Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Polly Shearman

Polly Shearman

07-11-2010 om 18:42

Disneyland parijs,... wat en hoe?

Morgen zijn wij 12,5 jaar getrouwd en als kado krijgen wij van mijn ouders 3 dagen en 3 nachten naar disneyland parijs! Hoe, wanneer mogen we helemaal zelf weten. Geld speelt geen rol, ook reiskosten en zakgeld krijgen we mee.
We zijn daar nog nooit geweest en hebben dus geen idee.
Dus vertel het ons maar, als geld geen rol speelt. Hoe zou jij dan met je gezin die 3 dagen en nachten vullen? welke hotel? welk vervoer, zou je met kerst gaan, of juist niet, zou je in het voorjaar of zomer gaan?
Onze kinderen zijn 11,9 en 4, en we zitten dus wel vast aan de schoolvakanties, waarbij de carnavalsvakantie afvalt als optie omdat wij echte carnavals vierders zijn.
Zeg het maar! want wij hebben zelf geen idee!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

07-11-2010 om 19:28

Als eerste polly

zorg voor een pas! Je hebt 2 kinderen met de diagnose ADHD en een zoon met reuma, je kan een pas krijgen waarmee je de wachtrijen kan vermijden! Dat scheelt je heel veel tijd. Verder zou je in de Davey Crockett ranch kunnen, maar er zijn in de omgeving ook hotels met familliekamers. Wij hebben in Thomas Cooks Explorers hotel gezeten, daar hebben ze zo'n famillie kamer, maar er zijn meer...

Polly Shearman

Polly Shearman

07-11-2010 om 20:19

Pelle en nasha

Afgelopen vrijdag hadden ze idd al vrij gekregen voor onze trouwdag. Daarbij vind ik een weekend te kort. Ik zou als we daar toch zijn ook wel naar parijs willen. Dus bijvoorbeeld 2 dagen en 2 nachten disney en dan nog dag en nacht echt parijs? Kan dat? Zijn 2 dagen genoeg? Met zo'n pas? Hoe kom ik aan zo'n pas? Ik keek even op de site en het disneyland hotel is natuurlijk waanzinnig! Tenminste zo ziet het eruit. Wat denken jullie?

joos

joos

07-11-2010 om 20:48

Als geld echt geen rol speelt?

dan zou ik gaan voor het Disney hotel. Wij hebben daar 10 jaar geleden in gezeten met mijn nichtjes en dat was gewoon echt heel leuk. Lekker dicht bij de ingang, waardoor je tussendoor ook even snel terug kunt naar je hotel. Nu zijn we net terug, want in de herfstvakantie geweest met de kinderen van 6 en 9. We waren er 3 nachten en 4 dagen. Dan ben je gesloopt. Het park was iedere dag tot 22.00 uur open en wij zijn er dus ook echt al die tijd geweest. Het is lekker om in een periode te gaan dat het park ook 's avonds open is, want 's avonds is het een stuk rustiger. 2 dagen zou ik wat kort vinden, omdat er 2 parken zijn. Wij gingen dus 4 dagen, waarbij de laatste dag gebruikt hebben om wat rond te lopen, winkeltjes kijken, geschminckt worden enz. Wij zaten trouwens in Sequoia Lodge. Prima hotel, dicht bij het park en een lekker zwembad. Zwembad in Disney hotel is wat kleiner, maar hotel is wel wat luxer. Maar wij hebben de binnenkant van het hotel nauwelijks gezien, te veel in het park geweest
Wij sparen nu voor Disneyworld in Amerika. We hebben al 17 euro...

Vera*

Vera*

07-11-2010 om 21:02

Leuk!

Ik zou in de meivakantie gaan of in de zomervakantie maar dan gelijk aan het begin zodat je ook nog Parijs kan verkennen.

Vera

Nasha 1st

Nasha 1st

07-11-2010 om 22:04

Ja disneyhotel...

dat is natuurlijk wel helemaal super, maar ik weet niet of je daar kamers voor 5 personen hebt. De meesten zijn berekend op 4 personen namelijk...

Ja, die pas scheelt echt! Het kan je zomaar een uur wachtrij schelen bij populaire attracties!

Nasha 1st

Nasha 1st

07-11-2010 om 22:09

Oh ja...

over de periode...Kerst is helemaal geweldig, het hele park straalt Kerst uit.....maar, het kan wel erg koud zijn. En je bent veel buiten. Wij hebben Kerst nu 2 keer gedaan, maar persoonlijk ga ik toch liever als het een beetje lekkerder weer is, dus voorjaar of zomer.

Janeway

Janeway

07-11-2010 om 23:05

Polly

Jeetje Polly geld speelt geen rol, Dan het Disney hotel.. Leuk... Wij zijn in januari geweest. 3 nachten 4 dagen. Buiten vakantie's om en de kinderen hebben zonder problemen vrij gekregen. Januari was het koud. En we hadden pech want 2 dagen mist gehad. Kerst lijkt mij heel leuk, of het voorjaar. Dan heb je nog geen last van wespen ed.
De pas waar Pelle het overheeft kan je in cityhall aanvragen. Je moet dan een artsen verklaring meenemen en die daar laten lezen. Je krijgt dan een pas voor je dagen entree en kunt daarmee de wachtrijen ontlopen..Echt dat scheelt enorm. Soms wel een beetje gênant maar als je het voordeel hebt geproefd van niet een uur in de rij maar 10 min ben je snel over je gene heen. Ook heb je bij voorstellingen een voordeliger plek en bij het op de foto gaan met Mickey heb je ook voorrang. Of in een restaurant schijnt het ook te helpen dat hebben we niet gedaan. Ook heb je bij de parade bepaalde plaatsen, en kregen we daar extra aandacht van de Disney figuren. Daardoor hebben we dus extra genoten, de kinderen waren helemaal blij.. En echt bij ons is het wachten altijd problematisch want zelfs bij 10 min had zoon het al moeilijk. Doen dus die pas,, het levert je enorm veel voordeel op..
Heel veel plezier met de voorpret..

Camping

Haha, geld speelt geen rol en ik kom met een camping... Maar jullie zijn toch fietskampeerders? Deze zal je zeker aanspreken. Wij zijn hier deze zomer een paar dagen geweest het is 10 km van Eurodisney en ongeveer 20 min met de trein naar Gare de l'est. De camping is erg primitief, alleen voor tenten en heel romantisch gelegen in de boomgaard van een klein kasteeltje. Dit kasteeltje is van Nederlanders en ze verhuren er ook kamers. Wat natuurlijk een prima alternatief zou zijn voor kamperen. Het kasteeltje ligt op een groot landgoed midden in de bossen waar je kinderen geweldig rond kunnen struinen. Dit als tegenhanger van het Disney geweld...Link:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=746892 Op de link van het kasteel zelf staat volgens mij bijna geen info over de camping. De camping staat nog wel op de site van Eceat.

vlinder72

vlinder72

11-11-2010 om 19:46

Pas

Ik zou met Disney mailen en vragen naar zo'n pas. Ze zijn echt ideaal. Dochter had een klasgenootje met Duchenne. Volgens mij hadden zij een verklaring van de arts. Bovendien waren ze vooraf aangemeld. Hoe weet ik niet maar daar kom je wel achter. Bij aankomst kregen ze allemaal speciale passen. Daarmee mochten ze zich bij een attractie melden en mochten ze via een speciale ingang naar binnen en hup direct in de attractie. Kind had de tijd van zijn leven en ouders ook. Geen gezeur van andere mensen over rolstoelers die zomaar voor mochten gaan. Disney schijnt een super systeem te hebben. Wel voor gaan maar niemand die het door heeft.

En het verblijf. Als geld geen rol speelt zou ik ook voor een Disney hotel gaan. Dan is ook het vervoer vanaf je hotel naar het Disney park geregeld en vaak heb je nog wat extra privileges zoals extra openingsuren.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-11-2010 om 20:55

Die pas

is heel simpel, je neemt een brief mee van de arts, je gaat naar City Hall in het begin van het park, geeft de brief en je krijgt meteen de pas mee. Niks van te voren aanmelden, is niet nodig!

Verschillende passen

Hoi Polly,
Oh ik ben bijna jaloers op je....
Maar goed ik mag niet klagen, ik ben 2 jaar geleden super de luxe over the top naar eurodisney geweest met kerst. In het disneyhotel zelf. Erg gaaf en een super ervaring. Mijn vader was toen zeer ernstig ziek, helaas is hij er nu niet meer. We hadden geld van zijn huis losgemaakt en hebben samen met hem deze prachtige herinnering gecreeërd!
Dit even tussendoor, maar nu even antwoord op jouw vraag! Er zijn twee passen waar over wordt gesproken. De eerste is een pas die je kan zien als een soort 'invalidenkaart' je kunt dan via de rolstoelingang. De andere pas is de VIP-pas (deze krijg je automatisch bij de luxe suites) Met deze pas heb je onbeperkt toegang tot de fast-pass rijen (deze rijen zijn veel korter, maximaal 10 min. wachten). Ik denk dat Vlinder deze laatste pas bedoelt, want deze pas kregen wij ook in verband met mijn vader......
Veel voorpret en als je gaat veel plezier!
Yentle

Nasha 1st

Nasha 1st

12-11-2010 om 20:42

Ik denk

dat vlinder echt de invalide pas bedoelt hoor, ze praat over een kind met Duchenne...

vlinder72

vlinder72

12-11-2010 om 22:15

Nasha

Ik weet het niet. Ik weet wel dat deze ouders twee jongens met Duchenne hebben en het erg zwaar hebben. Geen idee wat nou precies geregeld hadden. Ze hoefden echt nergens in de rij te wachten. Maar wat ze dan hadden? Ik heb geen idee. Niet de normale invalide pas want ik heb het net opgezocht op de site van Disneyland Parijs maar daar staat dat je met die pas geen recht hebt om voor te gaan en dat hadden zij wel. Misschien toch wel zo'n VIP pass (leuk zo'n pass, nooit van gehoord (zal wel niet goedkoop zijn zo'n arrangement).

Nasha 1st

Nasha 1st

12-11-2010 om 23:32

Met de invalidepas

heb je juist WEL voorrang! Je mag via de uitgang (is vaak de speciale invalide-ingang) voor op alle rijen!

Nasha 1st

Nasha 1st

12-11-2010 om 23:35

Wel raar

dat er op de site wat anders staat....maar goed, met die pas kun je dus via de invalide-ingang en ga je dus wel voor op de rij....

vlinder72

vlinder72

13-11-2010 om 14:33

Waarschijnlijk

heb je met een invalidepas geen recht op voorrang maar krijg je dat in de praktijk wel. Maar mocht je het een keer niet krijgen bij een attractie dan kan je natuurlijk niet klagen omdat je zolang moet wachten.

Zoiets zal het wel zijn denk ik.

Janeway

Janeway

13-11-2010 om 16:18

Die pas

Uit eigen ervaring.. Die pas haalden we in cityhal, met een brief van de behandelend arts. Onze kids hebben adhd. Met opmerking dat wachten in een rij problematisch zou zijn. We kregen een speciale pas. Die moesten we laten zien bij de ingang (van attractie ed)en vervolgens werden we via de invalideningang geloodst. Dan werd er nog even gezegd dat we 5 min moesten wachten en gevraagd of dat wel ging.. Na die 5 min mochten we dan vaak plaats nemen in de attractie. Je hebt dat idd voorrang op de andere wachtende want die staan gewoon het hele traject in een wachtrij 45 min of meer soms (die slingerrijtjes) Ben je fysiek gehandicapt kan je vaak plaats nemen in een speciaal karretje. En wordt je evt geholpen. Ook mochten we vaak in het voorste karretje van een attractie. Bij voorstellingen krijg je een leuke plaats vooraan, evt krijg je bezoek van een disney figuur. Bij de parades kan je in een speciaal vak gaan staan. Waar je goed de parade kan zien. Ook daar krijg je extra aandacht van Disney figuren. In de rij om met Mickey op de foto te gaan hoeft ook niet. Je gaat naar de medewerker en je moet soms even wachten maar bent toch sneller als iemand die in een rij moet gaan staan.
Zijn er meerdere invaliden dan moet je natuurlijk daar wel op je beurt wachten maar dat hebben we weinig mee gemaakt.. Ook werden we bv bij Peter Pan ed gewaarschuwd dat er lichteffecten waren en of onze kinderen dat wel konden verdragen. Superservice van Disney. OP iedere pas mochten er 3 mensen naar binnen. De pashouder en 2 begeleiders. Het is dus niet zo dat een grote familie dan gelijk voorrang krijgt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat je in de hotels voorrang krijgt op het buffet. (wij zaten in Davey Crocket)

Nasha 1st

Nasha 1st

14-11-2010 om 13:32

Beetjevreemd

dat je deze reactie geeft. waarom zou je met een kind met ADHD NIET naar Disney mogen? Mogen deze kinderen geen lol hebben? Wat leuks doen? Ja, er zijn veel prikkels, en dat calculeer je als ouder in. Dus doe je de dingen ander, o.a. die pas, waardoor je niet met een overhyperkind in de rij hoeft te staan....En een eventuele boze bui calculeer je ook in....BeetjeVreemd, heb je zelf een kind met ADHD??? Vast niet....En dan ook nog een ander nick aannemen, ook zo lekker laf...

Simone G

Simone G

14-11-2010 om 17:48

Ohhh...

Ik weet niet wat ik moet zeggen.. Volgens mij ken jij geen mensen met ADHD... hoe durf je!!!!

Janeway

Janeway

14-11-2010 om 21:13

Beetje vreemd

Beetje vreemd jou reactie he.. Weet je adhd kinderen zijn ook gewoon kinderen hoor. En hebben ook dromen en wensen.. Gek he.. En ook vaders en moeders van adhd kinderen hebben zo hun wensen.. En dat ze dan wat drukker worden calculeer je in. En idd lang leve de pas die je krijgt bij Disney. Zo kunnen we ook een keer genieten met onze drukte makers. Je zou er maar eens last van krijgen in je lange wachtrij als je 45 min bij ons in de buurt moet wachten.. Die pas is dus eigenlijk niet voor ons, maar voor mensen zoals jullie.. Pfft zeg. Je hebt totaal geen beeld van wat adhd is..Het mooie is dat onze kinderarts zelf voorstelde om een brief te schrijven toen hij van onze kinderen hoorde dat we naar Disney zouden gaan..
En dat gênante was ik snel kwijt hoor.. We hebben er volop van genoten, en de kids des te meer.. Juist door die PAS..

Inge M

Inge M

14-11-2010 om 22:07

Jullie zijn wel hard

voor Beetje Vreemd.
Deze vraag staat in Vakantietijd, niet in Zorgenkinderen. Je kan niet zomaar verwachten dat iedereen op Ouders Online weet wat het betekent om een kind te hebben met ADHD en te weten waarom je dan wel naar Disneyland wilt.
Juist dit forum is een prima middel om uit te leggen hoe dit zit. Niet door verwijten te maken maar door uitleg te geven.
Juist hier kun je redelijk neutraal die uitleg geven, kunnen mensen vragen stellen die ze in real life niet durven te vragen (zo benaderbaar is een moeder van een zorgenkind nou ook weer niet). En juist omdat de vraag niet rechtstreeks gevraagd wordt, kunnen ouders van zorgenkinderen de rust vinden om de vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-11-2010 om 22:17

Wat een onzin!

Beetje Vreemd begint meteen als een olifant in een porseleinkast te stampen! Ook nog onder een andere nick, dus ik vermoed hier toch een vaste forummer die even zijn/haar hart wil luchten en dus best weleens in Zorgenkinderen gelezen heeft...En het verwijten doet Beetje Vreemd zelf al!

>>Juist hier kun je redelijk neutraal die uitleg geven, kunnen mensen vragen stellen die ze in real life niet durven te vragen (zo benaderbaar is een moeder van een zorgenkind nou ook weer niet). En juist omdat de vraag niet rechtstreeks gevraagd wordt, kunnen ouders van zorgenkinderen de rust vinden om de vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. < <

Dit deel begrijp ik echt helemaal niks van! Hoezo zijn moeders (alleen moeders?) van zorgenkinderen niet benaderbaar? Ik bijt niet hoor! Je mag me alles vragen, en ik vertel ook alles netjes en eerlijk! Maar ga me geen verwijten voor de voeten werpen of me aanvallen op dingen, zoals naar Disney gaan, want dan ga je een stap te ver!

Puck

Puck

15-11-2010 om 08:45

Ik vind vooral de toon erg ongelukkig

Ik denk dat het vooral de toon is in de posting van beetje vreemd die de agressie opwekt of zit ik er naast.
Als de posting er bijv zo uit zou zien:
Ik heb weinig verstand van kinderen met ADHD maar is zo'n druk pretpark wel goed te doen en leuk voor ADHD-kinderen. En waarom zou een ADHD-kind dan voorrang moeten krijgen boven een "normaal kind".
Hoe zouden dan de reacties geweest zijn. Op zich vind ik de vraag helemaal niet zo verkeerd namelijk maar de toon is verwijtend en belerend, niet open en geInteresseerd.

Ook tegengeluid

Ik snap denk ik wel wat "Beetje Vreemd" bedoelt: het is natuurlijk sowieso een drukte van belang in zo'n park. Dat zal toch bij iemand met ADHD olie op het vuur gooien.
Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat beetje vreemd denkt: "maar waar houd het voorrang geven dan op? Krijgt een kind met astma bijvoorbeeld ook voorrang? Of een kind met diabetes?"
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf een sch*rfthekel heb aan pretparken. Véél te druk, véél te lang wachten in die rijen, die attracties kunnen eigenlijk maar één ding. (Meestal hard en onbenullig)

Gr. Poezie.

Polly Shearman

Polly Shearman

15-11-2010 om 11:06

Mensen rustig!

punt 1: mijn kinderen kunnen ondanks hun adhd prima tegen drukt om zich heen, hoe gekker hoe liever. ALs dat anders was dan zou ik idd niet zomaar de gekte opgaan zoeken.
en punt 2: ik begrijp "beetje vreemd" wel. Onze zoon met reuma kan ook niet lang staan, als we voor hem zo'n pas zouden krijgen om de lange wacht rij over te slaan, dan is dat voor veel mensen veel begrijpelijker als dat we een pas krijgen voor onze adhd'ers.
Het is niet zo, dat we zonder die pass, niet naar disney zouden kunnen, dus in die zin is het gewoon een luxe..
Maar zeg nou zelf, het is toch gewoon heerlijk als er een legale manier is om die rijen te vermijden, zou niet iedereen dat doen als ze de kans kregen?
Ik vind het niet genant, ik zie in het dagelijks leven soms behoorlijk wat af met die mannen van mij, laat mij dan maar lekker in zo'n park legaal voorkruipen hoor!

nog 1 vraag? moet ik mijn frans ernstig op gaan halen, of kom ik met mijn engels en nederlands ook ver genoeg??
groet, polly

Polly Shearman

Polly Shearman

15-11-2010 om 11:30

Mijn keuze

aangezien dit draadje over mijn gezin gaat is het mijn keuze.
Wij gaan IN de meivakantie, ik neem hier mijn kinderen niet voor van school, en nogmaals, mijn kinderen kunnen prima omgaan met prikkels, zelfs met hele heftige prikkels.
Mijn ouders willen ons dit kado doen, omdat we dit nooit zelf zouden doen. Nu krijgen we de kans, en natuurlijk gaan we dat doen.
Dat word hysterisch leuk!! Desnoods met extra medicatie !!! whahahah ( lekker olie op het vuur)

Puck

Puck

15-11-2010 om 11:55

Nou beetje vreemd

Je 2e reactie vind ik mogelijk nog vreemder. Je hebt niet eens de moeite genomen om te lezen kennelijk, dan had je het grootste deel van je verwondering en je ergernis al niet gehad. En je verbaast je niet over de keuze van Polly, je veroordeelt het door je manier van schrijven, dat is iets heel anders.

Janeway

Janeway

15-11-2010 om 13:31

Beetje vreemd

Nee BV we gebruiken adhd op school niet als uitzonderings positie die hebben ze nl al.. En niet in de positieve zin. Het klinkt alsof je jaloers bent.
We zijn idd buiten de vakantie gegaan, wanneer, in januari. Waarom dat maakt nu niet uit. Het was in het park niet heel druk. En onze kinderen kunnen soms die prikkels wel aan, en soms heb je iets over voor hun pleziertje. Je moest eens weten hoeveel narigheid we hebben soms van onze adhd kinderen.. Echt dan is een beetje voorrang in een pretpark eens een voordeeltje wat idd anderen mensen met "gewone" kinderen niet hebben. Zij hebben hun hele leven voordeel van een "gewoon" kind.. Dat lijkt mij ook wel eens prettig.. Zonder al die zorgen die we hebben voor onze kinderen..
Polly, je Frans hoef je niet op te halen.. De meeste crewleden spreken Engels, sommige Nederlands.. Een beetje Frans spreken kan geen kwaad natuurlijk maar met Engels redt je het ook. Enne een extra pilletje, natuurlijk zodat we ook de avonden nog een beetje gezelligheid hebben..

Polly Shearman

Polly Shearman

15-11-2010 om 16:04

Wahhaah

precies het soort olie wat ik op het vuur gooide "dan maar een paar pillen extra"

gelukkig voor jou, beetje vreemd, heb je geen ideeeeeeeee
waar je het over hebt.

Janeway

Janeway

15-11-2010 om 17:24

Geweldig

Echt je hebt het helemaal door Beetje V. We zitten wekelijks op school om te klagen over al die prikkels die onze kids over zich heen krijgen op school, wat we staan dagelijks te klagen.. Mens je hebt werkelijk geen idee.. Gelukkig ben je niet jaloers..
Ik ga onze kids even een pilletje geven zodat ze naar een vreselijk prikkelig tv programma kunnen kijken hihihi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.