Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

george

george

31-01-2018 om 15:44

seksloos


Doenja

Doenja

14-06-2018 om 12:07

ook

Net als Monique wilde ik voorheen nooit zien hoe slecht mijn relatie was. Ik steunde mijn man! En ik had ook nauwelijks nog zin in seks. Er was geen positieve aandacht, hij viel me af, schold me uit en deelde intieme zaken op feestjes uit als bitterballen. En dan staan te stampvoeten dat hij seks wilde en dat t niet kon dat ik dat niet wilde, ik was niet normaal. Bij mij is het nooit meer goed gekomen, vooral toen ik doorzag hoe ik van het kastje naar de muur werd gestuurd en om de tuin geleid. Pas toen besefte ik dat hij nooit geinteresseerd is geweest in wie ik ben, toen pas zag ik al het slechte in hem. Het ging erom wat ik allemaal fout deed. Nou, die fouterik had hij dan ook vast niet meer nodig in zijn leven. Ook mijn ex dacht dat de bron van al het kwaad was dat ik geen zin meer had in seks, maar als je man op feestjes uitgebreid verslag doet van je orgasme, of wat ik niet wil in bed, dan sla je dicht. Dan wil je totaal niet meer intiem zijn met zo iemand. Vooral omdat hij het niet kon begrijpen dat je dat niet doet. Respectloos. Hoe vaker ik het zei, hoe meer hij zei dat ik naar een therapeut moest. Het lag allemaal aan mij, ik moest veranderen!
Neemt niet weg dat ik niet weet hoe het er bij jou aan toe gaat, maar vaak denken mannen dat ze heel leuk en grappig gezelschap zijn als ze vanaf de bank 'Geef me een bier trut' roepen. Mannen hebben vaak niet in de gaten dat hun gedrag wat ze kennen van vrienden en uit de kroeg, dat het voor mannen vast grappig is, maar enorm kwetsend voor vrouwen. De lachsalvo's aan de bar, gaan bijna altijd over het domme wicht, en hoe de man een beetje superieur is. Ben je dat stadium nog niet ontgroeit, dan is daar nog genoeg werk te verrichten. Past dit beeld totaal niet bij je, dan kun je het over slaan.

Pasta

Pasta

14-06-2018 om 12:58

Zelf

Je had seks dus dacht dat het goed zat. Dat is wel ietwat primitief gedacht.
Veel mannen kunnen seks zonder liefde hebben, maar vrouwen ook, zo lees ik hier vaak op het forum. Sterker nog: zelfs vreemdgaande partners schijnen geen reden te zijn dat intieme stuk stop te zetten voor sommigen. Als we het dan over libidokillers hebben leek vreemdgaan me dan toch op nummer 1 te staan, maar goed.

Zelf griezel ik daarvan, wat mij pijn deed houd ik op afstand tot vertrouwen weer gewonnen is. Dat is na vreemdgaan dus nooit meer en daarom ben ik gescheiden. Ik kan seks en liefde niet scheiden, ben niet in de wieg gelegd voor alleen maar lust en wil het totaalplaatje of niets. Geen eigengemaakte relatierecepten waarin je van alles accepteert tot het je de kop kost.

Wat ik bij jou al eerder het gevoel had, is dat je een verloren strijd aan het voeren bent. Ik denk dat zij van mens tot mens, van vriend tot vriend eerder geschrokken is en spijt heeft dan van partner tot partner.
Ik heb niet de indruk dat zij misschien heel diepgaand gevoelsmens is. Beetje fladderend en makkelijker.
De manier die je beschrijft hoe ze reageert komt me wat kinderlijk over. Vergoeilijkend, bagatelliserend...afstand nemend van het gebeurde maar niet verder kunnen met het oude.
Ik denk dat jouw achtergrond net zo min geholpen heeft.
Ik denk dat je voor niets geduld hebt en dat dit een langzame start van een einde is. Je intimiteit hoef je niet over te dragen aan een expert, maar je hebt in elk geval de garantie dat wat er nu gebeurt niet helpt.
Ik denk niet dat je moet willen wachten tot en of iemand je aantrekkelijk zal vinden. Dat verdien je in een gelijkwaardige relatie: 250 kg of 75 kg.
Vreemdgaan, dát maakt mensen lelijk.

JJ

JJ

14-06-2018 om 13:09

Doenja

Bij ons is de relatie goed, niet altijd goed geweest en daar wringt het, denk ik. Mijn vrouw moet niet veranderen. Als dit het is, dan is het zo. Dat is juist het grote issue. Ik vind haar mooi, ik voel me ondanks alles dat gebeurd is nog steeds aangetrokken tot haar en ze geeft me nog steeds een fijn gevoel als ze er alleen maar is.

Ik ben vast niet de perfecte man, maar ben er wel eentje die veel doet in het gezin (kinderen naar school, boterhammetjes maken, kinderen in bad, bed, zwemles, kapper etc.), ik doe mijn deel in het huishouden, we communiceren goed, ik masseer haar bijna dagelijks, en ben volgens mij heel geduldig in de wederopbouw van onze relatie.

Ik val haar niet af in het openbaar, zo ver ik weet.

Dus ik sla je beeld inderdaad over.

Monique

Monique

14-06-2018 om 13:42

Daarom misschien toch therapie?

Omdat je er niet echt uitkomt en ik ook niet zo 1,2,3 lees wat er zou kunnen zijn zou ik echt eens therapie proberen, is het niets, heb je het in ieder geval geprobeerd.
Je klinkt als een leuke, lieve man, mijn ex had vroeger ook zo'n vriend. Die vriend heb ik, toen hij gescheiden was, geprobeerd te koppelen aan een vriendin van mij. Echter zij knapte juist enorm af van dat lieve, zachtaardige. Zij viel eigenlijk meer op macho types, zo zie je maar dat je nooit weet wat nou goed is bij wie. Misschien heeft je vrouw juist wel dat soort gevoelens, maar dat weet je pas als je erover praten kunt, andere invalshoeken gaat bekijken. Jullie doen wat jullie altijd deden en dat werkt misschien niet meer?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.