Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Ysb

Ysb

28-11-2021 om 15:05

Tiktok meisje...

hallo,
Mijn dochter van net 12 jaar werd in groep 8 geconfronteerd met een klasgenootje (meisje) dat vertelde dat zij verliefd op haar was. Mijn dochter vond dat heel ingewikkeld. Later vertelde zij dat ze van dit meisje op Tiktok "regenboog" filmpjes moest kijken. Haar hele tijdlijn stond vol met zoenende meisjes en quote achtige berichten. Wij hebben het hier met haar over gehad en duidelijk gemaakt dat wij alles ok vinden maar.. dat ze niet nu hoeft te kiezen. Je kiest namelijk niet of je hetero of lesbisch etcetera bent. Dat voel je op een gegeven moment. Die boodschap wilden wij meegeven. 
Nu zit zij in de 1e klas en wederom is er een meisje verliefd op haar. Zelf begint ze zich steeds meer anders te kleden. Ik bedoel het niet zo naar als dat het misschien nu overkomt maar mijn kind veranderd steeds meer in een regenboog tiktok meisje. Ook wordt haar gevraagd of ze bij hogere klassen komt zitten in de pauze. Dit zijn ook allemaal dezelfde types. Dit doet ze ook. Ze zit ook in groepsapps. Ik schrik mij rot wat ze daar in zetten.. snap de helft niet..maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. 
Van mij mag ze zeker zijn wie ze is, maar ze is net 12 en ik heb zo het gevoel dat zij door social media in een soort hoekje is geduwd en ik maak mij soms zo'n zorgen. Is dit herkenbaar ? 

Ik wilde een paar dagen geleden al reageren maar toen heb ik mn bericht weer gewist.
Ik denk dat je je terecht zorgen maakt, helaas.

Het belangrijkste wat je nu moet doen: verdiep je in de hele transgender-hype die er momenteel heerst. 
Lees Irreversible Damage van Abigail Shrier, Material Girls van Kathleen Stock en/of Trans van Helen Joyce. Echt doen hoor. Als je meer info wilt mag je me een prive bericht sturen.

Ik wens jou en je dochter het beste en veel sterkte  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.