Vakantie en uitjes

Polly Shearman
07-11-2010 om 18:42
Disneyland parijs,... wat en hoe?
Morgen zijn wij 12,5 jaar getrouwd en als kado krijgen wij van mijn ouders 3 dagen en 3 nachten naar disneyland parijs! Hoe, wanneer mogen we helemaal zelf weten. Geld speelt geen rol, ook reiskosten en zakgeld krijgen we mee.
We zijn daar nog nooit geweest en hebben dus geen idee.
Dus vertel het ons maar, als geld geen rol speelt. Hoe zou jij dan met je gezin die 3 dagen en nachten vullen? welke hotel? welk vervoer, zou je met kerst gaan, of juist niet, zou je in het voorjaar of zomer gaan?
Onze kinderen zijn 11,9 en 4, en we zitten dus wel vast aan de schoolvakanties, waarbij de carnavalsvakantie afvalt als optie omdat wij echte carnavals vierders zijn.
Zeg het maar! want wij hebben zelf geen idee!

Nasha 1st
15-11-2010 om 20:17
Pelle
als iemand mij gewoon, zonder verwijten, vraagt of het wel een goed idee is met ADHD-kinderen naar een pretpark te gaan, dan geef ik daar gewoon antwoord op. Dat ik dat voor mijn ADHD-er prima vind kunnen, dat ik niet voor ALLE ADHD-kinderen kan spreken, maar dat het over het algemeen bij de meesten prima gaat. En dat Disney dus een supergoede regeling daarvoor heeft zodat zowel de ADHD-er zelf als de rest van het gezin een toptijd kan beleven....En dan mag diegene ook best een vreemde zijn, en als Beetje Vreemd het inderdaad op andere toon had aangezwengeld, wie weet. Maar het is de toon die de muziek maakt he....

Nasha 1st
15-11-2010 om 20:22
Beetje vreemd
>>Ik vraag me gewoon af waarom je als ouder een kind met ADHD buiten de reguliere vakanties om van school haalt en vervolgens neemeemt naar een extreem prikkelende omgeving. Maar dan vervolgens wel een voorrangspas krijgt bij een behandelaar (wie? een arts?). < <
Nee, de pas haal je bij Disney die dan alleen wel een brief van een arts verlangen. Vind ik niet gek. Maar Disney stelt de pas beschikbaar. Waarom zou ik geen gebruik maken van de mogelijkheden?
>>Dat vind ik de omgekeerde wereld. Je hoeft namelijk niet naar een pretpark met kinderen, mijn kinderen zijn heel gelukkig opgegroeid zonder pretparken.< <
Nee, je hoeft inderdaad niet. Maar laten wij nou heel graag willen! Ook zoon met ADHD! En wat heeft ie genoten!! En wat voelde hij zich speciaal!
>>Ik kan me voorstellen dat er prettiger en betere settings zijn voor ADHD-ers. Waarom kies je daar dan niet voor en ga je ook niet gewoon net als iedereen in de vakanties weg? < <
Dat doen we ook, we kiezen ook weleens voor andere settings. En altijd in de vakanties.
>>Overigens ben ik juist wel bekend met ADHD en juist daarom plaats ik deze opmerking! Het belerende toontje van sommigen dat ik er gewoon helemaal niks van snap, irriteert me dan ook zeer. < <
Over belerende toon gesproken....lees je 1e posting nog eens...
>>Ik wist dat ik op tenen zou trappen, maar het is echt niet kwaad bedoeld. Nogmaals: je hoeft niet naar zo\'n pretpark, er zijn massa\'s kinderen nog nooit naar Disney geweest. Ik verbaas mij slechts over jullie keuzes.< <
Dat mag, maar veroordelen is een ander verhaal. Verbaasd zijn mag. Iedereen is anders, iedereen maakt andere keuzes. Hier geniet zoon nog dagelijks na van zijn Disney-avontuur!

Nasha 1st
15-11-2010 om 20:25
Beetje vreemd 2
>>zo zit ik niet in elkaar< <
mmm, ik heb toch een andere indruk gekregen
>> ... En ik daarnaast zeker niet jaloers op iemand die naar Disneyland of een andere pretpark gaat, aangezien ik (net als Poezie geloof ik) een vreselijke hekel heb aan zo'n drukke lawaaierige plastic omgeving. < <
Ah, dat is het probleem. Omdat JIJ niet van dat soort omgevingen houdt, moeten ALLE ouders van ADHD-ers zich aan jouw regels houden.....Beetje Vreemd....vandaar die nick zeker?
>>Maar ik begrijp van leerkrachten dat ze rekening moeten houden met de ADHD-ers mbt het aanbieden van teveel of verkeerde prikkels anders staan de ouders boos op de stoep. Dan gaan diezelfde ouders naar de meest prikkelende omgeving die je je kunt voorstellen, onder het motto "dan maar een paar pillen extra" ... < <
Hoe komen we van Disney nu ineens bij school en leerkrachten die rekening moeten houden met ADHD-ers? Ik ondervind toch echt ZELF de hinder (voorzover ik het hinder vind) van een uitje naar een pretpark. En in een pretpark hoeft er ook verder niks geleerd te worden, alleen maar lol beleven. Oh, en voor jouw info, ik heb zoon geen extra pilletje hoeven geven....

Puck
16-11-2010 om 08:57
Jaloers
Ben ik ook een beetje vreemd als ik zeg dat ik wel jaloers zou zijn als ik Polly met haar "ernstig gedrogeerde kids" waar dus niets aan te zien/merken valt "voor zie kruipen in de rij? Op dat moment zou ik dat ook wel willen denk ik. Maar als ik dan de problemen lees die jullie ondervinden met jullie bijzondere kids dan gun ik ze het en blijf ik toch maar braaf op mijn beurt wachten.

Janna3
16-11-2010 om 12:26
Wees blij
Wees blij dat Disney zo vriendelijk is voor mensen met een beperking. Mijn kleine broertje, zwaar autistisch heeft een paar jaar geleden genoten van een reisje Disney met zijn neefjes, nichtjes, broers en zussen. Hij kan absoluut niet in een rij staan, hij kan dat ook niet leren. Dus hij mocht bij de attractie rustig op een bankje wachten terwijl wij in de wachtrij stonden. Zo gingen we toch samen in een attractie. Het leuke van die pas dat je in bepaalde attracties het hele gezin mee mag nemen.
Polly, wij hebben destijds in Hotel New York gezeten, ook heel mooi en dichtbij het park! Wij hebben van te voren gevraagd of we met drie kinderen op de kamer mochten en dat kon toen wel. Is te proberen! Ik zou in de meivakantie gaan, dan hebben maar weinig landen vakantie. Ga echter niet op 1 mei, dat is een vrije dag voor de Fransen en Spanjaarden, megadruk dan...

liora
17-11-2010 om 10:37
Polly
Wat een geweldig cadeau en wat zullen jullie genieten! Als geld geen rol speelt zou ik zeker kiezen voor het Disneyland Hotel. Ligt namelijk aan het park. Mijn toen zesjarige wilde tussen de middag graag even terug naar het hotel om te rusten, want het is echt veel en vermoeiend, en dan is het heel fijn als je snel bij je hotel bent.
Liora
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Poezie
17-11-2010 om 11:56
Ja maar
(Nog 1x doorzagen ) Als de symptomen m.b.v. medicijnen te onderdrukken zijn, dan hoeven ze toch ook geen voorrang in de rij? (Mijn kinderen hebben geen ADHD, dus ik weet er in de praktijd niets van af, vandaar mijn vraag)
Gr. Poezie.

Nasha 1st
17-11-2010 om 12:54
Helaas poezie
niet ALLE ADHD-uitingen kun je "onderdrukken" met medicatie....

Poezie
17-11-2010 om 12:59
Vertel verder nasha!
Ik wil graag weten hoe de vork in de steel zit.
Gr. Poezie.

Nasha 1st
17-11-2010 om 13:15
Dat is lastig
uit te leggen, omdat niet alle ADHD-kinderen hetzelfde zijn...maar kijkend naar mijn eigen zoon is hij door de medicatie beter aanspreekbaar op dingen, kan hij inderdaad wel wat meer geduld opbrengen, maar meer dan een uur is toch nog steeds wat veel gevraagd. Ook kan hij slecht tegen duwen en trekken, aan hem zitten enz. In een rij ontkom je daar natuurlijk niet aan. Als hij niet goed kan overzien hoe lang de weg nog is (bij sommige attracties zitten veel bochten in de wachtrij) raakt hij het overzicht gewoon kwijt. Allemaal triggers voor een enorme explosie zal ik maar zeggen. Dat hebben we nu allemaal kunnen voorkomen

Poezie
17-11-2010 om 14:09
Bedankt nasha
Dus als ik het goed begrijp nemen medicijnen wel de scherpe puntjes eraf, maar niet alles?
Gr. Poezie.

Nasha 1st
17-11-2010 om 14:26
bij mijn zoon zijn we van hoge pieken en diepe dalen naar een wat vlakkere lijn gegaan zeg maar En daarmee is het voor ons allemaal, inclusief zoon, wat draaglijker geworden....

Janna3
17-11-2010 om 18:02
En wat ook nog meespeelt
Is dat je heel afhankelijk bent van wie er nog meer in die rij staan. Als dat allemaal jonge gezinnen zijn die rustig op hun beurt wachten is het geen enkel probleem. Maar als er jongeren of volwassenen zijn die naar mijn broertje staren, hem uitdagen (gebeurt echt vaak, je snapt het niet) of proberen voor te dringen dan gaat het mis.

Nasha 1st
17-11-2010 om 18:51
wachten haalt sowieso het slechtste in mensen naar boven, kijk eens naar jezelf als je net weer de verkeerde rij in de supermarkt hebt gekozen....dan word ik ook nog weleens gek! Nee hoor, ik schaam me totaal niet voor het aanvragen van de pas en een volgende keer doe ik het zo weer!En die gene? Dat was inderdaad bij de 1e attractie even, maar die gene was zo voorbij toen ik zoon achter me in de auto zag zitten (onze 1e attractie was die met die autootjes ben de naam even kwijt) met een glimlach van oor tot oor! We hadden deze al eens eerder moeten skippen vanwege de enorme wachtrij en deze attractie gaat niet zo heel snel....