Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Zoenen tijdens seks

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Zoenen jullie tijdens de seks? Maw is het gek als er bij ons vrijwel niet gezoend wordt tijdens de seks? 

Al 15 jaar een relatie, in het begon spatte het er vanaf. Na de komst van kinderen en het langer bij elkaar zijn werd dat minder. Het werd voorspelbaar en ergens zijn we het zoenen 'kwijt geraakt'. 
Een poosje liep de relatie niet zo lekker (niet vanwege de seks!) maar we hebben de dip doorstaan samen. 
We hebben weer vaker seks nu, wat meer afwisseling in standjes maar gezoend wordt er niet.. ja hij kust me in m'n nek, en lager. 
Ik vraag me ineens af... is dat gek? Is het gek dat we niet zoenen tijdens de seks? 

Help me out  


Zoenen tijdens het seksen vind ik ook niet zo’n succes. 

In de ochtend niet...met zo'n graftakken lucht, Nee dank je. Verder wel. Maar als dit voor jullie prettig is, dan is het toch goed?

Fransen.a

Fransen.a

19-06-2023 om 21:13 Topicstarter

ja, ik denk het.. begon me alleen ineens af te vragen of het wel 'normaal' is. Of is het gevaarlijk voor je relatie als je nauwelijks meer zoent, kun je dan bijvoorbeeld de verbinding met elkaar kwijtraken? 

En nu we toch bezig zijn... vrijen jullie ook met condoom en pil? Niet omdat ik bang ben om zwanger te worden, maar omdat als hij in me klaarkomt ik daar de volgende dag nog de hele dag 'last' van heb. Als in nalekken. 
Ook bij pijpen heeft hij een condoom om, ik hou er niet van om te slikken. 

Voel me soms zo preuts daardoor. Ben benieuwd hoe andere vrouwen dit doen.. 

Fransen.a schreef op 19-06-2023 om 21:13:

ja, ik denk het.. begon me alleen ineens af te vragen of het wel 'normaal' is. Of is het gevaarlijk voor je relatie als je nauwelijks meer zoent, kun je dan bijvoorbeeld de verbinding met elkaar kwijtraken?

En nu we toch bezig zijn... vrijen jullie ook met condoom en pil? Niet omdat ik bang ben om zwanger te worden, maar omdat als hij in me klaarkomt ik daar de volgende dag nog de hele dag 'last' van heb. Als in nalekken.
Ook bij pijpen heeft hij een condoom om, ik hou er niet van om te slikken.

Voel me soms zo preuts daardoor. Ben benieuwd hoe andere vrouwen dit doen..

Een goeie zoen kan denk wel echt een soort van verbinding brengen, maar ik denk dat dit ook per persoon verschillend is. Mis je het? Heb je er behoefte aan?

Dat zijn gelijk wel erg veel intieme vragen voor iemand die net aangemeld is. Verveelde je je?

AnnaPollewop schreef op 19-06-2023 om 22:43:

Dat zijn gelijk wel erg veel intieme vragen voor iemand die net aangemeld is. Verveelde je je?

Misschien melde diegene zich aan om deze vraag te kunnen stellen?

Zou je even aan kunnen geven vanaf hoeveel dagen je dit soort vragen mag stellen? Dan kan de rest daar even rekening mee houden. 

Als jullie dat samen prima vinden zo is er verder niemand die jullie hoeft te vertellen 'hoe het hoort' en wat gek is en wat niet in bed. Ervaringen uitwisselen oké (heb daar zelf overigens geen behoefte aan), maar laat je nooit de les lezen als je het samen naar je zin hebt. 

Fransen.a schreef op 19-06-2023 om 21:13:

ja, ik denk het.. begon me alleen ineens af te vragen of het wel 'normaal' is. Of is het gevaarlijk voor je relatie als je nauwelijks meer zoent, kun je dan bijvoorbeeld de verbinding met elkaar kwijtraken?

En nu we toch bezig zijn... vrijen jullie ook met condoom en pil? Niet omdat ik bang ben om zwanger te worden, maar omdat als hij in me klaarkomt ik daar de volgende dag nog de hele dag 'last' van heb. Als in nalekken.
Ook bij pijpen heeft hij een condoom om, ik hou er niet van om te slikken.

Voel me soms zo preuts daardoor. Ben benieuwd hoe andere vrouwen dit doen..

Niemand is preuts. Dat woord is bedacht door mensen die het zelf ook niet weten of denken te weten 'hoe het hoort' en daarmee een ander willen wegzetten. Het gaat over waardigheid en eigenheid en dat is echt iets heel persoonlijks van jou alleen. Nogmasls: als jullie dat samen prima vinden is niemand hier preuts.

Ik heb mijn kind altijd geleerd: in bed is niets gek of raar zolang beide partijen zich er prettig bij voelen. Dus als het voor jullie goed voelt, dan gewoon lekker genieten.

ik vind persoonlijk sex zonder zoenen heel raar maar dat is wat ik gewend ben mss, wij zoenen wel altijd. 1 zoen is vaak ook de aanleiding naar de sex... hoe begin je anders vraag ik me af...?

Fransen.a

Fransen.a

20-06-2023 om 08:54 Topicstarter

Titiv schreef op 20-06-2023 om 08:42:

ik vind persoonlijk sex zonder zoenen heel raar maar dat is wat ik gewend ben mss, wij zoenen wel altijd. 1 zoen is vaak ook de aanleiding naar de sex... hoe begin je anders vraag ik me af...?

Kriebelen, strelen, massage etc. In het begin deden we het wel, maar het is er uitgeslopen.. toch maar eens bewuster van zijn en proberen het weer te doen. 

Fransen.a

Fransen.a

20-06-2023 om 08:56 Topicstarter

AnnaPollewop schreef op 19-06-2023 om 22:43:

Dat zijn gelijk wel erg veel intieme vragen voor iemand die net aangemeld is. Verveelde je je?

Bijzondere reactie, ik dacht dat dit forum daarvoor bedoeld was? 

Ik zit ermee.. ga hier niet zo even mee naar de buurvrouw. Ik hoopte hier wat begrip, tips, adviezen of ervaringsverhalen te krijgen. 

Maar bedankt voor je opmerking. 

Fransen.a

Fransen.a

20-06-2023 om 08:56 Topicstarter

ray0172 schreef op 19-06-2023 om 21:42:

[..]

Een goeie zoen kan denk wel echt een soort van verbinding brengen, maar ik denk dat dit ook per persoon verschillend is. Mis je het? Heb je er behoefte aan?

Ik denk het wel, je zet me aan het denken.. en kan er geen 'nee' op antwoorden. 

Moet er denk ik maar mee aan het werk. 

Fransen.a

Fransen.a

20-06-2023 om 09:01 Topicstarter

ray0172 schreef op 19-06-2023 om 21:42:

[..]

Een goeie zoen kan denk wel echt een soort van verbinding brengen, maar ik denk dat dit ook per persoon verschillend is. Mis je het? Heb je er behoefte aan?

Ik denk het wel, je zet me aan het denken.. en kan er geen 'nee' op antwoorden. 

Moet er denk ik maar mee aan het werk. 

EmmaT schreef op 20-06-2023 om 07:35:

[..]

Niemand is preuts. Dat woord is bedacht door mensen die het zelf ook niet weten of denken te weten 'hoe het hoort' en daarmee een ander willen wegzetten. Het gaat over waardigheid en eigenheid en dat is echt iets heel persoonlijks van jou alleen. Nogmasls: als jullie dat samen prima vinden is niemand hier preuts.

Dank voor je wijze woorden. 

Dit forum zet me wel meer en bewuster aan het denken. Ik zou ergens wel graag seks willen hebben zonder condoom, voor beiden voelt dat natuurlijk fijner. Maar serieus, hoe doen andere vrouwen dat als de man in je klaarkomt? 

Heb het heus wel eens meegemaakt, maar vind het maar gedoe. Ga direct plassen, maar ik lek zelfs de dag erna nog na... dat vind ik echt vervelend! Dus ja, sorry dan maar een condoom. 

Misschien heeft iemand de tip zodat we het condoom toch vaker kunnen lagen liggen...  

Fransen.a schreef op 20-06-2023 om 09:01:

[..]

Ik denk het wel, je zet me aan het denken.. en kan er geen 'nee' op antwoorden.

Moet er denk ik maar mee aan het werk.

[..]

Dank voor je wijze woorden.

Dit forum zet me wel meer en bewuster aan het denken. Ik zou ergens wel graag seks willen hebben zonder condoom, voor beiden voelt dat natuurlijk fijner. Maar serieus, hoe doen andere vrouwen dat als de man in je klaarkomt?

Heb het heus wel eens meegemaakt, maar vind het maar gedoe. Ga direct plassen, maar ik lek zelfs de dag erna nog na... dat vind ik echt vervelend! Dus ja, sorry dan maar een condoom.

Misschien heeft iemand de tip zodat we het condoom toch vaker kunnen lagen liggen...

Ik ga erna gelijk plassen en douchen en de volg dag inlegkruisje dragen, is geen andere oplossing 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.