Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

pientje

pientje

28-10-2009 om 12:11

Cornwall/devon tips/ervaringen?

Hallo!
Wij denken erover komend zomer naar cornwall/devon te gaan. Iemand nog tips? Wij houden wel van actieve vakanties, gaan meestal naar de alpen.
Er mag ook best een georganiseerd onderdeel zijn. Zoals bijv van SNP - een meerdaagse wandeltocht en dan daarna zelf iets regelen.
Alleen helaas SNP heeft dit niet voor kidneren in dat gebied.
Wij kamperen eigenlijk altijd maar zijn een beetje huiverig voor de beruchte engels grote veel lawaai en stacaravans vakantiedorpen....houden van groen en rustig met beschaafd vermaak, restootje erbij.

Ben benieuwd!
Pientje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evelien1

evelien1

28-10-2009 om 12:40

Dartmoor

Wij zijn jaren geleden op een rustige camping geweest in volgens mij Dartmoor.
Deze ligt aan een rivier en aan de andere kant rijdt een toeristische stoomtrein.

Camping heeft verder niets, alleen rust, dus ook geen restaurantje.

Wandelen kan je er volop, wij kochten wandelkaarten en zetten zelf routes uit mbv wandelgidsen dus hebben geen ervaring met georganiseerde activiteiten.

Evelien

Als je intersse hebt, reageer dan nog maar even, dan zoek ik het adres nog wel op.

lienepien

lienepien

28-10-2009 om 12:45

Evelien

ja graag evelien heb je een internet adres?

Rembrand

Rembrand

28-10-2009 om 15:12

Watermouth cove.

Op deze camping hebben wij afgelopen zomer drie weken gestaan. Niet te groot, niet teveel vermaak, restaurantje ( niet super, maar wel voor weinig geld je buikje vol ). Groot nadeel is dat bij veel regen de camping een grote modderpoel word !
M.

mar-ank

mar-ank

28-10-2009 om 21:18

Die hebben wij gedaan...

Die koning Arthur rondreis. Wij waren tot een paar jaar geleden ook van die primitieve kampeerders; liefst zo klein mogelijke camping, geen poespas, koepeltentje. Tot twee jaar geleden bij astma is vastgesteld. Ik had al een paar jaar last van mijn longen tijdens vakanties, maar had dat niet gekoppeld aan het slapen op de grond, vocht, etc.

Na vorig jaar een hytte-tocht door Noorwegen, kwamen we dit jaar op de koning Arthur rondreis uit. Onze oudste dochter is een hele grote Arthur fanaat, vandaar.
Het is ons prima bevallen. Maar als je van kleine campings houdt, is dit waarschijnlijk niets! We hebben op drie mega-sta-caravan-vakantieparken gestaan. Met alles erop en eraan. Wij hebben daar allemaal geen gebruik van gemaakt (behalve dan van de winkel, dat was wel erg handig). Verder sliepen we er alleen maar. Mijn man vond het vreselijk, maar ik zag vooral ook de voordelen; lekker warm en droog als het eens slecht weer was (viel heel erg mee trouwens), eigen douche en toilet (vond ik vanwege de Mexicaanse griepepidemie wel erg fijn), keuken met alles erop en eraan en winkel en pinautomaat op de camping.
Op de tweede camping hebben de kinderen het body-boarden ontdekt, en vanaf dat moment zaten we van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op het strand. Body-boards gekocht en wetsuits (kost daar bijna niets) en daar gingen ze. Van wandelen is weinig meer gekomen, we kregen ze met moeite nog mee om af en toe een kasteel te bezoeken. Maar als het aan de dames ligt gaan we volgend jaar weer!

evelien1

evelien1

28-10-2009 om 22:24

Adres

Helaas hebben ze geen site maar ze zijn wel terug te vinden op internet.

Het is Bearafarm campingsite in Buckfastleigh.

Als je googled kan je vast wel revieuws vinden.

Wij hebben er goede herinneringen aan maar het is al meer dan 10 jaar geleden dat we er waren.

Evelien

Asa Torell

Asa Torell

31-10-2009 om 21:05

Ook geweest deze zomer

Wij hadden van te voren campings gereserveerd via internet, dus we konden wel selecteren op wel/niet lawaai en dergelijke. Een site die ik voor het zoeken gebruikt heb heet http://camping.uk-directory.com/ en daar had ik de indruk dat de verdeling groen en rustig versus lawaaiig vakantiedorp ongeveer 50/50 is. Dus het lijkt me dat je eventueel ook zonder reserveren wel op groene campings moet kunnen uitkomen. Aan de andere kant heb ik hier wel gelezen dat reserveren een must is daar, bij mooi weer kan alles vol zitten.
Ik vond het daar erg mooi maar het was wel jammer dat we veel slecht weer hadden en dat is daar natuurlijk niet ongebruikelijk. Ook als de zon scheen was het nog steeds behoorlijk fris. Dus kamperen betekende s avonds tegelijk met de kinderen in de warme slaapzak kruipen en dat vond ik wel jammer - geen romantische zonsondergangen met zeezicht...
Ook vonden we de engelsen niet zo heel makkelijk om contact mee te krijgen, en er is bijvoorbeeld veel groots kindervermaak (althans veel folders gezien van allerlei pretparken) maar dan weer helemaal geen gewoon speeltuintje op de camping.
Vreemd trouwens dat SNP daar niks heeft, er is toch zo'n beroemd kustwandelpad, het south west coast path. Misschien dat er wel engelse organisaties zijn die daarlangs wandelreizen organiseren? Dat lijkt me wel supermooi om te lopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.