Seksualiteit
Nieuwestart86
23-11-2025 om 00:50
Nieuwe partner met meer ervaring
hoi iedereen,
Ik heb een beetje advies nodig. Ik heb sinds kort een nieuwe partner. Nu ja we zijn een half jaar samen. Hij is 3 jaar jonger dan me maar heeft wel op seksueel gebied meer ervaring. Nu we willen beide het wat leuker maken in ons seksleven maar komen niet tot een overeenkomst. Laten we zeggen Ik vind bepaalde dingen leuk om eens te proberen wat hij al heeft gedaan of hij vind het niet meer voor onze leeftijd. We zijn 36 en 39 jaar. Nu we praten er wel over zoals voor nieuwe dingen uit te proberen maar komen er niet uit. Hebben jullie tips toevallig?
IMI-x2
23-11-2025 om 07:58
Je bent nooit te oud voor iets, laat staan op jullie leeftijd. Als je lichamelijke beperkingen hebt, zul je daar misschien omheen moeten werken. De vraag is gewoon: wat wil je wel en niet, waar voel je je wel en niet goed bij. Veel praten, uitleggen en proberen begrip voor elkaar op te brengen.
Yeps
23-11-2025 om 09:33
Ik vind het een bijzonder geformuleerde vraag voor iemand van 39 en gezien t feit dat dit je eerste bericht is en je net lid bent geworden vraag ik me af of dit wel echt is... maar stel voor van wel:
Jullie zijn beiden achter in de 30 dus.. ontdek gaandeweg wat jullie allebei prettig en leuk vinden. T hoeft niet allemaal nu en tot in den treuren besproken en geanalyseerd te worden. Gewoon samen ontdekken en genieten
Lexus
23-11-2025 om 12:19
Goh jullie kennen elkaar net en moeten het nu al in allerlei variaties zoeken? Passen jullie dan wel bij elkaar seksueel gezien? Bij de meeste mensen zijn die eerste jaren wellustig feestje zonder toeters en bellen. Maar goed ieder is anders.
Mij viel ook deze zin op: ik vind bepaalde dingen leuk om eens te proberen wat hij al heeft gedaan of hij vind het niet meer voor onze leeftijd. Maar seksuele dingen zijn toch niet aan leeftijd gebonden (tenzij onder de 18 of met fysieke moeilijkheden) En waarom geeft het als hij het al eens gedaan heeft wat jij wil proberen?
Laat je niets opdringen en dring hem niets op. Wat hierboven al gezegd is: het gaat erom wat beide in overeenstemming willen.
Bolmieke
23-11-2025 om 13:47
Goed dat jullie er over praten maar als jullie er niet over uit komen dan passen jullie wellicht seksueel niet bij elkaar
Izza
24-11-2025 om 15:40
Hij wil waarschijnlijk bepaalde zaken niet omdat die voor hem onprettig waren. Of niet voor herhaling vatbaar. Dat mag natuurlijk maar vormt een belemmering voor jou. Dat hoort hij ook te begrijpen. Jij hebt die ervaringen niet. En hebt de vrijheid om je eigen lichaam te leren kennen. Welke zaken betreft het trouwens. Ik begrijp dat wat meer extreme dingen (zware bdsm of een trio) wat anders zijn dan een verzoek voor een blinddoek of oraal. Belangrijk is om met elkaar in gesprek te blijven. Jullie relatie is nog pril en je kunt dan ook bespreken waarom hij dat niet wil. Sommige dingen kan hij ook bij jou doen bijvoorbeeld maar niet zelf ondergaan. Of stel voor dat jij die dingen los van hem doet. Het leven is kort. En ik zou niet bij iemand blijven waar ik niet op een lijn zat.
Moree
25-11-2025 om 01:54
Als jullie er niet uitkomen kun je samen een seksuoloog bezoeken voor wat begeleiding
Anoniemvoornu
25-11-2025 om 09:42
Een half jaar en nu al een seksleven dat opgeleukt moet worden ' soms pas je gewoon niet bij elkaar... dit klinkt heel geforceerd allemaal ' mijn man heeft veel meer ervaring als ik en toch weet ik prima wat ik wel en niet wil. Ken je je eigen seksuele verlangens wel? Of wil je echt alles proberen? Waar komt je wens vandaan?
Ginevra
25-11-2025 om 10:59
Lexus schreef op 23-11-2025 om 12:19:
Mij viel ook deze zin op: ik vind bepaalde dingen leuk om eens te proberen wat hij al heeft gedaan of hij vind het niet meer voor onze leeftijd. Maar seksuele dingen zijn toch niet aan leeftijd gebonden (tenzij onder de 18 of met fysieke moeilijkheden) En waarom geeft het als hij het al eens gedaan heeft wat jij wil proberen?
Sommige dingen die je uitprobeert kunnen je een rotgevoel geven. Ook al deed je het vrijwillig en in overleg. Dan kan het eenzaam voelen, of onbehaaglijk, of je associeert het met iets anders onprettigs.
Niet iedereen heeft het vocabulaire om dat allemaal onder woorden te brengen, of wil dat uitleggen aan een partner, omdat het gaat over intieme dingen die je hebt meegemaakt met iemand anders.
Dan wordt "ach dat is iets voor jongere mensen" een mooi excuus.
Lexus
25-11-2025 om 11:05
Ginevra schreef op 25-11-2025 om 10:59:
[..]
Sommige dingen die je uitprobeert kunnen je een rotgevoel geven. Ook al deed je het vrijwillig en in overleg. Dan kan het eenzaam voelen, of onbehaaglijk, of je associeert het met iets anders onprettigs.
Niet iedereen heeft het vocabulaire om dat allemaal onder woorden te brengen, of wil dat uitleggen aan een partner, omdat het gaat over intieme dingen die je hebt meegemaakt met iemand anders.
Dan wordt "ach dat is iets voor jongere mensen" een mooi excuus.
Ja dat kan, maar is ook een aanname.
Izza
25-11-2025 om 15:34
Misschien vallen bepaalde zaken enorm tegen. Of waren zijn prestaties hierin niet goed. Dan klinkt dit inderdaad als een excuus.
Ginevra
25-11-2025 om 15:56
Lexus schreef op 25-11-2025 om 11:05:
[..]
Ja dat kan, maar is ook een aanname.
Klopt, ik weet helemaal niet of er zoiets aan de hand is. Ik geef alleen een alternatieve verklaring waarom iemand met zo'n kulargument aan kan komen zetten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.