Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Terecht gevoel?

Hallo, 

Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even kort voorstellen. 

Ik ben een man van 40 en ben nu 10 jaar samen met mijn vrouw. Samen hebben we 3 kinderen van 4, 5 en 7 jaar. Over het algemeen hebben we een fijne relatie en houden ontzettend veel van elkaar.

Toch is er 1 ding waar ik mezelf vaak rot door voel. In de eerste jaren van onze relatie hadden we een spetterend seksleven waarin zeg maar bijna niets taboe was. Nu weet ik dat dat na een aantal jaren minder wordt maar toch zit iets me erg dwars. 

Na de geboorte van ons eerste kindje begon het eigenlijk. De dingen die we daarvoor altijd deden tijdens het vrijen konden in eens niet meer.

Af en toe vroeg ik mijn vrouw waarom dit was. Haar antwoord hierop was altijd ' het wordt allemaal weer als vroeger maar ik heb even tijd nodig'. Iets wat ik heel begrijpelijk vond en daarvoor ook alle respect had. Maar door de jaren heen kwam er geen verandering in.

Nu hebben we laats weer gepraat over dit onderwerp en was na afloop best een beetje geschokt/verdrietig. Ze vertelde dat ze in de eerste jaren van onze relatie bang was om mij kwijt te raken. Daarom deed ze alsof niets te gek was voor haar. Het is wel heel eerlijk van haar maar voel me best in de maling genomen.

Ik probeer haar nog steeds te respecteren maar krijg er eerlijk gezegd steeds meer moeite mee. 

Zijn er misschien mensen die dit herkennen?

Tja... je groeit in een relatie en er komen andere dingen die belangrijker worden, zoals nu de assertiviteit van je vrouw. Er zijn in een relatie wel eens dingen die zo lopen juist omdat je steeds dieper met elkaar verbonden raakt.

Sorry, maar het is niet zo dat als jullie eerst dingen deden die zij nu niet meer wil, jij daar een soort 'gewoonterecht' aan kan ontlenen. Als zij dat niet meer wil, dan houdt het gewoon op. Dingen veranderen. 

En waar ik van schrik is je laatste zin; Ík probeer haar te respecteren maar krijg er steeds meer moeite mee' ...wat bedoel je precies? Ben je van plan haar te dwingen tot datgene wat jullie vroeger deden en wat jij nu wel en zij niet meer wil?

Hoe ik het lees is dat jij heel blij was met jullie seksleven en nu niet meer. Dat je graag terug zou willen maar je vrouw niet. Geen idee natuurlijk wat je bedoelt met niks was te gek, maar na drie kinderen krijgen voelt je vrouw zich misschien niet meer de sexy spannende vrouw van daarvoor. Of wil ze geen gangbang meer als moeder van 3 . Kan. mensen veranderen, ook op sexgebied. Goed dat ze eerlijk is. Wat ik mij afvraag: doe je nog wel aan romantiek om echt tijd te maken voor vrijen?. Komt je vrouw wel in de stemming? Mij helpt dit en dan kan ik mij er ook op verheugen. Niet alleen sex maar aandacht voor elkaar. Een weekendje weg samen. Samen in bad, massage geven. Misschien dat lange seksuren (en variatie) en weg van druk gezin, spannendere dingen in bed dan meer vanzelf gaan?

Maarre wat heeft respecteren hiermee van doen? Ik denk dat je vrouw nu pas goed weet waar ze zich prettig bij voelt op seksgebied. En terugkijkend denkt dit en dat wil ik (nu) niet meer. Je zin over respect straalt voor mij gevoel uit van er ingeluisd zijn, dit lijkt mij onterecht. 

Papavan3!

Papavan3!

24-01-2021 om 12:56 Topicstarter

Goudhaartje schreef op 24-01-2021 om 11:42:

Hoe ik het lees is dat jij heel blij was met jullie seksleven en nu niet meer. Dat je graag terug zou willen maar je vrouw niet. Geen idee natuurlijk wat je bedoelt met niks was te gek, maar na drie kinderen krijgen voelt je vrouw zich misschien niet meer de sexy spannende vrouw van daarvoor. Of wil ze geen gangbang meer als moeder van 3 . Kan. mensen veranderen, ook op sexgebied. Goed dat ze eerlijk is. Wat ik mij afvraag: doe je nog wel aan romantiek om echt tijd te maken voor vrijen?. Komt je vrouw wel in de stemming? Mij helpt dit en dan kan ik mij er ook op verheugen. Niet alleen sex maar aandacht voor elkaar. Een weekendje weg samen. Samen in bad, massage geven. Misschien dat lange seksuren (en variatie) en weg van druk gezin, spannendere dingen in bed dan meer vanzelf gaan?

Maarre wat heeft respecteren hiermee van doen? Ik denk dat je vrouw nu pas goed weet waar ze zich prettig bij voelt op seksgebied. En terugkijkend denkt dit en dat wil ik (nu) niet meer. Je zin over respect straalt voor mij gevoel uit van er ingeluisd zijn, dit lijkt mij onterecht.

Ik zal het iets meer toelichten. 

Zelf ben ik juist groot fan van romantiek. Geef haar met regelmaat een uitgebreide massage. Kaarsjes aan, verwarming tikkeltje hoger, lekker geurende (warme olie). Maak daar altijd werk van en nemen dan lekker de tijd. Geef haar altijd de aandacht, ook wanneer er niet gevreeën wordt. Daar ligt het volgens mij ook niet aan.

Papavan3!

Papavan3!

24-01-2021 om 13:30 Topicstarter

Juf_Ank schreef op 24-01-2021 om 10:35:

Tja... je groeit in een relatie en er komen andere dingen die belangrijker worden, zoals nu de assertiviteit van je vrouw. Er zijn in een relatie wel eens dingen die zo lopen juist omdat je steeds dieper met elkaar verbonden raakt.

Sorry, maar het is niet zo dat als jullie eerst dingen deden die zij nu niet meer wil, jij daar een soort 'gewoonterecht' aan kan ontlenen. Als zij dat niet meer wil, dan houdt het gewoon op. Dingen veranderen.

En waar ik van schrik is je laatste zin; Ík probeer haar te respecteren maar krijg er steeds meer moeite mee' ...wat bedoel je precies? Ben je van plan haar te dwingen tot datgene wat jullie vroeger deden en wat jij nu wel en zij niet meer wil?

Ik ben in geen geval van plan om haar te gaan dwingen om dingen te doen die zei niet wil hoor. Dus maak je daar geen zorgen over!

Papavan3! schreef op 24-01-2021 om 13:30:

Ik ben in geen geval van plan om haar te gaan dwingen om dingen te doen die zei niet wil hoor. Dus maak je daar geen zorgen over!

Maar wat bedoel je dan met die zin over respect? Waarom heb je moeite met je vrouw respecteren? Haar wensen respecteren betekent namelijk dat je haar niet zal dwingen. 

Jullie hebben een fijne relatie en jullie houden veel van elkaar. Jullie hebben voor elkaar gekozen in goede en in slechte tijden en deze keuze hebben jullie bekrachtigd met het krijgen van drie kinderen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig om dan te gaan klagen dat de seks niet meer is zoals vroeger. Je bent de enige niet want meer mannen doen dat. Sommigen voelen zich zelfs enigszins bekocht. Jij ook lees ik. Je voelt je zelfs in de maling genomen wat natuurlijk een rare gedachte is. Seks is geen recht en de manier waarop je seks hebt ook niet. Je zou bijna vermoeden dat je een relatie bent aangegaan vanwege de destijds in jou ogen fantastische seks, in de overtuiging dat dit voor altijd zo zal blijven. Wat je alleen jezelf aan kunt rekenen en niet je vrouw want het is niet erg realistisch. Zoals hierboven al genoemd : mensen veranderen. Je vrouw heeft samen met jou dingen geprobeerd en is tot de conclusie gekomen dat het niet bij haar past. Prima toch ? Ze stond tenminste open voor experiment. Advies ? Beweeg een beetje mee. Ga niet drammen. Wees niet slecht gehumeurd. Accepteer dat dingen continu veranderen en in beweging zijn. Seks is niet het allerbelangrijkste in het leven. 

Eens met Zonne2017. En ik vind het heel knap, dat je vrouw zo eerlijk durft te zijn. Maar misschien was het maar voor een klein deel de reden, dat ze zei dat ze deed alsof niets te gek was omdat ze bang was om je kwijt te raken. En vergroot je dat nu heel erg uit voor jezelf, voel je je daardoor "in de maling genomen".

Maar ga daar nu niet meteen op die manier over denken, alsof je in de maling bent genomen, alsof ze je voorgelogen heeft. Praat er samen nogmaals over, zeg wat haar uitspraak bij jou teweeg heeft gebracht, hoe jij je daarover voelt. Spreek je twijfels daarover uit. Ga geen aannames doen en die voor jezelf als waarheid invullen voordat je bij je vrouw bent nagegaan, hoe ze dat nou precies bedoelde. Dan kun je jouw gevoel van in de maling genomen te zijn daarna misschien wel gewoon los laten.

Papavan3!

Papavan3!

24-01-2021 om 16:09 Topicstarter

A.Pret schreef op 24-01-2021 om 15:35:

Eens met Zonne2017. En ik vind het heel knap, dat je vrouw zo eerlijk durft te zijn. Maar misschien was het maar voor een klein deel de reden, dat ze zei dat ze deed alsof niets te gek was omdat ze bang was om je kwijt te raken. En vergroot je dat nu heel erg uit voor jezelf, voel je je daardoor "in de maling genomen".

Maar ga daar nu niet meteen op die manier over denken, alsof je in de maling bent genomen, alsof ze je voorgelogen heeft. Praat er samen nogmaals over, zeg wat haar uitspraak bij jou teweeg heeft gebracht, hoe jij je daarover voelt. Spreek je twijfels daarover uit. Ga geen aannames doen en die voor jezelf als waarheid invullen voordat je bij je vrouw bent nagegaan, hoe ze dat nou precies bedoelde. Dan kun je jouw gevoel van in de maling genomen te zijn daarna misschien wel gewoon los laten.

Bedankt voor je heldere reactie. Ik kan hier inderdaad nog over in gesprek gaan met haar....wat gevoelens betreft kan dat ook nooit geen kwaad. 

Papavan3, kan je nog eens uitleggen wat je hiermee bedoelt: “Ik probeer haar nog steeds te respecteren maar krijg er eerlijk gezegd steeds meer moeite mee.” NB Vond je het niet een beetje verdrietig om van je vrouw te horen dat ze kennelijk dingen op seksueel gebied gedaan had, puur uit angst (dat ze je kwijt zou raken)? Dacht je niet: ojee, dan deed ze dus eigenlijk iets wat ze niet echt wilde of leuk vond, maar alleen maar uit angst? En ben je niet blij dat je vrouw daar nu wel eerlijk over is? Of had je liever gehad dat ze niet eerlijk is, maar gewoon meedoet met de seks die jij leuk vindt? 

ik herken dit heel erg vanuit een vorige relatie en ik voelde me ook een beetje gepiepeld toen. Alsof ze zich spannender / geiler voordeed dan ze werkelijk was om je binnen te “harken”. Ja zo voelde het voor mij. Dus ze had het alleen voor mij gedaan terwijl ik iemand wilde die zelf van seks genoot. En ze was altijd van alles eerlijk en open bespreken. Nou toen ik dat jaren later hoorde kon dat ook voor mijn gevoel de ijskast in. Dus ja heel herkenbaar 

Zonne2017 schreef op 24-01-2021 om 13:35:

Jullie hebben een fijne relatie en jullie houden veel van elkaar. Jullie hebben voor elkaar gekozen in goede en in slechte tijden en deze keuze hebben jullie bekrachtigd met het krijgen van drie kinderen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig om dan te gaan klagen dat de seks niet meer is zoals vroeger. Je bent de enige niet want meer mannen doen dat. Sommigen voelen zich zelfs enigszins bekocht. Jij ook lees ik. Je voelt je zelfs in de maling genomen wat natuurlijk een rare gedachte is. Seks is geen recht en de manier waarop je seks hebt ook niet. Je zou bijna vermoeden dat je een relatie bent aangegaan vanwege de destijds in jou ogen fantastische seks, in de overtuiging dat dit voor altijd zo zal blijven. Wat je alleen jezelf aan kunt rekenen en niet je vrouw want het is niet erg realistisch. Zoals hierboven al genoemd : mensen veranderen. Je vrouw heeft samen met jou dingen geprobeerd en is tot de conclusie gekomen dat het niet bij haar past. Prima toch ? Ze stond tenminste open voor experiment. Advies ? Beweeg een beetje mee. Ga niet drammen. Wees niet slecht gehumeurd. Accepteer dat dingen continu veranderen en in beweging zijn. Seks is niet het allerbelangrijkste in het leven.

je hebt toch beiden behoeftes? Daar lees ik niets over in jouw pleidooi 

Hahaha.... dat binnenharken van de partner en je daarna anders voordoen herken ik wel, maar dan op een ander vlak. Mijn man heeft mij destijds verleid met thee en zelfgebakken koekjes, en we gingen naar films kijken die ik heel leuk vond (en waarvan ik dacht dat hij daar ook van hield) .. vond ik oprecht zo leuk en bijzonder toen! Maar toen we eenmaal echt een relatie hadden heeft hij nooit meer thee gedronken, en bakken doet hij eigenlijk ook nooit. En één van die films, daarvan had hij bekend dat het totáál niet zijn soort film was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.