Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

High tea midden van het land

Begin september willen we met 5 of 6 mensen (niet van een huishouden) gaan high tea-en. Wie weet een leuke plek waar het een gezellige sfeer is, we ruim kunnen zitten, de high tea goed is en als het goed weer is we zelfs misschien buiten kunnen zitten? Ergens in het midden van het land? Googlend kan ik natuurlijk wel wat vinden, maar misschien hebben jullie nog tips die aan onze wensen voldoen? Het is wel handig als we er gratis kunnen parkeren, dus centrum Utrecht is minder handig. Eventueel 10-15 minuten lopen vanaf gratis parkeren zou ook nog wel kunnen.

Kijk wens naar het restaurant in het Maximapark in Leidsche Rijn. Weet niet of ze het nog bieden. 

Laatst was ik bij Landhuis in de Stad. Dat is in Utrecht in een fijn park in de wijk Oog in Al, en je zit buiten heerlijk. Wij hadden met een groepje een lunch, dus geen ervaring met High tea. De lunch was super goed en dat iemand veganistisch at was geen probleem. 
Het parkeren kon in de wijk, niet helemaal gratis natuurlijk, dan moet je naar kleine plaatsjes of ergens buiten. Of De Veldkeuken in Bunnik (vind ik super, maar of je erg ruim kan zitten weet ik niet, hopelijk is iedereen gevaccineerd?)
Veel plezier!

Lisette_R

Lisette_R

04-08-2021 om 23:46 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties. Bij Dengh al gekeken, maar geen high tea. Andere check ik later.
Als mensen nog meer suggesties hebben hoor ik het graag.

Helenaheuvel in Doorn (https://helenaheuvel.nl/) biedt ook een high tea aan. Schitterende plek, je kunt er buiten zitten en eventueel nog een wandeling maken!

Lisette_R

Lisette_R

07-08-2021 om 10:05 Topicstarter

Sneeuwklokje, dank je wel. Dat in Doorn klinkt wel leuk, maar het lijkt niet in het weekend te kunnen. Mocht iemand nog andere tips hebben, dan hoor ik het graag. Liefst niet ten westen van Utrecht. Sowieso leuk om meer keuze te hebben.

Misschien is het Grand Café bij Kasteel Groeneveld iets, bij Baarn? Je kunt er gratis parkeren, een mooie wandeling maken en het café heeft lekkere broodjes en andere lekkernijen. Goede kwaliteit. En je kunt er zowel buiten als binnen zitten, dacht ik (weet even niet hoe het nu met de corona maatregelen loopt). Buiten is ook een zandbak en wat speelplek voor de hele kleintjes, en een grasveld voor eventueel wat grotere kinderen. En een "kabouterpad".
Ze zijn wel een weekje dicht in september, sowieso is even bellen van tevoren wel handig.

VROEG in Bunnik/Utrecht. Leuk gelegen. Mooie locatie en heerlijke broden ook te koop

Het ligt eraan wat je "centraal" noemt, maar anders zou ik echt Pilkington's in Den Bosch kunnen aanraden. Een echt traditionele high tea in hartje Den Bosch. Parkeren kan gemakkelijk op één van de transferiums (transferia??) waarna je met de (gratis) bus ongeveer voor de ingang van Pilkington's komt. En Den Bosch is verder natuurlijk een hartstikke leuke stad om rond te wandelen.
Enig nadeel kan zijn dat, hoewel ze een mooie binnentuin hebben, de high tea altijd binnen geserveerd wordt.

Oh wacht, je zoekt gratis parkeren. Sorry, dan is dit geen goede tip!

De Jonge Haan in Hilversum is ook erg leuk, super gebak en idd gratis parkeren.

Ik vind zelf de high teas Brownies & Downies altijd verrukkelijk. Zitten volgens mij door het hele land. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.