Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eénoudervakantie

Misschien niet helemaal de juiste rubriek, maar ik hoop hier meer de doelgroep te vinden...

Sinds een jaar ben ik gescheiden. Moeilijke tijd. Maar mijn vraag gaat over wat jullie ervaring, eigen of van horen zeggen, is met 1 ouder vakantie. Voor mijzelf lijkt met me nl. niet echt wat, maar voor de kinderen juist wel, omdat er toch een soort groep is. Daarom zou ik graag weten hoe dat er aan toe gaat. Is het echt een groepsding, daar ben ik nl. niet zo goed in. Wordt je veroordeelt als je niet met de groep meedoet, in ieder geval niet veel? Is het een veredelde zoektocht naar partners? Of is het lekker vrijblijvend, contact als je het wilt en op jezelf als je geen zin in de groep hebt?
Ik heb een leuke reis gezien, camping in Frankrijk. Voor mij zou dit practisch gezien een goede manier zijn om een strandvakantie te doen. Ik hou ook wel van campings, maar zie mezelf niet met caravan rijden en wil niet in een tent.
Ben benieuwd. Alvast bedankt.
Suzy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

19-01-2011 om 20:46

Leuk

Ik zat met precies dezelfde vragen als jij en ik heb wel een jaar nagedacht of ik het zou aandurven. Uiteindelijk heb ik toch geboekt en dat is me zo goed bevallen dat ik daarna bijna alleen nog maar met eenouderorganisaties op vakantie ben geweest. Over het algemeen zijn er voornamelijk moeders met kinderen, en maar een paar vaders. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er stelletjes zijn ontstaan onder de ouders, maar wel al twee keer een stel ontmoet dat elkaar op die manier kende. Ik ben ook niet zo'n groepsmens, maar het is geen enkel probleem als je in je eentje onder een parasol duikt met een boek. Het leuke vind ik dat je 's avonds wel gezamenlijk op het terras kunt borrelen met andere volwassenen, terwijl de kinderen zich prima vermaken met de andere kinderen.
Het is altijd wel een beetje zoeken naar een locatie waar je niet in een tent hoeft (dat wil ik ook niet), maar tot nu toe is dat altijd wel gelukt. Dit jaar ga ik via Estivant naar een pension in Oostenrijk. Daar wordt ook nog voor me gekookt, dus ik heb er helemaal zin in

amk

amk

20-01-2011 om 16:05

Nou

iets minder bekende organisaties als Djoser, Baobab en Koning Aap hebben ook de alleenstaande ouder ontdekt, want zij bieden een aantal van hun reizen inmiddels ook aan als alleenstaande ouder reis.

Misschien is dat inmiddels ook wel het geval bij de grote organisaties als Tui en consorten.

amk

amk

20-01-2011 om 20:18

Zelazny

de eerst genoemden wel idd, maar TUI is een grote goedkope aanbieder, die laten niet zo maar klanten links liggen.

Ik kijk er nooit omdat ze niet de reizen aanbieden die mij aantrekken, maar het zou best kunnen dat ze inmiddels wel alleenstaande ouderreizen aanbieden. Of bepaalde reisdata bestemmen voor alleengaande ouders. Dat was het punt dat ik wilde maken.

Overigens vind ik Estivant en Cirkel ook niet zo goedkoop, hun verre reizen zijn vergelijkbaar met de prijs van Djoser en Baobab. Met een minder aanbod aan activiteiten. Ik ben daarom destijds met dochterlief met Djoser naar Zuid-Afrika gegaan.
Ook Fox-reizen heeft data gereserveerd voor alleengaande ouders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.