Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Campertje kopen...

Hallo

Na lang denken heb ik besloten een klein campertje/kampeerbusje te kopen. Tweedehands, dat wel. Zit nu me suf te googelen wat er allemaal te verkrijgen is. We gaan deze zomer nog met de tent dus geen haast.

Wie heeft zelf zoiets... Wat voor ervaringen zijn er.. Valt het mee of tegen. Zijn er nog tips.

Ik heb nog niet concreet wat ik precies wil


Pirata

Pirata

12-07-2020 om 13:51

Tegen

Wij hebben 1 keer een camper gehuurd. Mij viel alles erg tegen. Sowieso het weer, maar dat terzijde.
Werkelijk elke keer dat we van de camping ergens heen wilden moesten we alles opbergen en vastleggen. Ik vond dat een hoop gedoe.
En als je terugkomt op de camping, is het soms maar afwachten of je plekje er nog helemaal of half is. Gaat er iemand anders naast je tafel en stoelen staan.
Maar als je werkelijk elke dag van wilt trekken, dan heb je geen last van het bovengenoemde.
Wat je je ook moet realiseren, is dat je met een camper niet overal in mag rijden of parkeren. Dus dat leuke pittoreske dorpje, daar moet je ver buiten parkeren.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-07-2020 om 13:57

Klein busje

Ik vind die omgebouwde VW-busjes altijd erg schattig. Soms baal ik er ook wel eens van dat ik geen kampeerder ben. Altijd je huis bij je is wel heel makkelijk op vakantie gaan. Ik zie dat ook bij vrienden. Die hebben hun hele campingspul in een aantal kratten, en als er een mooi weekend aan komt boeken ze een plekje ergens en gaan op pad.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 13:58 Topicstarter

Dit

Ja de nadelen die jij noemt daar ben ik ook wel wat huiverig voor. Even een broodje halen bij de supermarkt kan natuurlijk bijna niet. En een idyllisch plekje op een camping ook niet..

Daarentegen is een tent hartstikke leuk maar is een campertje qua slapen wel comfortabeler. En als het regent gezellig binnenzitten met een. spelletje.

Ik denk zelf aan formaat volkswagenbusje trouwens geen enorme camper ofzo..

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 13:58 Topicstarter

Die omgebouwde vw busjes zijn idd schattig maar ook prijzig

Triva

Triva

12-07-2020 om 13:59

Pirata

Daarom hebben de meeste mensen met een camper een ander vervoermiddel mee, dus fietsen en sommigen zelfs een motor

Mij is verteld dat je voor je ergens gaat staan je boodschappen doet, dat je daarvoor de vriezer en de koelkast vult en zo 3 nachten ergens gaat staan alle uitjes doe je op fietsafstand en als het verder is trek je ook weer verder

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 14:01 Topicstarter

Cool

Ja als je het goed plant en een fiets meeneemt is het wel cool.

Met mooi weer vind ik een tent ook prima en dan verder lopend of met de auto uitstapjes... Maar bij slecht weer.....

Pirata

Pirata

12-07-2020 om 14:05

Daarom

Daarom hebben wij na die keer met de camper onmiddellijk een oude caravan gekocht.
Dat onderving voor ons alles. Alleen je rijdt er minder snel mee.

vlinder72

vlinder72

12-07-2020 om 14:05

Huren

Wij hebben er toevallig ook naar gekeken maar wij vinden huren goedkoper en praktischer.

Om de volgende redenen. Wij gaan er hooguit 3 weken per jaar mee op pad. Je moet dat ding ook onderhouden, verzekeren en ergens stallen. Er zijn maar een beperkt aantal vakanties echt leuk met een camper zoals rondtrekken in Scandinavië. Voor veel bestemmingen is een camper minder geschikt.

Al met al vinden wij de optie om er af en toe een tw huren interessanter en goedkoper dan er zelf een te kopen.

Pirata

Pirata

12-07-2020 om 14:06

Fietsen

Er pasten geen 4 fietsen op die camper en in berggebied is dat (voor mij) sowieso geen optie, alles fietsen.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 14:09 Topicstarter

Huren

Huren kan idd ook en heeft zeker voordelen. Ik vind een van mezelf aan de andere kant wel een heel fijn idee. En huren vind ik duur! Als je een paar jaar huurt heb je al de kosten voor een tweedehands busje...

Caravan is ook een goed idee dan zou ik wel een andere auto moeten maar ook dat is te overzien...

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 14:10 Topicstarter

Fietsen

Nee 4 fietsen passen denk ik idd niet. Maar ik ben samen met 1 kind dus bij ons zou t gaan om 2 fietsen.

Triva

Triva

12-07-2020 om 14:12

ja

bedenk eerst echt of je niet beter een caravan kunt nemen (dat scheelt al in het het hebben van twee automotors die onderhoud vergen en stuk kunnen en in de verzekering en motorrijtuigenbelasting ook al is die laatste maar 3 mnd per jaar). Drie weken met een camper per jaar? Ik weet niet of dat slim is. Een klein campertje is dan ook al snel een probleem met regen, met een auto en caravan heb je sneller meer ruimte.

Pirata dan was een camper voor jullie dus echt niet geschikt. Jullie stonden te lang op 1 plek denk ik?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 14:14 Topicstarter

Trekken

Maar een caravan is ook best een ding lijkt me. Aankoppelen afkoppelen... Je kan ook niet snel van de ene naat de andere plaats doortrekken lijkt me. Mss zie ik dat verkeerd..

Pirata

Pirata

12-07-2020 om 14:27

Trekken

Wij zijn medium trekkers, een dag of 4 per camping en vanaf daar uitstapjes in die buurt.
Een caravan gaat bijna net zo snel als een campertje qua opruimen etc. Bij allebei: alles klemvast leggen en het gas uitzetten. Natuurlijk gerekend zonder voortenten etc.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-07-2020 om 14:59

Vouwwagen

Is een vouwwagen niet een goede tussenweg? Mijn ex heeft er heen en vooral slapen schijnt veel comfortabeler te zijn dan in een tent.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 15:08 Topicstarter

Dit

Hoor ik ook wel goede verhalen over maar ook minder goede zoals toch wel even werk met in en uit klappen

Combi camp fan

Combi camp fan

12-07-2020 om 15:35

Gemak met in een uit klappen

Dat bestaat echt.
Combi camp is het merk. Voor een enkele overnachting kan je de basis open klappen met eventueel de luifel en dan kan je slapen.
Zie dit filmpje


https://youtu.be/8GzDBCIXns0

Kost wat maar dan heb je ook wat.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 15:49 Topicstarter

Leuk

Leuk ik ga s kijken

Een camper moet je stallen, een VW busje kan nog in de straat staan. Je kunt het zelfs gebruiken in plaats van een personenauto.

Triva

Triva

12-07-2020 om 16:03

inderdaad

je moet je echt wat meer er in verdiepen en niet zomaar voor een camper gaan.

Je hebt vouwwagens die inderdaad heel snel staan. Je hebt caravans waarvoor je bij mooi weer alleen even een luifeltje uitdraait en dan kun je met de auto weg. De rest moet je met een camper ook (ik heb twee wk geleden iemand zien rommelen omdat de camper met 1 wiel lager stond dan met het andere).

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 16:06 Topicstarter

Tips

Ja daarom wil ik me er heel goed in verdiepen en zijn alle tips welkom

Hanny61

Hanny61

12-07-2020 om 17:17

Campertje

Wij hebben een piepklein campertje, een Citroen Justy. Zelf helemaal ingebouwd.
We zijn er o.a. mee naar Spanje en Portugal geweest, ook vaak naar Duitsland en een maand naar Griekenland. In Griekenland hebben we - op twee nachten na - steeds vrij gekampeerd. We hebben er voor campertje-begrippen een breed bed (140x200) in. Dat vond ik een probleem bij de VW-campers: daar zijn de bedden 110 of 120 breed en 190 lang.
In de camper moeten inderdaad alle kastjes en lades goed worden afgesloten, maar in zo’n kleine zijn het maar een paar. In een caravan zijn het er vaak meer.
Voordeel van ons campertje dat we er in Duitsland, als we dat zouden willen, 160 km per uur kunnen rijden. Oftewel het is fijn om goed mee te komen in het verkeer.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 17:58 Topicstarter

Wauw

Wauw dat klinkt wel zoals ik het graag zou zien. Vraag me af wat zoiets 2e hands kost. Goe moet ik me dat voorstellen met tanken?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 17:59 Topicstarter

Google

Als ik m google, citroen justy, zie ik nix

Pirata

Pirata

12-07-2020 om 18:01

Jumpy

Ik denk dat het Jumpy moet zijn!

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 18:03 Topicstarter

Ok haha even googelen

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 18:56 Topicstarter

Gaaf

Ziet er heel gaaf uit!!!

Camperaar

Camperaar

12-07-2020 om 19:37

Kosten

Na aanschaf zijn ongeveer 3000,- per jaar. Is inclusief stalling, verzekeringen en onderhoud. Zeker bij tweedehands busjes ben je zo 1000,- per jaar kwijt. Een gemiddelde vw bus van een jaar of 10 kost zo 20.000,-

Als je maar 3 weken per jaar gaat, kan je dus ook heel lang en heel veel huren de komende jaren.

Als je naast de drie weken per jaar ook veel in weekenden en andere vakanties wil gaan, kan het goedkoper zijn dan huren.

Dan nog steeds is huren verstandig omdat je dan kan uitproberen of het camperen überhaupt bij je pas. Lees ook eens op camperforum.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

12-07-2020 om 20:34 Topicstarter

Dit

Dat is wel veel geld idd.

Ik zou dan zoiets als ze citroen jumper ook gewoon als auto gebruiken en de gewone auto wegdoen

Camperaar

Camperaar

12-07-2020 om 21:15

Kan

Een oplossing zijn, citroen jumper is wel een heel kleine camper en erg behelpen. Constant alles inpakken n vastleggen, je kan je kont niet keren.

Echt eerst even huren is verstandig, dan weet je zeker of dit is wat je wil,dan pas je auto wegdoen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.