Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-11-2025 om 00:50
hoi iedereen,
Ik heb een beetje advies nodig. Ik heb sinds kort een nieuwe partner. Nu ja we zijn een half jaar samen. Hij is 3 jaar jonger dan me maar heeft wel op seksueel gebied meer ervaring. Nu we willen beide het wat leuker maken in ons seksleven maar komen niet tot een overeenkomst. Laten we zeggen Ik vind bepaalde dingen leuk om eens te proberen wat hij al heeft gedaan of hij vind het niet meer voor onze leeftijd. We zijn 36 en 39 jaar. Nu we praten er wel over zoals voor nieuwe dingen uit te proberen maar komen er niet uit. Hebben jullie tips toevallig?
23-11-2025 om 07:58
Je bent nooit te oud voor iets, laat staan op jullie leeftijd. Als je lichamelijke beperkingen hebt, zul je daar misschien omheen moeten werken. De vraag is gewoon: wat wil je wel en niet, waar voel je je wel en niet goed bij. Veel praten, uitleggen en proberen begrip voor elkaar op te brengen.
23-11-2025 om 09:33
Ik vind het een bijzonder geformuleerde vraag voor iemand van 39 en gezien t feit dat dit je eerste bericht is en je net lid bent geworden vraag ik me af of dit wel echt is... maar stel voor van wel:
Jullie zijn beiden achter in de 30 dus.. ontdek gaandeweg wat jullie allebei prettig en leuk vinden. T hoeft niet allemaal nu en tot in den treuren besproken en geanalyseerd te worden. Gewoon samen ontdekken en genieten
23-11-2025 om 12:19
Goh jullie kennen elkaar net en moeten het nu al in allerlei variaties zoeken? Passen jullie dan wel bij elkaar seksueel gezien? Bij de meeste mensen zijn die eerste jaren wellustig feestje zonder toeters en bellen. Maar goed ieder is anders.
Mij viel ook deze zin op: ik vind bepaalde dingen leuk om eens te proberen wat hij al heeft gedaan of hij vind het niet meer voor onze leeftijd. Maar seksuele dingen zijn toch niet aan leeftijd gebonden (tenzij onder de 18 of met fysieke moeilijkheden) En waarom geeft het als hij het al eens gedaan heeft wat jij wil proberen?
Laat je niets opdringen en dring hem niets op. Wat hierboven al gezegd is: het gaat erom wat beide in overeenstemming willen.
23-11-2025 om 13:47
Goed dat jullie er over praten maar als jullie er niet over uit komen dan passen jullie wellicht seksueel niet bij elkaar