Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Nasha the first

Nasha the first

06-01-2009 om 22:53

All-in wintersport?

bestaat dat? en waar? wat ben ik dan ongeveer kwijt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik snap je vraag niet geloof ik. Wat wil je allemaal all-in hebben dan? De meeste reizen die worden aangeboden bestaan uit logies + half pension (kan vaak ook vol pension) + skipas, waarbij dan optioneel een busreis, skimateriaal en skiles bij kunnen worden genomen. Wat lijkt me al redelijk all-in.

Alleen tussendoor drankjes en hapjes en evt après ski moet je dan nog betalen. Misschien dat dat bij formules zoals ClubMed ook inclusief is? Er bestaan ook catered chalets waar je 'personeel' hebt die de tafel in je huisje smorgens dekt en afruimt, diner kookt en de boel opruimt en je in de middag verrast met zelfgebakken koekjes of cake. Zowel voor ClubMed als dit soort catered chalets betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs.

Nasha the first

Nasha the first

07-01-2009 om 09:17

Inderdaad

met verblijf, eten en skipas en eventueel materieel zou ik al genoegen nemen....die drankjes en hapjes tussendoor hoeft niet zo nodig.

naomie p

naomie p

07-01-2009 om 12:13

Ja,

ik heb even gegoogled op wintersport-all inn en er kwamen veel hits, dus genoeg voorbeelden! succes

Kari1

Kari1

07-01-2009 om 16:26

Ja hoor

zoals Triple al opnoemt. Maar die skipas, les en huur kun je ook heel makkelijk zelf ter plekke regelen. Dan krijg je niet iets anders dan wanneer je de reisorganisatie dat voor je laat doen, meestal bestaat die dienstverlening uit vouchers waarmee je dan toch naar de verhuur, skischool of de liftkassa moet.
Ook accomodaties regel je heel makkelijk zelf via internet, gewoon googelen op de plaats waar je heen wilt en dan wijst het zich meestal vanzelf. Alleen als je met de bus wilt is het handig om een reis + accomodatie (en evt. + pas) te boeken.
Hoeveel je dan kwijt bent hangt af van veel dingen. Accomodaties kunnen behoorlijk verschillen in luxe en ligging en dus in prijs. Grote skigebieden hebben duurdere passen dan kleinere, etc.
Je kunt voor een prijsindicatie eens googelen organisaties als sunweb of jiba, dan krijg je wel een indruk.
Kari

Nasha the first

Nasha the first

07-01-2009 om 16:38

Al een beetje zitten zoeken inderdaad, en nog een vraag

ben ook schrikbarende bedragen tegengekomen....maar goed, we kijken voor volgende winter, dus we hebben even de tijd, maar ik wist eigenlijk niet of het bestond, vandaar....Kent iemand Tsjechie overigens als wintersportland? Bevalt het?

Annet

Annet

07-01-2009 om 18:06

Kijk ook eens naar bulgarije

Wij gaan via Balkanski. Kun je vinden op Internet.
We hebben een all-in prijs voor vlucht, transfer, hotel, ontbijt, diner, materiaal, pas en skiles. Het enige dat we nog zelf moeten betalen is lunch en drinken bij het diner en snaaigoed voor op de piste. Oja, en het parkeren op Schiphol.

angel3

angel3

07-01-2009 om 21:47

Pharos

Kijk es bij Pharos reizen. Wij zaten ooit in Fugen
Hotel Kohlerhof. Helemaal all inn, incl snacks. Het eten was echt heerlijk, vaak wordt daarop bezuinigd maar dat was daar echt super. Incl zwembad en speelkamer achtig iets. Grote kinderkortingen, uiteindelijk vonden wij het best te doen maar toen gingen we wel buiten de vakantie om, dat scheelt ook natuurlijk.
Suk6

Kari1

Kari1

08-01-2009 om 22:14

Waarom

kun je uitleggen waarom je zoekt naar een all-in formule? Je schrijft dat verblijf, eten en skipas al goed is (en evt. materiaal). Verblijf en eten zit bij ieder hotel, en een pas kun je bij iedere liftkassa kopen, daar heb je geen reisorganisatie voor nodig. Materiaal huur je bij de plaatselijke sportwinkel, en ook als dit door de reisorganisatie "all-in" wordt aangeboden zul daarheen moeten om het te halen en te passen...
Kari

Nasha the first

Nasha the first

09-01-2009 om 22:14

Goeie vraag

Het leek mij makkelijker en dacht misschien iets voordeliger, maar dat is misschien maar de vraag....

Kari1

Kari1

10-01-2009 om 11:17

Nasha

Het hangt er het meest vanaf hoe je er heen wilt gaan, met eigen vervoer of niet. Met eigen vervoer kun je prima zelf een hotel/pension/appartement boeken en de rest ter plekke regelen. Wil je met bus of trein dan is een organisatie die dat erbij doet wel handig. Als je met z'n tweeën gaat, dan is een busreis via sunweb e.d. een goede (en niet erg dure) optie. Ga je met het gezin, dan kun je b.v. zoiets bekijken: http://www.cirkel.nl/gezinsreis-winter/wintersport-vakanties-gezinnen/oostenrijk/wintersportvakantie-niederau-pension-busker/algemeen/
Kari

Kari1

Kari1

10-01-2009 om 17:38

Mee eens tina

Volgens mij is dat vooral als er bij all-in allerlei extra's zit wat je eigenlijk niet nodig hebt. Alle drankjes gratis zou voor ons b.v. onnodige kosten betekenen omdat we met een pot thee al tevreden zijn en echt niet de hele lange avond flink "nat" willen apres-skiën (maar je betaalt dat dan wel). Een te grote skipas is er ook zo eentje.
Blijft staan dat wintersport (in een Alpenland, Tsjechië b.v. is goedkoper) een vrij dure manier van vakantie vieren is, hoe je het ook doet. Het goedkoopste (voor een gezin) is dan met eigen auto, plaatselijk appartementje boeken en zelf koken, niet te groot skigebied en kijken wanneer je de pas nodig hebt. Is idd echt niet moeilijk zelf te regelen.
Nasha, als je daar vragen over hebt stel ze gerust.
Kari

Nasha the first

Nasha the first

10-01-2009 om 17:47

Kari1

gelet op de prijzen voor all-in zit er niks anders op hahahahah....nee, ik heb me er erg op verkeken, en inderdaad, ws zijn we veel goedkoper uit om gewoon iets te huren en alles ter plaatse te regelen...heb je daar nog tips voor? Plaatsen, of appartementen? Wij zijn met 5 personen, 2 volwassenen en 3 kinderen, 1 van 10 en 2 van 5

Kari1

Kari1

10-01-2009 om 22:44

Oeh

tips, dat is best moeilijk vind ik, want er is ongelofelijk veel mogelijk en dat is allemaal goed. Je hoeft je dus niet blind te staren op iemand die zegt: ik was daar en daar en dat beviel goed, want al die andere 999999 andere plekken zijn óók goed en zijn weer heel veel anderen prima bevallen.
Probeer eerst zelf je wensen en prioriteiten op een rij te zetten, dan kun je op die basis gaan schiften.
Is het de bedoeling voor de komende krokusvakantie? Dan wordt het een kwestie van kijken wat je nog kunt krijgen en een stuk minder van wat je zou willen hebben...
Is het een inventarisatie voor volgend jaar of voor buiten de schoolvakantie, ga dan b.v. bedenken: welk land heeft mijn voorkeur, hoe ver wil ik reizen (850 km of 1200 km is een behoorlijk verschil), hoe groot moet het skigebied minimaal zijn, hotel/appartement, etc. etc.
Als jullie beginners zijn kies dan voor een niet te groot skigebied. Tsjechië kan een budgettair vriendelijke optie zijn maar de organisatie van eea is daar i.h.a. nog wat minder dan in Oostenrijk/Zwiterland/Frankrijk, je moet het een beetje treffen denk ik. Ik hoor goede maar ook slechte verhalen, en over de Alpenlanden hoor je eigenlijk alleen maar goed.
Ik ben zelf nogal een Vorarlberg-fan om verschillende redenen: het is (relatief) lekker dichtbij, en er zijn een aantal erg leuke skigebieden met prima liftsystemen en pisten die erg geschikt zijn voor beginners en gezinnen en die ook best sneeuwzeker zijn. Maar ook verderop in Oostenrijk is het goed toeven, Filzmoos b.v. staat ook bekend om zijn kindvriendelijkheid (maar vind ik dan weer te ver) en zo zijn er nog veel meer.
De skigebieden in Frankrijk zijn ook verder rijden; ik ben daar niet zo bekend maar als je de reis ervoor over hebt ook daar zijn prima gezinsvriendelijke stekken; La Plagne b.v.
Kari

Aanrader!

Vorig jaar zijn wij naar Morillon geweest (skigebied Grand Massif, waarin ook Flaine, Samoëns, Les Carroz). In het appartementencomplex Le Jardin Alpin. Wij waren met 4 volwassenen en 4 kinderen (5, 4, 3 en bijna 1). De oudste drie gingen 's morgens naar de 'garderie' een kleuterskischool waar ze heel leuk les kregen. Die garderie was echt vlakbij het appartement. Ideaal.
Wij hadden een duplex-appartement (2 verdiepingen) met 3 slaapkamers en 3 badkamers. Ruim genoeg en gezellig ingericht. Als je een balkon hebt met zicht op de pistes zoals wij, is het helemaal super!
Verder was beneden in het complex een (mini) zwembad en de bakker zat binnen 100 m afstand.

Echt een aanrader!

Zie bijv. http://www.chalet.nl/winter/accommodatie/F527/?back=%2Fwinter%2Faccommodaties.php%3Ffilled%3D1%26fzt%3D%26fap%3D0%26fas%3D3%26fad%3D0%26fsg%3D1-3&cnt=5

(hier staat trouwens 2 badkamers, maar wij hadden er echt 3!)

Kari1

Kari1

12-01-2009 om 14:47

Mmm...

iets minder duur denk ik Tina. Ik zie voor de week van 14/2 (is ook krokus) 500 euro pp staan met 8 personen incl. pas. Wordt dus 2000 euro per gezin van 4, en daar gaat nog een korting af voor de kinderskipassen, is ook nog een flink bedrag.
Kari

O ja, hoogseizoen

Wij waren vorig jaar buiten de schoolvakanties...Dat scheelt natuurlijk een heleboel!

Tsjechie

Ik zag dat je ook naar tsjechie vroeg. Wij hebben erg goede ervaringen in het plaatsje Lipno in Tsjechie. Hoogseizoen is uiteraard wel wat drukker, maar het gebiedje maakt alles goed. Wel echt voor beginners/licht gevorderden. Wij skiën beiden goed, maar gaan echt voor de kindjes. Je kan er goedkoop eten en drinken en ook skilessen en huur zijn veel goedkoper dan bijv. frankrijk. Qua appartementen zijn die van Lipno Lake Resort echt geweldig. Zelden mooiere huisjes gehad, en zeker niet op wintersport.

En ski's

wellicht een tip, maar wij hebben op MP voor 50 euro voor de oudste ski's en schoenen op de kop getikt. We gingen twee weken en hij kan er volgend jaar ook nog prima mee vooruit. Daarna de jongste nog 2 jaar en dan kan het op MP of naar mijn neefje. Scheelt volgens mij best veel en dat materiaal heeft allemaal niet erg veel te lijden van die paar afdalinkjes.

Nasha the first

Nasha the first

17-01-2009 om 13:18

Aangevraagd

de gids van Tsjechoreizen, onze hulp is daar mee weggeweest en dat is goed bevallen. Ik ga weer neuzen!

joer

joer

19-01-2009 om 15:10

3 x naar tsjechie geweest

Hoi,

Wij zijn 3 jaar achtereen naar Tsjechie geweest. Geboekt via Tsjechoreizen. Alle keren prima bevallen. Wij zaten in het grootste skigebied Splinderuv Mlyn (weet niet meer of je het zo schrijft).

Prima pistes, zowel voor beginners als gevorderd. Dicht bij elkaar. Niet zo uitgebreid en groot als in Oostenrijk en Frankrijk. Maar zeker leuk.

Vorig jaar in Italie geweest. Ook heel leuk. Dit jaar gaan we naar Oostenrijk.

Succes met zoeken.

Groeten JOER.

Chantelle

Chantelle

20-01-2009 om 21:53

Vrienden van ons

Vrienden van ons hebben het Magic Mountain nog wat geboekt in Gotzens. Overnachting in hotel-ontbijt-lunch op de piste-diner-skiles voor volwassenen en kinderen-skikinderopvang-skipassen etc. Allemaal inclusief. Weet niet of skihuur erbij in zit (zou heel goed kunnen). Is niet meer boekbaar, maar misschien voor volgend jaar een idee. Zij betalen in de voorjaarsvakantie 1800 euro voor 4 personen. In mijn ogen heel erg goedkoop. Enige nadeel vind ik dat het skigebied klein is, zij vinden het niet erg omdat je met kinderen toch weinig skiet. Voordeel: als jij op die berg skiles krijgt, krijgen je kinderen ook daar op de berg skiles.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2009 om 16:23

We gaan druk sparen

om te proberen met de Kerstvakantie naar Tsjechie te gaan....zelf durf ik toch niet meer op de ski's, dus voor de kids is een klein gebied wel zo overzichtelijk ))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.