Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Seksloze relatie

Mijn partner wijst z’n beetje al mijn pogingen tot seks af. Ik ben eind twintig en hij eind dertig en we zijn nu bijna 3 jaar samen. We hebben alles voor elkaar maar er is voor mij één heel groot probleem in de relatie. Ons seksleven.. of nouja vooral het gebrek eraan. Ik probeer een aantal keer per week mijn partner te verleiden tot het hebben van een intieme avond waarbij ik inmiddels z’n beetje elke  manier heb geprobeerd.. ik ben radeloos want ik wordt Vrijwel altijd afgewezen en het doet mij heel erg veel verdriet. Ik durf bijna geen initiatief meer te nemen en soms vraag ik mij af waarom ik nog probeer.. maar ik doe het omdat ik het echt nodig heb. Ik ben echt seksueel compleet gefrustreerd. Als ik vraag waarom hij mij afwijst zijn er veel smoesjes: moe, geen zin, voetbal is op, morgen werken, formule 1 kijken, voelt zich niet lekker, te volle buik van het eten noem maar op.. lingerie hoef ik niet aan te trekken want dat vind hij toch niet aantrekkelijk.. ik heb ook wel eens gevraagd aan hem of hij mij niet aantrekkelijk vind, ben ik te dik te dun is er iets mis met mij? Ik weet al alles fysiek werkt dus ik begrijp het niet. Ik probeer dan de juiste timing te vinden, ons kindje slaapt, hij heeft mogen uitslapen dus is niet te moe, ik geef hem een fijne massage eerst zodat hij ontspannen is, er is geen voetbal of formule 1 op etc, en dan alsnog wijst hij mij af en geeft hij mij de schuld dat ik hem een schuldgevoel geef omdat hij geen seks wil… ik krijg altijd te horen , we doen het morgen wel of van het weekend.. maar durf er niet meer op te vertrouwen want ik ga mij er dan op verheugen en dan komt de klap harder aan als er dan toch weer niks gebeurd. Heeft iemand nog tips of advies ik ben echt ten einde raad


Wat naar Anne, ik vermoed dat het onderwerp bij jullie beiden al erg beladen is geraakt? Ik lees ook nog maar 3 jaar samen en al kindje. Best impactvol wellicht? Je bent nu in een patroon gekomen: jij gaat steeds harder trekken en je ongenoegen uiten en hij steeds meer in schulp kruipen om daar van weg te komen. Mijn tips (geen idee of dit bij jullie werkt):

1. Wees duidelijk, zeg gewoon ik wil vanavond sex. Wij denken soms heel duidelijk te zijn met hints en verleiden, maar zijn het niet. 

2. ga echt snel een keer serieus het gesprek aan. Kondig bijvoorbeeld aan dat jullie vanavond om 21.00 uur moeten praten omdat je ergens mee zit op gebied van jullie sexleven. Kan hij alvast nadenken over het onderwerp.   

En dan niet aanvallend of verwijtend (geen waarom vragen en probeer het woord jij niet gebruiken (ja maar jij...), maar onderzoek samen wat voor sexleven zou jij graag willen. En welke jouw man. Hoe belangrijk is het? Hoe vaak wil de een en de ander? Wat voor sex? Wil je altijd lang of kort? En hij? Wat gebeurt er bij jou bij afwijzing? En wat bij hem? Wanneer is het te weinig? Wanneer goed voor jou? Zou jij of je man sex elders mogen hebben als het niet matcht? Ga je weg willen uit de relatie? 

3. Misschien ook eens doorvragen of hij soms een ander heeft? Want nog maar 3  jaar samen en dan geen intimiteit willen ... 

MRI

MRI

28-05-2022 om 10:12

Ik vind het probleem nog het meeste zitten in het feit dat hij er niet open over kan praten. En dat hij het blijkbaar gewoon vindt dat hij de boot afhoudt. Laat je geen schuldgevoel aan praten, het probleem zit bij hem. Ik heb dit ook meegemaakt, het maakt je onzeker en  wanhopig. Seks is toch belangrijk in een relatie. 
Ja er moet gepraat worden. Maar gaat dat nog lukken? Ex van mij kwam ook altijd met dit soort smoesjes en probeerde het gesprek op te schuiven en ging het dan vervolgens niet aan. Ben jij al niet te gefrustreerd (en dat kan ik me zo voorstellen) en is hij al niet te veel in zijn schulp gekropen?  Moet er niet hulp van buitenaf bij komen (relatie therapeut of seksuoloog?). Weet je hoe het ging in zijn vorige relaties? 
hoe gedraagt hij zich als je helemaal geen initiatief meer neemt? Of wil je dat niet omdat je bang bent dat het er dan helemaal niet meer van komt?
Hoe zou het voor jou zijn als dit zo nog jaren doorgaat? En er eigenlijk nooit meer seks komt?

Ik ben mijn leven lang nog nooit een man tegen gekomen die geen seks wil. Ook niet in een langdurige relatie. Ik weet dat het bestaat omdat ik er over lees op diverse fora. Er is dan altijd iets aan de hand: Er is een ander, er is bij nader inzien geen seksuele match, hij is gay, er is iets medisch aan de hand enz. Het lijkt me een naar probleem, overigens ook voor je partner. Het lijkt me trouwens ook heel naar dat als je een laag libido hebt om dan een partner te hebben die een paar keer per week om seks gaat vragen. Dat helpt zeker niet om meer zin te krijgen, in tegendeel. Degene met het lage libido graaft zich nog verder in en gaat uiteindelijk helemaal uit contact. Daar zou ik dus mee stoppen TO, voor jezelf en voor je partner. Probeer zeker op andere vlakken verbinding te houden. Ik vrees dat er met zo’n enorm verschil in libido er weinig anders op zit dan accepteren, kleine verbeteringen aan brengen of vertrekken. 

MRI

MRI

28-05-2022 om 11:03

Zonne2017 schreef op 28-05-2022 om 10:34:

Ik vrees dat er met zo’n enorm verschil in libido er weinig anders op zit dan accepteren, kleine verbeteringen aan brengen of vertrekken.

Maar ligt dat niet een beetje aan het feit of het altijd zo geweest is, ook in het begin van de relatie, of dat het op den duur zo geworden is?

Nou, hier een ervaringsdeskindige... Ik heb bijna 30 jaar geleefd met een man die geen sex wilde. Dat heeft me, zacht gezegd, niet veel goed gedaan. Mijn ex was ook heel goed in drogredenen, en die lagen natuurlijk altijd bij mij. Wat ik ook deed of niet meer deed, er kwam weer een ander rede. En sexy lingerie, ha, dan wist ie niet hoe snel ie weg kon komen - bij wijze van. 
Een belangrijke vraag, jullie kindje, was dat ook expliciet zijn wens? Bij ons kwam de eerste ook vrij snel. En ik denk achteraf dat mijn ex gebleven is uit verantwoordelijkheidsgevoel. Niet uit liefde. Want onze eerste was niet gepland. Kan dat meespelen? 

Helaas heel herkenbaar voor mij. Heel jammer en het is de vraag of je er ooit uit gaat komen. Ik ben begin 50, al ruim 30 jaar samen, mijn vrouw wil ook nooit. Heel frustrerend, en toch wil ik onze relatie niet beëindigen,  we hebben het goed samen, zijn gelukkig,  uitgezonderd dat ene stukje dus. Ik kan je alleen maar adviseren om te praten en aan te dringen op therapie.  Veel wijsheid.  

hier hetzelfde verhaal, mijn libido lag een stuk hoger dan die van mijn man. De frustratie is bijna onmogelijk om te omschrijven, de afwijzingen iedere keer zijn zo pijnlijk. Hij vond het ook echt een probleem van mij, ik was een nymfomaan omdat ik eens in de week sex wilde. Ons probleem is ondertussen opgelost doordat ik antidepresivia ben gaan gebruiken, dat heeft mijn libido doen verdwijnen. Ook dat is een vreemde gewaarwording! We doen het nu misschien nog eens in de 2 of 3 maanden. Dus dat zou misschien ook een 'oplossing' kunnen zijn, medicatie met die bijwerking, al gaat dat wel heel ver. 
Ik weet wel dat ik niet terug wil naar de frustraties en hopeloze gesprekken van toen

wat een oplossing,  die antidepresiva,  is best een hele opgave vind ik. Misschien moet ik dat ook proberen...ik weet het even niet. 

MRI

MRI

01-06-2022 om 21:43

Jojoju schreef op 01-06-2022 om 20:59:

hier hetzelfde verhaal, mijn libido lag een stuk hoger dan die van mijn man. De frustratie is bijna onmogelijk om te omschrijven, de afwijzingen iedere keer zijn zo pijnlijk. Hij vond het ook echt een probleem van mij, ik was een nymfomaan omdat ik eens in de week sex wilde. Ons probleem is ondertussen opgelost doordat ik antidepresivia ben gaan gebruiken, dat heeft mijn libido doen verdwijnen. Ook dat is een vreemde gewaarwording! We doen het nu misschien nog eens in de 2 of 3 maanden. Dus dat zou misschien ook een 'oplossing' kunnen zijn, medicatie met die bijwerking, al gaat dat wel heel ver.
Ik weet wel dat ik niet terug wil naar de frustraties en hopeloze gesprekken van toen

Ben je ad's gaan gebruiken om je libido omlaag te  krijgen of omdat je depressief was? Of was je depressief van de seksloze relatie. Hoe dan ook, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het heel erg, dat zijn probleem zo opgelost moet worden. 

ik ben antidepresivia gaan gebruiken voor een postnatale depressie, niet om iets aan mijn libido te doen. Al vind meneer het allang best dat ik niet meer vraag om sex. Een nadeel, een orgasme kan ik ook niet meer krijgen door de medicatie

Maar heeft hij echt helemaal geen interesse in seks? Masturbeert hij wel? Wat doet hij als jij bijvoorbeeld naakt uit de douche de slaapkamer binnen komt? 

Marc1969 schreef op 01-06-2022 om 21:52:

Maar heeft hij echt helemaal geen interesse in seks? Masturbeert hij wel? Wat doet hij als jij bijvoorbeeld naakt uit de douche de slaapkamer binnen komt?

Hij masturbeert niet, heeft weinig interesse in sex, als ik naakt voor hem ga staan gebeurd er ook niks. Lingerie werkte vaak wel, maar dat ligt nu ook te verstoffen in de kast. Als hij initiatief neemt 'maak' ik zin, maar dat is dus eens in de 2-3 maanden

opvallend wel, hoor je niet vaak over mannen.  Zou bijna denken dat er lichamelijk iets mis is. Ik mis seks zo erg dat ik me scheel masturbeer, sorry voor de plastische uitdrukking. Kan mij er  niets bij voorstellen, maar snap je frustratie heel goed. 

Anne1989

Anne1989

10-06-2022 om 22:42 Topicstarter

jeetje wat heftig Jojoju, ik vind het ook heel naar voor jou maar ergens fijn dat ik niet de enige ben die zo iets doormaakt. Anti depresivia zal ik niet gaan gebruiken dan ga ik eerder bij hem weg. Een kindje wilde we allebei heel graag en in die periode deden we het ook wel iets vaker vooral rond de eisprong uiteraard. Maar vrij snel toen ik zwanger was wilde hij geen seks omdat hij mij onaantrekkelijk vond zwanger .. en toen we weer seks mochten na de bevalling maakte hij vrijwel geen aanstalte terwijl ik niet kon wachten. We hebben er al meerdere gesprekken over gehad en hij beloofd elke keer er iets aan te gaan doen, meer sporten voor hoger libido, z’n lust opwekkend drankje,etc maar hij doet er uiteindelijk niks aan. Als we op vakantie zijn beloofd hij om de dag seks (belofte maakt hij uit zichzelf) maar uiteindelijk gebeurd er dan helemaal niks tijdens de vakantie. Hij drinkt erg veel wijn, elke dag 4/5 glazen en ik las dat alcohol wel invloed kan hebben op je libido. Maargoed drank opgeven zal hij nooit dus soms vraag ik mij af of ik niet beter met ons kindje bij hem weg kan gaan. Ook omdat hij nogal woede aanvallen heeft en alles bij elkaar wordt het steeds minder leuk. Merkt dat soms als hij slaapt ik dan maar mijzelf “help” en terug denk aan mij vorige dates/relaties waarin de seks wel gewoon goed en vaak was

Hij is gewoon alcoholist. Als je zoveel wijn drinkt, heb je een probleem. Zeker in combinatie met woedeaanvallen dikke rode vlag. 
Verslaafden zijn kampioen in beloftes maken die ze niet nakomen. Maar dan zijn ze tijdelijk van het gezeur af.
Als hij niets aan zijn problemen wil doen, denk ik dat weggaan de enige oplossing is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.