Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Anoniemuts

Anoniemuts

05-03-2020 om 22:54

Vaginisme?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hallo

Ja en zo is t ookmet vaginisme. Ik baal heel erg mer dat dochter niks in haar vagina kan doen maar gelukkig kan zij horen en zien en heeft ze haar beide benen nog.

Dit

Dingen moeten wel in hun perspectief gezien worden. En niks in je vagina kunnen doen is rot maar niet tegen chloorwater kunnen en dus nooit naar n zwembad kunnen is ook rot. Of koemelkallergie. T zijn dingen die niet leuk zijn maar met accepteren wel mee te leven valt. We hebben het niet over t syndroom van Usher of kanker ofzo.

40er

40er

03-07-2020 om 17:36

Mamaveertigplus

Stel, jij hebt 1 dochter, verder geen kinderen. En je dochter heeft vaginisme... Dan word je dus nooit oma
Maar gelukkig kun je cake bakken.
Of wandelen.

Je kunt geen appels met peren vergelijken. En je kunt ook niet invoelen hoe iets voor een ander is, of wat voor een ander belangrijk kan zijn. Dus doe dat als je blieft ook niet.

Zo denk ik

Als je vaginistisch bent is kinderen krijgen niet per definitie uitgesloten hoor. In het ziekenhuis kunnen ze je dan echt nog wel verder helpen.

En dat wandelen word mij juist heel vaak als tio gegeven. Niet dat daarmee wordt bedoeld dat wandelen even leuk is als een kind krijgen of een volwaardig alternatief. Maar wel om even de zinnen te verzetten als je er heel veel verdriet over hebt en je daarna te realiseren dat t heeeeeel rot is maar dat t is zoals het is.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat dochter van to geen kinderen kan krijgen.

Mola

Mola

03-07-2020 om 17:51

chocola ot

toch hè... als je het niet kunnen verdragen van chocolade aandraagt als als argument dat je flink met het leven omgaat, hoe weinig moet je dan wel niet meegemaakt hebben? En als je het niet kunnen verdragen van chocola vergelijkt met het niet kunnen hebben van seks, hoe weinig spannend moeten je seksuele belevenissen dan wel niet geweest zijn?
En als je het niet kunnen verdragen van chocolade vergelijkt met de onmogelijkheid van een jonge meid fijne seks te kunnen, hoe weinig inlevingsvermogen moet je dan wel niet hebben?

Vaginisme

Kijk maar s op ikvrouwvanjou. Die ene vrouw is ook vaginistisch maar probeert ook zwanger te raken. Nergens staat dat dat per definitie niet kan mag of lukt.

Syndroom van Usher

Ik heb supersex gehad hoor in mijn relaties. Maar als ik nooit meer sex kan hebben kan ik echt wel door met mn leven hoe lekker ik dat ook vind. Er zijn mensen die het zoveel zwaarder hebben in het leven. Doof of blind of allergisch voor zonlicht. Dat is echt zoveel naarder dan geen sex meer kunnen hebben. Ik zeg nergens dat het niet rot of supernaar is. Want sex is heus lekker. Maar er zijn zat mensen die geen sex hebben en gewoon doormoeten. Een moeder van een klasgenoot moet een kunstgebit door ernstige parodontitis erfelijk. Die vrouw gaat echt door een hel. Stel je voor dat je nooit meer je eigen tanden hebt. Maat deze vrouw is zo flink en stoer dat ze zegt ik ga echt door een zwart diep dal. Maar ik ben niet ongeneeslijk ziek. Mijn kinderen zijn gezond. Ik kan gewoon straks weer eten. Het is vreselijk maarcer zijn zoveel dingen erger op de wereld.

Dus ja geen sex hebben is rot maar betekent niet automatisch geen kinderen krijgen. En er zijn heeeeel veel mensen op de wereld die geen sex hebben door omstandigheden. Het is soms niet anders. T is niet het syndroom van Usher ifzo.

Kort

En ik heb genoeg meegemaakt hoor om op je vraag terug te komen. Mensen die jong overleden, aardig wat mensen met kanker. Blindheid etc. Dat is allemaal zo gruwelijk erg. Wat denk je van ALS heb ik ook in mijn naaste omgeving gezien. Pijn wanhoop enz enz heb ik gezien. Dus geen penis in je vagina is erg rot. Echt. Maar maak t niet te groot. T lrven kan soms onverwacht heel kort zijn.

Watervrouw

Watervrouw

03-07-2020 om 19:12

Wat is dit?

Lanza back in town? (waarom verdween die eigenlijk zo plotseling?)
Mama40plus, wauw zijn er gelukkig toch mensen die super seks hebben gehad.
Problemen kun je toch niet vergelijken of een waarde aan hechten, zo genuanceerd.

Dit

Ja idd ik heb hele goede sex in mn relaties gehad. Maar nu al een tijd vrijgezel en dus ook geen sex. Ja ik mis het heus en vind het ook erg jammer. Maar t leven gaat wel door he. T is geen terminale kanker ofzo.

Zabbel

Zabbel

03-07-2020 om 19:29

Wat ik denk

Ik denk dat er ergens een puber bezig is die een weddenschap heeft: voor elke reactie die op haar posts binnenkomt krijgt ze een bedragje of moet ze een shotje drinken. Of zoiets. Bepaalde reacties kunnen niet waar zijn.

Dit

Wat kan niet waar zijn dan. Dat je gewoon 100 kunt worden zonder sex? Kijk s om he heen naar mensen met echte problemen en echt verdriet. Kijk s naar vrouwen met alopecia die dolgraag hun eigen haar terug willen en elke dag zich heel verdrietig voelen. En toch gaan die door mwt hun leven en zo hoort t ook.

bieb63

bieb63

03-07-2020 om 19:35

mama40+

Ik weet niet wat het met jou is, maar er zijn voor mij maar een paar opties:
- of je bent een verveelde puber
- of je bent Lanza
- of je spoort echt niet

Iig versta je geen scherts en dat betekent dat je niet door hebt dat je hier in de zeik wordt genomen.

Glas halfvol

Of jij hebt niet door dat er zat dingen in t leven superbalen zijn maar dat t soms niet andets is en je t moet accepteren en blij mag zijn dat je heel veel dingen nog wel kan doen.

vlinder72

vlinder72

03-07-2020 om 20:48

Forum opdoeken

Wij kunnen dit forum wel opdoeken want bij elk probleem van iemand, geven wij gewoon aan dat dat helemaal niet erg is. XXX is pas echt erg.

Dus niet zo moeilijk doen en ga gewoon buiten wandelen.

Glas halfvol

Nee hoor je mag uiteraard best van dingen balen. Want grote of kleine dingen kunnen echt wel emotie oproepen. Maar het is daarnaast goed om t wel in perspectief te blijven zien. Als ik een acneuitbraak heb dan is dat superrot. Echt. En daar mag ik van balen etc. Maar t is geen kanker of een dodelijk ongeluk van mijn zoon. Als je niks in je vagina kan doen is t ook rot. Natuurlijk wil je lekker zwemmen in de zomer met n tampon. En als dat niet kan is dat heel heel naar. Maar toch is t goed om t glas halfvol te blijven zien. Dat moeten mensen gewoon blijven doen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-07-2020 om 13:23

Bieb

Ik denk alledrie!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-07-2020 om 13:25

Of nou vooruit

Een verveelde puber hoeft natuurlijk niet per se ontspoord te zijn.

Maar serieus: dit stopt alleen maar als we “haar” niet meer zo serieus nemen.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

04-07-2020 om 15:26

Draad wordt gesloten

Beste forumdeelnemers,

deze draad wordt gesloten.

Met vriendelijke groet,
Heidi Sour
Forumbeheerder Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.