Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Campertje kopen...


Camperaar

Camperaar

12-07-2020 om 21:18

O en vergeet niet

Wegenbelasting op een camper kan je minder voor betalen, evenals verzekering, maar dan moet ie wel 3 maanden per jaar van de openbare weg zijn.

Dus of het dan goedkoper is, is de vraag.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 21:29 Topicstarter

Ja uiteraard!!

Vera

Vera

12-07-2020 om 21:56

Mmhh

Stoer hoor, en aanlokkelijk, daar echt niet van, maar ik zou zo iets toch niet snel doen als alleenstaande.
Ik vind het erg lastig te voorspellen hoe lang kinderen mee gaan en wat ze volgend jaar leuk vinden.
Mijn kinderen waren en zijn erg wispelturig en willen steeds andere dingen. Geen bezit (vakantiehuisje of camper oid) geeft toch wel veel vrijheid ook. (als budget beperkt is, dat is toch wel zo voor de meeste mensen)
Mijn vakanties zijn erg duur maar alle kosten zijn eenmalig.

Ook wispelturig blijkt mijn gezondheid, totaal onverwacht.
Nu heb ik bijv een aandoening waarbij ik echt niet lang kan rijden. Ik ga nu niet ver weg maar als dan zou ik moeten vliegen want rijden lukt me echt niet.
Dat risico loop je altijd maar als je alleenstaand bent komt wel alles op jou neer...
Bovendien ben je misschien over een tijd niet meer alleenstaand en wie weet wat nieuwe partner van zo'n ding/zo'n manier van reizen vindt.

Ik zeg zeker niet niet doen maar ik ik zou me wel goed bezinnen. En echt alleen maar doen als je heel zeker weet dat je het HEEL graag wilt.
Misschien eerst eens eentje huren een jaar ofzo.

Kamperen

Als je al gewend bent om te kamperen met een tent is de overstap naar een camper niet zo groot. Ook niet als je alleen bent.

Vera

Vera

12-07-2020 om 22:56

Ja AnneJ

Maar als je om welke reden dan ook een jaartje of langer even niet wilt of kunt kamperen dan heb je de tent gewoon even thuis liggen.
Bij een camper blijven je kosten doorlopen.
Misschien te negatief gedacht van mij hoor.
Maar ik had al mijn beperkingen dus nooit kunnen voorzien.
En mijn gezin, zoals dat functioneert, ook niet
Een van mijn kinderen blijkt behoorlijk on flexibel.
En veel nood te hebben aan eigen ruimte.
Onze vakanties begonnen dan ook met het startpunt dit kind een behoorlijke eigen ruimte te geven. Maar dat speelde pas echt sterk vanaf vroege pubertijd. Ben ik achteraf toch blij geen klein campertje gekocht te hebben toen kinderen nog klein waren en ik uit ging van mijn eigen beeld van happy gezin, allemaal dicht op elkaar en iedereen flexibel.

Vera

Vera

12-07-2020 om 22:59

En wat meer persoonlijk

Mvp, je imponeert hier op het forum als vrij dromerig, impulsief, chaotisch en weinig standvastig.
Ik weet het, meta, en mag eigenlijk niet, maar ik wens je echt toe dat je dit soort beslissingen niet lichtvaardig gaat nemen.
Denk er nog eens een jaartje over!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-07-2020 om 23:23

In dit geval

Als het niet bevalt verkoop je de bus toch weer. Zoals al gezegd, die dingen behouden hun waarde. Zeker als je hij er goed en leuk uitziet. En ik kan in mijn eentje alles wat een twee-ondergezin ook kan, je bent niet ineens heel kwetsbaar als je een beetje verstandig bent.
(Maar ik sta ook niet bekend om mijn superverstandige cq behoudende keuzes).

Campertje

Klinkt wel romantisch. Ik droom er ook wel eens over. Samen met man, in zo’n klein campertje op de bonnefooi op pad.

Maar ik zou het denk ik veel minder leuk vinden met een van mijn kinderen. Ik houd heel veel van ze, maar een beetje ruimte op zijn tijd is fijn. Zeker s nachts.

Bonnefooi

Als je nog jaren afhankelijk bent van schoolvakanties valt er een stuk minder te bonnefooien dan wanneer je buiten die vakanties kan gaan. Ook iets om rekening mee te houden.

skik

Met een kind.

Samen met een jong kind zou ik misschien nog wel leuk vinden in een campertje. Maar de kleine ruimte delen met een puber lijkt me helemaal niets. Samen in zo'n smal kort bedje, nee dank je, mijn zoon zou er alleen al amper in passen.
Pubers hebben vaak met kamperen al een eigen tentje en gaan steeds meer hun eigen gang. "Lieverd, mama doet de lamp uit, we gaan slapen", ik zie het al voor me...
Leuk hoor een camper, maar wel samen met mijn partner in die kleine ruimte.

Eerst huren

wij hebben een camper. Geen campertje, maar een zespersoons want we zijn met z'n vijven.

Bij onze manier van vakantievieren past het ideaal. Vroeger hadden we eerst een tent, later een caravan maar beiden waren niet echt fijn om mee rond te trekken. Maar we dachten dat een camper onhandig zou zijn met kleine kinderen.

We hebben er toch eens een gehuurd en dat beviel geweldig. Wij trekken bijna elke dag, vaak maar kleine stukjes. Met het opbergen valt het wel mee, in 1 dag maak je niet zoveel rommel en opruimen moet toch, anders word je knettergek. Tijdens het rijden hebben de kinderen lekker veel ruimte, veel meer dan met zijn drieën op de achterbank.

We vertrekken 's ochtends van een plek, rijden ern stukje, doen ergens boodschappen, gaan iets bekijken, doen, wandelen of winkelen en aan het eind van de middag zoeken we een nieuw plekje voor de nacht. Altijd op de bonnefooi, ook in de schoolvakanties. Ik hoor ook wel eens van mensen die met een camper een week op 1 plek willen blijven en dan loop je idd tegen beperkingen aan. Even boodschappen of een uitstapje doen us dan ineens heel onhandig. Dus bedenk vooraf hoe jouw ideale vakantie eruit ziet en of een camper dan een voordeel of nadeel is.

De kosten zijn wel stevig. Motorrijtuigenbelasting, verzekering, onderhoud, stalling. Ik schat ca 3000 per jaar. Maar wij gaan er zo vaak mogelijk mee weg en dan is het het wel waard. Voor ons tenminste. En als je hem ooit zat bent kun je hem altijd weer verkopen.

Maar eerst huren is altijd een goed idee.valt het tegen dan is er niks aan de hand. En raak je besmet met het campervirus.... tja, dan ga je een leuke tijd tegemoet

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

13-07-2020 om 20:26 Topicstarter

Kan

T is zeker iets om over na te denken ook qua kosten en eerst huren is inderdaad een goede tip!

Maar samen met mn zoon in n campertje is evht prima of een tentje ernaast kan natuurlijk ook..

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-07-2020 om 09:29 Topicstarter

Zin

Ik ga een campertje huren volgende week zoooveel zin in

Wat leuk!

ha, spijkers met koppen zo te zien. Heel veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.