Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Oplossingen libidoverschil


MRI

MRI

21-12-2023 om 18:53

Nick90 schreef op 21-12-2023 om 17:37:

[..]

Daar moet je dan wel geld voor hebben of je moet genoegen nemen met wat je met jouw portemonnee kunt kopen. En je moet tegen de tijdsdruk kunnen want ja je hebt ze maar voor een half uur, een uur is meteen een stuk duurder en die vrouwen doen alsof, dat is niet bevredigend. Ik begrijp TO zijn wens voor seks in een vaste relatie en zou daarom betaalde seks sowieso afraden, een vaste scharrel is meer wat voor hem, iemand met wie je het goed kunt vinden en fijne seks kunt hebben.

Ja maar dat triggert zijn onzekerheid weer te veel. De situatie is nu: vrouw wil veel minder dan man en er ook niet aan werken. Man blijft maar manieren zoeken dat zij meer zin krijgt maar niks werkt: er kan niet over gepraat worden, er kan niet naar een relatietherapeut of seksuoloog gegaan worden, tantra valt ook af, alleen lichamelijk contact zonder penetratie is geen echte seks, een fwb is te onzeker, sekswerker kan ook niet. 

Ts blijft zich maar richten op dat zijn vrouw meer zin moet krijgen, maar ik weet niet hoor, ik vind dat alle adviezen een beetje op beginnen te raken. 

Misschien in therapie over de afwijzingen in het verleden zodat hij in de toekomst wel een fwb kan?

Het is natuurlijk erg vervelend, maar het is ook een verstrikking waarbij elke mogelijke oplossing consequent wordt afgewezen als deze niet is: ik heb een pil waarmee je vrouw bloedgeil wordt.

MRI schreef op 21-12-2023 om 18:53:

[..]

Ja maar dat triggert zijn onzekerheid weer te veel. De situatie is nu: vrouw wil veel minder dan man en er ook niet aan werken. Man blijft maar manieren zoeken dat zij meer zin krijgt maar niks werkt: er kan niet over gepraat worden, er kan niet naar een relatietherapeut of seksuoloog gegaan worden, tantra valt ook af, alleen lichamelijk contact zonder penetratie is geen echte seks, een fwb is te onzeker, sekswerker kan ook niet.

Ts blijft zich maar richten op dat zijn vrouw meer zin moet krijgen, maar ik weet niet hoor, ik vind dat alle adviezen een beetje op beginnen te raken.

Misschien in therapie over de afwijzingen in het verleden zodat hij in de toekomst wel een fwb kan?

Het is natuurlijk erg vervelend, maar het is ook een verstrikking waarbij elke mogelijke oplossing consequent wordt afgewezen als deze niet is: ik heb een pil waarmee je vrouw bloedgeil wordt.

Zelfs een blinde ziet dat dit niet gaat werken dus of accepteren dat je wel een maatje hebt maar geen seks en daar verder niet over klagen. Of alleen verder en kijken of je het beter kan. Meer is er waarschijnlijk niet

MRI schreef op 21-12-2023 om 18:53:

[..]

Ja maar dat triggert zijn onzekerheid weer te veel. De situatie is nu: vrouw wil veel minder dan man en er ook niet aan werken. Man blijft maar manieren zoeken dat zij meer zin krijgt maar niks werkt: er kan niet over gepraat worden, er kan niet naar een relatietherapeut of seksuoloog gegaan worden, tantra valt ook af, alleen lichamelijk contact zonder penetratie is geen echte seks, een fwb is te onzeker, sekswerker kan ook niet.

Ts blijft zich maar richten op dat zijn vrouw meer zin moet krijgen, maar ik weet niet hoor, ik vind dat alle adviezen een beetje op beginnen te raken.

Misschien in therapie over de afwijzingen in het verleden zodat hij in de toekomst wel een fwb kan?

Het is natuurlijk erg vervelend, maar het is ook een verstrikking waarbij elke mogelijke oplossing consequent wordt afgewezen als deze niet is: ik heb een pil waarmee je vrouw bloedgeil wordt.

Nou, ik denk dat er hier teveel doorgediscussieerd wordt. TS post hier zijn vraag, net een week geleden en blijkbaar moet hij het antwoord ook à la minuut hebben om de forummers tevreden te stellen? Laten we (of TS dus) wat geduld hebben. 

MRI

MRI

21-12-2023 om 20:07

troelahoep schreef op 21-12-2023 om 19:48:

[..]

Nou, ik denk dat er hier teveel doorgediscussieerd wordt. TS post hier zijn vraag, net een week geleden en blijkbaar moet hij het antwoord ook à la minuut hebben om de forummers tevreden te stellen? Laten we (of TS dus) wat geduld hebben.

Tja het is een forum, he? Dan heb je dat. Maar ik ben benieuwd of er nog nieuwe inzichten, oplossingen en acties komen.

Y123

Y123

22-12-2023 om 09:48 Topicstarter

MRI schreef op 21-12-2023 om 18:53:

[..]

Ja maar dat triggert zijn onzekerheid weer te veel. De situatie is nu: vrouw wil veel minder dan man en er ook niet aan werken. Man blijft maar manieren zoeken dat zij meer zin krijgt maar niks werkt: er kan niet over gepraat worden, er kan niet naar een relatietherapeut of seksuoloog gegaan worden, tantra valt ook af, alleen lichamelijk contact zonder penetratie is geen echte seks, een fwb is te onzeker, sekswerker kan ook niet.

Ts blijft zich maar richten op dat zijn vrouw meer zin moet krijgen, maar ik weet niet hoor, ik vind dat alle adviezen een beetje op beginnen te raken.

Misschien in therapie over de afwijzingen in het verleden zodat hij in de toekomst wel een fwb kan?

Het is natuurlijk erg vervelend, maar het is ook een verstrikking waarbij elke mogelijke oplossing consequent wordt afgewezen als deze niet is: ik heb een pil waarmee je vrouw bloedgeil wordt.

troelahoep schreef op 21-12-2023 om 19:48:

[..]

Nou, ik denk dat er hier teveel doorgediscussieerd wordt. TS post hier zijn vraag, net een week geleden en blijkbaar moet hij het antwoord ook à la minuut hebben om de forummers tevreden te stellen? Laten we (of TS dus) wat geduld hebben.

MRI schreef op 21-12-2023 om 20:07:

[..]

Tja het is een forum, he? Dan heb je dat. Maar ik ben benieuwd of er nog nieuwe inzichten, oplossingen en acties komen.

Ik heb wel wat aan de adviezen gehad, in de eerste plaats om mezelf beter te leren kennen en verbanden te zien die ik ervoor niet zag.

Verder zijn er een aantal drastische oplossingen gepost die eigenlijk allemaal neerkomen op een andere vrouw er bij te betrekken. Dat zijn geen dingen die je zomaar bij het avondeten voorstelt. 

Ik denk dat hoe dan ook ik moet kunnen doordringen tot haar dat er een probleem is en dat het niet normaal is hoe ik mij voel. Of het dan mijn of haar schuld is kunnen we nog in het midden laten, maar ze moet begrijpen dat niet alles prima is, en dat we niet elke week seks hebben op wat uitzonderingen na (die uitzonderingen zijn de regel geworden). En of het dan therapie wordt of tantra of wat dan ook kunnen we dan nog beslissen. Maar de feestdagen komen er aan en ik wil tot volgend jaar wachten om tenminste geen kerst te vieren in een bedrukte sfeer. Op naar een beter 2024.

RoodVruchtje schreef op 20-12-2023 om 15:58:

Ik las vandaag een artikel, hieronder een stukje daaruit:

‘Ik wou dat ik verantwoordelijkheid had genomen voor mijn aandeel in onze problemen’



Billy: ‘Mijn grootste spijt is mijn gebrek aan zelfbewustzijn en slechte communicatie. Ik stond nooit stil bij waarom ik me voelde zoals ik me voelde of waarom ik zei wat ik zei. In onze relatie stelde ik me reactief op en dat zorgt ervoor dat je keer op keer op dezelfde problemen stuit. Pas toen ik ging werken aan m’n eigen communicatie zag ik mijn aandeel in onze ondergang. Het was misschien sowieso niet blijvend geweest, maar de schade had wel beperkt kunnen blijven. Als je niet zelfbewust bent en niet goed praat, eindig je in een soort machtsstrijd over wiens behoeftes belangrijker zijn en wie er wat tekort komt. Dat kun je zonder dat zelfbewustzijn en praten ook niet oplossen.’

Vind dit wel toepasselijk op deze situatie van TO en vetgedrukte mss zelfs wel op beiden?

Wat een goed stukje! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.