Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Autoloos (en rijbewijsloos) op vakantie

Zijn er nog meer mensen op het forum die geen auto rijden en een ideale bestemming hebben in het buitenland? Ik kom er op alle websites niet echt uit en hoop op een goede tip!

De afgelopen jaren zijn we (man, dochter van 3 en ikzelf) naar Mallorca geweest. Erg goed te doen als je geen auto (en zelfs niet eens een rijbewijs) hebt. Maar het wordt nu wel een beetje saai.

Wat we graag willen:

Warm land, in de buurt van de zee en in de buurt van een stadje/dorpje. We wilen vliegen of met de trein en geen uren van het vliegveld of treinstation zitten. Liever ook geen massa toerisme al gaan we niet in het hoogseizoen. Soort verblijf (camping, appartement, huisje) maakt niet uit.

Wie oh wie weet iets leuks?

Groet Swaen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

19-01-2009 om 17:04

Malta

Wij zijn er 12 jaar geleden geweest maar van een kennis heb ik begrepen dat het nog steeds zo is. Oftewel veel openbaar vervoer waar je overal naar toe kunt, georganiseerde excursies en lekker warm.

reina

reina

19-01-2009 om 20:41

Kos

Ik weet een erg leuk adresje op Kos, maar ben bang dat het al vol is. Er stopt een bus vlak voor het (kleine) hotel en je kunt de fiets gebruiken.

La palma en madeira

LA palma of Madeira. Prachtige eilanden met veel zon!!! Vanaf de resorts-hotels kun je vaak excusries boeken naar verschillende dingen, wandelingen maken enz. DAn is vervoer enz en vaak zelfs de lunch geregeld. Jeepexcursie, boottripjes, wandelingen, bezoekje aan klooster enz. Misschien is het wat. Als je meer wilt weten hoor ik het wel...

Jujube

Jujube

20-01-2009 om 11:30

Zuid-spanje

Hoi,
Ik zou lekker naar Zuid-Spanje gaan in de buurt van Malaga. Wel iets toeristischer dan je wilt misschien, maar veel te zien in de omgeving (denk aan dagtripjes met de bus, goed te doen), zoals Granada (het Alhambra, zeer de moeite waard), Sevilla, Cordoba (de Mezquita), etc.
Groet,
Jujube

Libertine

Libertine

20-01-2009 om 20:33 Topicstarter

Ik zit goed de aankomende jaren!

Dit jaar Malta denk ik. Nog nooit geweest dus hartstikke leuk. Wellicht in het najaar nog een weekje naar Malaga. Ooit kort geweest voor de overtocht naar Marokko. Griekenland is natuurlijk altijd lekker. Twijfel alleen over Madeira. Pilar, ik hoor latijs dat daar geen stranden zijn maar enkel rotsen. Weet jij of dat zo is?

Zo, kan ik nu gericht het internet op. Meer tips zijn altijd fijn!

Bali

Ga naar Bali!

Libertine

Libertine

22-01-2009 om 10:34 Topicstarter

Bali

Vind dochterlief nog iets te klein om zo lang mee in een vliegtuig te zitten. Maar als ze wat groter is (en pa en ma dan NOG geen rijbewijs hebben) is het zeker een optie. Al heb ik nog wel een beetje associaties met bommen...

Juist voor jonge kinderen

Juist met jonge kinderen is Bali zo leuk!
En als je goedkoop via Duitsland vliegt met een tussenstop ergens in Arabie, dan valt de 'lange reis' ook heel erg mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.