Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Afferden

Donderdag ben ik een dag in de buurt van Afferden. We zouden een hele dag fietsen maar het weer wordt te slecht. Iemand  leuke ideetjes op max 25 km afstand? Mag wel gedeeltelijk buiten zijn.

misschien handig om erbij te vermelden welk Afferden, Limburg of Betuwe...

Kerstin75

Kerstin75

03-04-2022 om 18:27 Topicstarter

Limburg, sorry. 

Ligt niet heel ver van Nijmegen. Misschien daar een dagje naartoe gaan.

Kerstin75

Kerstin75

03-04-2022 om 21:37 Topicstarter

Wij zijn geen mensen om doelloos door een stad te lopen. Leuke tips dan?

Wat vinden jullie leuke dingen om te doen?

Kerstin75 schreef op 03-04-2022 om 21:37:

Wij zijn geen mensen om doelloos door een stad te lopen. Leuke tips dan?

Het muZIEum vond ik boeiend. Ook museum Het Valkhof. Leuk voor een kort bezoekje: het rijwielmuseum. Geen tijd gehad om door de stad te dwalen.

Kerstin75

Kerstin75

04-04-2022 om 13:49 Topicstarter

Wetenschappelijke/natuurmusea, stadswandeling, natuurbezoekerscentra, wellicht wel een straatje met bijzondere winkeltjes (dus geen ketens), misschien naar de bioscoop. 

Van tevoren het verhaal lezen (samenvatting) over Mariken van Nimwegen. En dan de wandeling van de VVV downloaden die je voert langs interessante punten. Is sowieso een leuke wandeling. 

Kerstin75 schreef op 04-04-2022 om 13:49:

Wetenschappelijke/natuurmusea, stadswandeling, natuurbezoekerscentra, wellicht wel een straatje met bijzondere winkeltjes (dus geen ketens), misschien naar de bioscoop.

Valkhof museum, muZIEum, Stevenskerk, Lange Hezelstraat (dacht ik) heeft wel leuke winkeltjes. Vlakbij het Valkhof museum zijn ook een aantal restaurants. 

Verhaal van Nederland heeft ook een wandeling in Nijmegen met de podwalk. Maar dat is dus buiten en donderdag wordt het erg slecht weer, slechtste dag van de week en ik vind het vandaag al drie keer niks.

Kerstin75

Kerstin75

04-04-2022 om 14:06 Topicstarter

MamaE schreef op 04-04-2022 om 14:01:

[..]

Valkhof museum, muZIEum, Stevenskerk, Lange Hezelstraat (dacht ik) heeft wel leuke winkeltjes. Vlakbij het Valkhof museum zijn ook een aantal restaurants.

Verhaal van Nederland heeft ook een wandeling in Nijmegen met de podwalk. Maar dat is dus buiten en donderdag wordt het erg slecht weer, slechtste dag van de week en ik vind het vandaag al drie keer niks.

Ja zo jammer, mijn partner wilde mij verrassen met B&B en fietstocht maar dat hij beter in maart kunnen doen qua weer  

Dank voor de tips. Als iemand nog iets weet wat niet in Nijmegen is hoor ik het ook graag. 

Kijk of je een workshop pottenbakken kunt doen bij de Tramhalte in nieuw-bergen, bezoek hertog Jan bierbrouwerij in arcen, of de kasteeltuinen in Arcen als het weer meevalt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.