combinatie met de plaatsnaam uit je buurt wordt het aantal resultaten minder. 
Vaak vallen de massages met een H.E.-einde wel af.
En zo zoek je met een aantal plaatsnamen. 
Als je vervolgens op de website van de gever (m of v) komt dan heb je vaak vrij snel door of het iets betrouwbaars is en of het bij jouw budget past.

Grofweg zijn er wel 2 stromingen van tantrika in de hoek waar mijn interesses liggen, beiden laten energie stromen maar de een meer erotisch getint (maar zonder toegepaste sex), erg mooi kan je diep raken. De goede tantrika zijn heel duidelijk in wat er wel en niet mag en dat is uitstekend. Ze zijn zelf vaak (deels) gekleed, Een HE is uit den boze, elke vorm van penetratie ook. Ik vind die duidelijkheid heel prettig omdat ik dat ervaar op een goed adres te zijn, waar het echt om tantra gaat. Het wederzijds respect staat heel hoog in het vaandel, in een voorgesprek worden de exacte grenzen van beiden doorgenomen. Ik vond het bijzondere massages (nu bijna 10) die me meer en meer heel mooi raakten. Het is hier wel zaak om je eigen grenzen te bewaken dat je niet in een erotische "scene" terecht komt waar je vooraf niet aan gedacht had en dus ook niet goed als grens aangegeven had. 

 De andere meer sensueel gericht tantra stroming  (o.a. ook hoe je op geuren, een streel van een veer, etc reageert). Bij deze tak is er geen erotische gerichtheid maar als het wel bij iemand op zou komen zetten wordt geaccepteerd, het is er,  het mag er zijn, maar er wordt verder niets actiefs mee gedaan. Deze vorm heb ik pas 1x mogen ondergaan, het was erg mooi. Het kan je echt raken.  Soms heet het sturen op sensualiteit.

En ze nemen voor zoiets echt de tijd, beide type massage duurden 75-90 min of langer. 
Je komt dan in een gebied van 100-150 euro. Lager ben ik zelden tegen gekomen en hoger past niet bij mijn budget.
Succes met de zoektocht waarbij voor mij ook het aspect zelf onderzoek hoog in het vaandel staat
Warme groet.

Liefhebber schreef op 20-03-2023 om 22:49:

Je zou nog deze podcasts kunnen beluisteren? (ik mag nog geen weblinks plaatsen)

  • tantra-aan-de-keukentafel
  • dewilderoos punt be daar tantra-podcast
  • body2chill punt nl en dar:podcasts-body2chill-han-sapundra

Uiteindelijk wil je toch niet alleen lezen en/of luisteren, maar naar iemand gaan waar je op basis van vooronderzoek een goed gevoel bij hebt dat bij je wensen past.

.....

En ze nemen voor zoiets echt de tijd, beide type massage duurden 75-90 min of langer.
Je komt dan in een gebied van 100-150 euro. Lager ben ik zelden tegen gekomen en hoger past niet bij mijn budget.
Succes met de zoektocht waarbij voor mij ook het aspect zelf onderzoek hoog in het vaandel staat
Warme groet.

Dit is een bericht van 2 jaar geleden... Hij zal z'n weg inmiddels wel gevonden hebben denk ik...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.