Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Zoenen tijdens seks


Knip

Fransen.a schreef op 20-06-2023 om 08:56:

[..]

Bijzondere reactie, ik dacht dat dit forum daarvoor bedoeld was?

Ik zit ermee.. ga hier niet zo even mee naar de buurvrouw. Ik hoopte hier wat begrip, tips, adviezen of ervaringsverhalen te krijgen.

Maar bedankt voor je opmerking.

Het is niet zo dat de reactie van een enkeling die van het overgrote deel weerspiegelt. Dus voel je vooral vrij en leg dat soort geluiden naast je want anders stel je nooit zulke vragen. En we willen toch allemaal verder komen in het leven? En dan te bedenken dat in bijna alle topics wel mensen zitten die uit en te na blijven door vragen en dan mag jij opeens oprecht niets meer vragen? Nee, zeg , kom op.

EmmaT schreef op 20-06-2023 om 07:28:

Als jullie dat samen prima vinden zo is er verder niemand die jullie hoeft te vertellen 'hoe het hoort' en wat gek is en wat niet in bed. Ervaringen uitwisselen oké (heb daar zelf overigens geen behoefte aan), maar laat je nooit de les lezen als je het samen naar je zin hebt.

Geen behoefte, toch ben je hier te vinden. Van mij mag het maar volgens je eigen stelregel dus niet. Dan ben ik dus benieuwd wat je aantrekt in dit onderwerp.

Knip 


Goed zo moderatoren! 
Je mag trots zijn op jezelf. 

Fransen.a schreef op 19-06-2023 om 21:13:


Voel me soms zo preuts daardoor. Ben benieuwd hoe andere vrouwen dit doen..

Als je je preuts voelt dan remt dat de ontsekkingstocht met elkaar. Ik heb ooit een vriendje gehad die vond dat bepaalde dingen er gewoon bijhoorde. Met als gevolg dat ik enige dwang voelde. Nou,mdat is de hond in de pot. Seks hoort fijn te zijn en geil maar als je iets doet voor een ander (wat kan) maar met tegenzin, doe het dan niet. Jij bent jouw maat en als jij je veilig voelt kan je samen ontdekken. Dus, als je zou willen zoenen, hoe zou jij het fijn vinden. Anders ga je je eigen grens over.

Philou schreef op 22-06-2023 om 16:21:

[..]

Geen behoefte, toch ben je hier te vinden. Van mij mag het maar volgens je eigen stelregel dus niet. Dan ben ik dus benieuwd wat je aantrekt in dit onderwerp.

Ik reageer op de opmerking van TO of anderen het gek zouden vinden wat jij met een ander doet in bed. En volgens mij zijn daar geen 'regels' voor, en daar ging mijn reactie over. Niet over de vraag hoe anderen dat doen. 

Fijn dat het ook zo mag van jou

Zoenen ja, dat is er ook wel een poos uit geweest geloof ik, toen was er idd wel een stuk minder verbinding tussen ons. (Hoewel ik de seks toch fijn vond en intiem, zoenen is voor mij dus zeker geen must.) 
We zijn er beiden wel blij mee dat zoenen er weer in zit, al doen we dat ook weer niet heel veel. 
Nalekken daar heb ik niet zo’n last van, of ik merk het gewoon niet zo op. Vind het zeker niet vervelend, hier dus geen condooms oid. Ik plas een x na de seks en dat is dat. 
Ik hou absoluut niet van condooms, hebben we een poos gebruikt als anti conceptie, blij toen we daar vanaf waren. 
Maar..zoveel mensen zoveel wensen. Wat werkt voor jou werkt. Zeker bij seks moet je vooral doen wat jij fijn vindt. 

Fransen.a schreef op 19-06-2023 om 21:13:

ja, ik denk het.. begon me alleen ineens af te vragen of het wel 'normaal' is. Of is het gevaarlijk voor je relatie als je nauwelijks meer zoent, kun je dan bijvoorbeeld de verbinding met elkaar kwijtraken?

En nu we toch bezig zijn... vrijen jullie ook met condoom en pil? Niet omdat ik bang ben om zwanger te worden, maar omdat als hij in me klaarkomt ik daar de volgende dag nog de hele dag 'last' van heb. Als in nalekken.
Ook bij pijpen heeft hij een condoom om, ik hou er niet van om te slikken.

Voel me soms zo preuts daardoor. Ben benieuwd hoe andere vrouwen dit doen..

Wat is normaal? Ik probeer er heel hard geen oordeel over te hebben, maar het klinkt wel heel erg klinisch en weinig romantisch.  Als ik er zo in zou staan zou ik denk ik ander tijdverdrijf  zoeken.  

Geen vraag is mij te gek

Als ik van een man houd slik ik graag zijn zaad, dat voelt goed dan. Een beetje van hem in mij. Dat noem ik liefde. Ook in de vagina het zaad laten schieten, ik blijf gewoon liggen na de sexy. Dat er direct uitwassen enzo vind ik niet nodig. Nog nooit een blaasontsteking of iets in die trant gehad. Een inlegkruisje dragen erna is wel zo handig. 

Zoenen tijdens seks kan extra opwinding geven. Elkaar aankijken naar een hoogtepunt ook. Ook als ik mijn man pijp kijk ik hem aan als hij komt.

sorry to maar jouw benadering van seks komt niet zo heel intiem over. Niet zoenen en alles waarbij iets vrijkomt moet worden verpakt. Dat kan voor hem overkomen alsof je vies van hem bent. Bij (goede) seks komt nu eenmaal het nodige vrij. En het kan voor je partner ook opwindend zijn om te zien dat jij van hem en jullie samenzijn geniet ipv bezig te zijn met viezigheid. Slikken begrijp ik nog maar je kunt bij het laatste gedeelte wegtrekken natuurlijk. 

ik heb dat ook hoor, van dat viezigheid. Ik denk er ook best vaak overna. Ik hoef maar iets te ruiken en dat vind ik dan echt heel erg. Ik kan bijna ook niks doen zonder dat we gedoucht zijn.

Tijdens de seks je partner kussen is inderdaad heel normaal. Kussen is een manier om intimiteit en genegenheid uit te drukken. Voor veel mensen maakt het kussen de seksuele ervaring intiemer en plezieriger. Door te kussen laat je je partner voelen dat het niet alleen om de fysieke sensatie gaat, maar ook om een emotionele connectie. Kussen activeert ook dezelfde hersengebieden als seks, wat zorgt voor opwinding. Maar net als met alle andere aspecten van seks is kussen uiteindelijk een persoonlijke voorkeur. Het is belangrijk dat jij en je partner op één lijn zitten over hoe jullie intimiteit en seksualiteit willen beleven. Zolang jullie allebei van kussen tijdens de seks genieten, is er niets mis mee. Maar niemand mag het je opdringen als jij dat liever niet hebt. Uiteindelijk gaat het erom dat je je prettig voelt bij alles wat je doet met je partner.

Als jullie het beiden zonder zoenen fijner vinden is dat toch prima. Voor mij is zoenen wel heel belangrijk, tijdens de sex zeker als onderdeel van het voorspel. Ik vind zoenen en elkaar aankijken tijdens het zoenen eigenlijk het meest intieme wat je met elkaar kan doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.