Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Polly Shearman

Polly Shearman

27-09-2009 om 13:00

Bosrijk park bij de efteling

Mijn man moest daar afgelopen vrijdag toevallig werken ( hij maakt de trappen in de gebouwen) en ik bedacht, ik zal eens kijken wat het kost....

dit geloof je niet..
het is nog veel duurder dan bijvoorbeeld centerparks, en dan heb je nog niet eens gratis toegang voor het park. Daarvoor moet je dan nog een pardoespas aanschaffen, en wat de kosten daar voor zijn kan ik nergens terug vinden.

Wij hebben als gezin zoveel geld ( dan praat ik over ruim 800 euro per weekend) er niet voor over.
Ik vraag me af of er veel gezinnen zijn die dat wel hebben. Het is zo duur... dat kunnen ze toch nooit helemaal volgeboekt krijgen.

Het ziet er wel allemaal prachtig uit hoor, de huisjes zijn echt super mooi!! en natuurlijk alle trappen in huisjes en gebouwen zijn waanzinnig hihihih

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mee1977

mee1977

27-09-2009 om 14:00

Je bent verplicht

Ik heb even een kijkje genomen, en als je de online reservering invult en als eerst kiest voor een huisje dan krijg je gelijk te zien dat je de pardoespas VERPLICHT bent erbij te nemen.
Ook als de efteling gesloten is, ben je verplicht wel die pas te nemen. Alleen dan wel goedkoper. maar nog altijd 90 euro.

Er zullen altijd mensen zijn die het doen, maar nee, mij zul je daar niet zien.. Zeker niet op die voorwaardes.

Ik had ook gekeken

naar de prijzen. Waanzinnig. Echt buiten proporties.
Dat park moet natuurlijk terugverdiend worden, maar een betaalbaar weekendje weg is het zeker niet.

Je moet inderdaad zo'n pardoespas nemen, maar je kunt bv ook niet kiezen voor 1 dag toegang als je in dat park zit. Nee, de volle mep.

En guess what? Ik denk dat het park volzit straks, er zijn altijd mensen die het geld neer kunnen/willen tellen.

Lies

Lies

27-09-2009 om 19:55

Hotel

hoi
er is een hotel bij de efteling, met ook idiote prijzen. 270-300 euro voor een nacht (2p), 20 euro pp voor kinderen op de kamer erbij, exclusief de kaarten en exclusief ontbijt (17,40pp).

nou reken maar uit wat je dan op een dagje kwijt bent. Ik ben er net geweest, mijn ouders hebben de hele familie meegenomen. Ik vond het prachtige kamers, echt heel mooi, maar het is echt de extra kosten niet waard.

toch zijn de kamers vaak volgeboekt, het was ontzettend druk afgelopen week. En dat terwijl de kinderen gewoon naar school gaan, ik snap er niet veel van. Het enige wat me ook opviel is dat er ook veel zakenlui zijn, die daar misschien een training oid doen??

Dus tsja ik denk dat er wel animo voor het park is, als aanvulling op het efteling hotel. dat zit in het hoogseizoen zo vol dat ze er wel een parkje bij kunnen gebruiken. en je kunt het de efteling niet kwalijk nemen, blijkbaar zijn er genoeg mensen die dat er voor willen betalen.

groetjes
Lies

Nou lies

Ik heb echt geen 270 euro voor een kamer betaalt hoor. Ik ben nu 2x in het Efteling hotel geweest en ik heb via bookings.com iets van 120 euro betaalt voor kamer (oke, exclusief toegangstickets).

Wat betreft Boschrijk, wat is een Pardoespas? En 800 euro voor een weekend heb ik er niet voor over. Gewoon uit principe niet.

mee1977

mee1977

28-09-2009 om 14:19

Marith

De pardoespas is een toegangskaart voor de efteling die alle dagen geldig is tijdens je verblijf in bosrijk.
Alleen je moet hem wel zelf aanschaffen, en dat is verplicht. Zelf als de efteling gesloten is moet je die pas aanschaffen.

Ik ben benieuwd of ze dat lang kunnen volhouden.

Brianna F

Brianna F

28-09-2009 om 17:13

Uitgerekend

Een weekend voor 5 personen in 6 persoons huisje met pardoespas voor 4 personen kost 1084 euro, aparte pardoespas voor 1 persoon komt daar nog bij=73 euro.
Kedeng, een gezin van 5 personen is 1157 euro kwijt.

lies

lies

28-09-2009 om 17:20

Marith

oke toevoeging: wij zaten in een thema kamer (sneeuwwitje, onder water wereld etc). ik denk dat dat ook wel scheelt?

groetjes
Lies

Lies

ik denk dat dat ook wel scheelt?

Ik weet het wel zeker

Heirthe

Heirthe

28-09-2009 om 21:34

Aan je eigen huis besteden?

Kun je niet beter dat geld aan je eigen huis besteden zodat het net zo sfeervol wordt als de huisjes in zo'n park
Ik vind het zelf ook heel mooi allemaal hoor maar heb net zoals de meesten het geld er niet voor over.

Jacoline29

Jacoline29

29-09-2009 om 11:32

Polly

Bedoel je een soort centerparcs? Op vakantieveilingen.nl staat ook wel eens een aanbod van huisjes vlak bij De efteling in een soort centerparcs park.Zeg maar een soort Last minute.Een schrijver van het draadje sept 2006,waar ik ook in schrijf is voor 40E + schoonmaak kosten ed geweest daar voor een midweek en die was echt geen 800E kwijt.Kaartjes voor de efteling moet je idd dan wel apart kopen

Jacoline29

Jacoline29

29-09-2009 om 11:33

Nog even

Hun waren geloof ik in park bosrijk geweest.

Yta Chalne

Yta Chalne

29-09-2009 om 14:04

Nee

Park bosrijk is nog niet open. Dus daar zijn ze niet geweest voor een appel en een ei

Jacoline29

Jacoline29

29-09-2009 om 16:38

Dan

heette het park anders,was wel in de buurt v/d efteling.Kan hem niet zo snel vinden.

May

May

04-10-2009 om 12:13

Ik kreeg een aanbieding..

Bij de Macrokrant en dat was vanaf 99 euro per persoon inclusief toegang tot de Efteling voor drie dagen, dat valt dus nog wel mee...

Ja ja

Sorry hoor, ben wat sceptisch. Want in de praktijk betekent dit:

VANAF (vooral dit woordje) 99 pp, alleen een appartement is voor 4 personen, dus het is dan vanaf 400 euro. Wil je in een huisje dan liggen de prijzen tussen de 500 en 600 euro.

Maar dat is dan exclusief de Pardoespas (verplicht, entree voor Efteling), reserveringskosten (15 euro), eventueel annuleringsverzekering, toeristenbelasting.

Een dure aangelegendheid dus.

Extreem

Ik heb er naar gekeken, voor uitje in de Kerstvakantie, maar nee, dat gaat me echt veel te ver. Ik vind Centerparcs al veel te duur, maar dit slaat alles.

Het hotel zijn we een paar keer geweest, gewoon met aanbiedingen. Maar voor een hotel in die sterklasse vind ik het nogal shabby hoor. En het eten past zeker niet bij de hoeveelheid sterren die ze hebben, dat is gewoon kantine-kwaliteit.

Ach, 't Bosrijkpark zal wel failliet gaan of goedkoper moeten worden.

liora

liora

09-10-2009 om 16:20

Ik denk

Hoi Polly,

Ik denk dat de mensen die dit geld voor een weekendje neertellen, nou net de mensen zijn die het eigenlijk niet hebben.

Liora

Polly Shearman

Polly Shearman

09-10-2009 om 16:55

als je een heerlijk luxe weekend weg wil kan je beter naar CP gaan, dat is ten eerste luxer, ten tweede is er meer te doen, en ten derde is het nog goedkoper ook.
Echt onbegrijpelijk, vooral dat je die pardoespas ook moet aanschaffen als het park niet eens open is???
zouden ze dan de efteling 12 maanden per jaar gaan openstellen??
groet, polly

ps ik ben trouwens idolaat van de efteling, het heeft voor mij echt het magische nog, we gaan ook max 1 keer per jaar en het is een grote happening.
Maar echt zelfs voor een grote efeling fan als ik, is bosrijk te gek voor woorden.

Bastet

Bastet

09-10-2009 om 18:40

Polly

Ik vind helemaal niet dat er meer te doen is bij CP,als je er één hebt gehad ken je ze allemaal.Bosrijk moet natuurlijk hebben vd efteling,maar bizar dat je bij zulke prijzen ook nog een pardoespas moet kopen.

Cp luxe?

Ik vind er echt geen bal aan bij CP. Luxe vind ik het nou ook niet bepaald. Zo'n massazwembad met chloorlucht en veel te veel mensen is niet zo mijn ding.
En ze zijn allemaal hetzelfde.

Brr, als ik nog aan dat familieweekeindje denk, bereduur, want met restaurantarrangement. Eten waar een gemiddelde bedrijfskantine zich dood voor zou schamen.

Weekend in echt luxe hotel, met roomservice, echt eten, en ook een zwembad (en spa) was voordeliger.

Jakkie en dan zit je ook nog achter zo'n slagboom, of je opgesloten wordt.

Abonnement

Pardoespas is 90 euro, abonnement 140 euro.
Volgens mij kun je beter een abo kopen, dan kun je nog eens een paar keer in het jaar terug gaan.

Ook duur, maar ja Bosrijk is toch al zo duur, dan kunnen die paar tientjes extra ook nog wel...

Bastet

Bastet

10-10-2009 om 09:41

Abbo

Volgens mij hoef je de pardoespas niet te kopen hoor als je een gezinsabbonnement hebt!
bastet

Gratis

Als je een abo hebt is de Pardoespas gratis.

Vic

Vic

12-10-2009 om 15:51

Doet die pardoespas nog meer?

Ik kon op de site niet vinden dat de Pardoespas verplicht is. Waar staat dat? En is die pas nog ergens anders goed voor, het zou anders wel zot zijn als je hem verplicht moet kopen terwijl de Efteling dicht is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.