Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Voorhuid korter geworden

Ik ben een man van 51 jaar en ongeveer een half jaar geleden merkte ik dat mijn voorhuid wat begon terug te trekken. Mijn eikel is nu permanent voor een deel ontbloot. Mijn eikel is nogal gevoelig en ik vind dit erg onprettig. Ook de beleving van seksualiteit is hierdoor duidelijk verminderd. Zijn er meer die deze ervaring hebben? En is er iets aan te doen, bijvoorbeeld met een soort rekoefeningen?

Bijtje82

Bijtje82

17-09-2022 om 21:28

Denk eerder een bezoek aan de huisarts brengen. Kan Fimose of Spaanse kraag zijn..
Wij zijn hier geen artsen, dus beter gewoon even een arts laten kijken voordat de klachten verergeren. 

met zulke klachten inderdaad altijd even langs de huisarts. Naast de gevoeligheid lopen er belangrijke zaken via de penis, dus bij ongemak altijd even gaan. Sterkte.

Robbert026

Robbert026

18-09-2022 om 10:51 Topicstarter

Dank voor de reacties tot zover. Inderdaad is het verstandig om naar de huisarts te gaan, maar ik was ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik denk niet dat het fimose of Spaanse kraag is. Het voldoet niet aan alle kenmerken en het lijkt ook niet ontstoken te zijn. Het is meer een kwestie van een voorhuid die wat korter is geworden, wat in mijn gevoel irritatie en een ongemakkelijk gevoel geeft. Ik kwam op internet wel tegen dat meer mannen een wat kortere voorhuid hebben, waardoor de eikel deels ontbloot is, maar niet dat dit op volwassen leeftijd in relatief korte tijd ontstaat. Ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.  

Bijtje82

Bijtje82

18-09-2022 om 11:26

Robbert026 schreef op 18-09-2022 om 10:51:

Dank voor de reacties tot zover. Inderdaad is het verstandig om naar de huisarts te gaan, maar ik was ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik denk niet dat het fimose of Spaanse kraag is. Het voldoet niet aan alle kenmerken en het lijkt ook niet ontstoken te zijn. Het is meer een kwestie van een voorhuid die wat korter is geworden, wat in mijn gevoel irritatie en een ongemakkelijk gevoel geeft. Ik kwam op internet wel tegen dat meer mannen een wat kortere voorhuid hebben, waardoor de eikel deels ontbloot is, maar niet dat dit op volwassen leeftijd in relatief korte tijd ontstaat. Ik ben benieuwd of anderen dit herkennen.

Mijn ex had dit. Werd steeds strakker en nauwer. Eerst kreeg hij steroïden zalf, maar uiteindelijk is er een stukje af gehaald.

Hij had ook geen ontsteking oid. Dus zou toch maar even langs de huisarts.

Robbert026

Robbert026

18-09-2022 om 12:58 Topicstarter

Dank voor je reactie Bijtje82. Dat klinkt als fimose. Wat ik heb lijkt iets anders te zijn. Het is niet dat mijn voorhuid niet naar achteren kan, maar eigenlijk is het eerder andersom. Een stukje eraf halen zou het probleem dat ik heb denk ik alleen maar verergeren, maar misschien zou een zalf wel iets kunnen helpen.

Bijtje82

Bijtje82

18-09-2022 om 13:04

Robbert026 schreef op 18-09-2022 om 12:58:

Dank voor je reactie Bijtje82. Dat klinkt als fimose. Wat ik heb lijkt iets anders te zijn. Het is niet dat mijn voorhuid niet naar achteren kan, maar eigenlijk is het eerder andersom. Een stukje eraf halen zou het probleem dat ik heb denk ik alleen maar verergeren, maar misschien zou een zalf wel iets kunnen helpen.

Nee, maar ik bedoelde te zeggen dat je niet altijd een ontsteking hoeft te hebben. 

Maar goed, zou toch even naar de huisarts gaan, want een voorhuid die steeds korter wordt kan ook strakker worden met alle gevolgen van die. Voorkomen is beter dan genezen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.