Vakantie en uitjes

Lis@
18-04-2010 om 15:46
En waar gaan we van de zomer naar toe met vakantie?
Het valt me dit jaar op dat er minder over vakanties wordt gesproken dan andere jaren.
Waar gaan jullie naar toe van de zomer?
Ik ga de maand juni naar Griekenland met de caravan. We maken een rondreis van west naar oost door naar het zuiden richting Athene en Delphi en we pikken het noorden van de Peloponnesos mee.
groet Lis@

Miranda
18-04-2010 om 17:05
Ardeche
twee weken in een stacaravan op een camping in de Ardeche.
Miranda

reina
18-04-2010 om 18:00
Ik denk
Vorig jaar had ik een vakantie besproken, dit jaar wordt het een bonnefooi-jaar, dat betekent dat nog niks zeker is Maar ik ben voorlopig van plan een week of 3 met reinaman richting Italië te gaan en daar op een paar campings (liefst zo klein mogelijk!) te gaan kamperen. In de meivakantie ga ik met m'n zusje naar Istanbul.

Minet
18-04-2010 om 18:17
Eehh
Nog altijd geen flauw idee of we op vakantie gaan in de zomer en wat de bestemming dan gaat worden.
Wat we wel weten is dat we rond de Pinksteren 8 dagen Rome en omgeving gaan verkennen vanaf een camping 40 km boven Rome.
Dit is voor ons het eerste jaar dat er geen kinderen meer mee zullen gaan, dus het voelt erg vrij. Daarnaast weet ik niet wanneer ik wel/geen werk heb in de loop van het jaar omdat ik als zzp-er ben begonnen, ook weten we niet of/wanneer mijn partner een andere baan zal krijgen. Veel onzeker, maar daardoor ook onwaarschijnlijk veel mogelijkheden!

reina
18-04-2010 om 18:40
Minet
Oh, wat lekker, waar gaan jullie kamperen? ( Wij waren 3 jaar geleden een week in die omgeving)

Rembrand
18-04-2010 om 19:22
Italië.
We hebben al aardig wat landen gezien als gezin, maar Italië nog niet. Omdat we vorig jaar niet zo'n leuke vakantie hadden ( regen en een vouwwagen die totall loss werd gereden op de camping ) gaan we dit jaar ( met een gehuurde caravan ) hopelijk de zon opzoeken.
We gaan naar het meer van Caldenazzo.
Ik heb er al zo'n zin in !!
Komende week ga ik een nieuwe bikini kopen ( de oude is ernstig verkleurd en lag al een paar jaar te wachten tot mijn lijf er weer in kon haha ).
Nog een kleine vijf kilo en dan is het : Italy, here I come !!!
M.

sita
18-04-2010 om 19:50
Italie, lemarche
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Italie, heb er zoveel zin in..
Jaren gekampeerd in frankrijk, vorig jaar met de caravan, die hebben we gelijk weer verkocht en nu weer met de tent.
We gaan naar een camping in le Marche, ietsje boven Ancona, 20 km van de kust.
Nu weer proberen alle spullen in de auto te krijgen
Gaan met pinksteren even proefkamperen in Nederland (de Lutte,Overijssel).
Sita

Mach
18-04-2010 om 19:54
Kamperen waar het mooi weer is
ik hoop Zweden, maar het zou dus ook Spanje kunnen worden!

Nor@
18-04-2010 om 19:55
Engeland en frankrijk
Meivakantie 1 week naar Normandie en zomer 2 weken Engeland!

gruffalo
18-04-2010 om 20:43
Nee
wij hebben nog geen idee
vorig jaar 3 weken zuid frankrijk en dat viel ons tegen (te toeristisch, te warm) dat we nu helemaal nog geen zin hebben om te boeken. We weten gewoon niet wat we willen.
wel na de meivakantie 4 dagen disneyland, en daarna zien we wel weer. ik hoor zo hier en daar dat het een heel warme zomer wordt in Nederland, dus wie weet blijven we in de buurt, misschien limburg of zeeland?
Gruffalo

ijsvogeltje
18-04-2010 om 20:44
Egypte en nederland
In de meivakantie gaan we naar Egypte: tempels en piramides bekijken.
In de zomervakantie gaan we drie weken fietsen door Nederland. Tentje mee, en iedere dag weer een stukje verder fietsen. Waar we beginnen weten we nog niet, we eindigen in ieder geval in Friesland, daar gaan man en oudste zoon een cursus kitesurfen doen.

Lys Lionne
18-04-2010 om 22:48
Jura en rome
Wij gaan dit jaar in de zomer naar de Jura met de caravan, hebben er zeker al zin in!
En voor het eerst in 10 jaar met z'n tweetjes er op uit: begin oktober een midweekje naar Rome. Super veel zin in

Maylise
19-04-2010 om 02:23
Midden oosten
In Julie gaan we vier weken naar het Midden Oosten. Voor de eerste keer dat we sinds de zomer van 2006 die richting uit gaan in de zomer met elkaar. Hopelijk zal het iets rustiger verlopen dit jaar. We gaan op familie bezoek bij familie van man maar we gaan hopelijk zelf ook nog wat reizen.
Daarna gaan we verhuizen dus de rest van de zomer zal stressvol zijn. ik hoop dus dat vakantie niet stressvol is
Maylise

Puck
19-04-2010 om 08:24
Daar waar het weer lekker is
Wij gaan dit jaar voor het eerst op de bonnefooi en we zien wel waar we uitkomen met de caravan. Ik vind het wel spannend, ben een georganiseerd type dat graag op zeker speelt en al in januari de camping gereserveerd heeft maar nu gaan we dit toch eens proberen. En geen idee waar we uitkomen. Als het mooi weer is blijven we gewoon in Nederland en anders zoeken we het mooie weer gewoon op.

Minet
19-04-2010 om 08:39
Reina
We gaan naar het meer van Bracciano, hebben daar een stacaravan geboekt (hoe luxe met zijn tweetjes)!
Van daaruit willen we naar Rome, maar ook naar Napels en naar de Vesuvius. We hebben 8 dagen, dus heerlijk alle tijd om tussendoor ook nog van de zon te genieten, liggend aan het water (erin zal nog wel koud zijn)

Pinkelot
19-04-2010 om 09:43
Frankrijk
Voor het eerst nog een keer naar dezelfde camping als vorig jaar. Kinderen wilde dat erg graag en wij vermaken ons daar ook, dus daar nu voor gekozen. We zitten iets boven Bordeaux. We hebben er nu al zin in, oja we gaan met onze eigen caravan kamperen.
Maar eerst de meivakantie, ik de week van hemelvaart gaan we naar zeeland, ook erge zijn in. Nu hopen dat het weer dan net zo mooi is als gisteren :o).
Leuk om te lezen waar iedereen naar toe gaat, groetjes Pinkelot

egberdien
19-04-2010 om 12:05
Niet...
op fietsvakantie helaas... Man wil niet meer. Maar we hebben een camper gehuurd en gaan daarmee weg! Naar Engeland of Zweden vermoedelijk, we weten het nog niet. En de fietsen gaan natuurlijk wel mee!

Rieke
19-04-2010 om 13:22
Lis@
Hoe gaan jullie naar Griekenland als ik vragen mag. Steek je ergens over met de caravan op een veerboot?
Het lijkt mij ook een heerlijke bestemming nl. Wij hebben maar 3 weken.

Bennikki
19-04-2010 om 15:35
Duitsland en engeland
In de meivakantie gaan we een week met naar Berlijn, (kinderen mee, als iemand tips heeft?) en in de zomervakantie 2 weken naar Isle of Wight en aansluitend een week Londen. Ow heb er nu al zin in. Altijd leuk om hier mede- (of: ex-) Engelandgangers te zien, die zie ik irl nl nooit. Hier gaat iedereen naar Italie..
Bennikki

Lis@
19-04-2010 om 15:55
Rieke
We rijden naar Italie en in Ancona gaan we op de boot. Kamperen aan boord We slapen op de boot in onze eigen caravan en zitten op electra aangesloten. Je kunt ook in Venetie aan boord alleen duurt dan de bootreis erg veel langer. we trekken een week uit om heen er weer te komen en we zijn 3 weken in Griekenland.
Er zijn genoeg mensen die 3 weken incl gaan hoor

Chippie
19-04-2010 om 16:00
Thailand
Jippie! Met onze drie kinderen drie weken naar Thailand. Redelijk op de bonnefooi mar toch wel vaak surfend op zoek naar superleuke hotelletjes etc.

Lis@
19-04-2010 om 18:33
Wow chippie!
Mijn favo vakantieland! Wij gaan voor de derde keer in februari, de tickets zijn al gekocht Wij reizen ook rond en boeken ter plekke een dag van te voren hotels via www.latestays.com
Gaat echt super en je hebt een veel goedkopere prijs.

Lis@
19-04-2010 om 19:20
Heerlijk al die bestemmingen
Frankrijk en Italie zijn ook landen waar ik graag naar toe ga.
Wat een leuke bestemmingen allemaal en toch veel kampeerders heerlijk!

Rieke
19-04-2010 om 21:06
Leuk lisa
Klinkt goed, zo met de boot. Nog even iets om over na te denken.
We gaan dit jaar ws weer naar Zwitserland met de caravan. Richting Engadin.

reina
19-04-2010 om 21:12
Minet
Leuk! Toevallig op camping Roma Flash?? Vanaf die camping kun je heel goed met het OV naar Rome. Ga heel vroeg op weg als je naar de Vesuvius gaat, want m.n. bij Napels is het ontzettend druk op de weg. En dan vergeet je toch zeker Pompeji niet?? Dat vond ik zó mooi! Er is ook een mooie Etruskische gravenstad in de buurt van het meer, groot en heel rustig, de naam ben ik evebn vergeten ( wil het wel voor je opzoeken als je geinteresseerd bent). En als je de kans hebt ga dan ook naar Il Giardino dei Tarochi, met de reusachtige mozaiekbeelden van Nikki de St Phalle, bij Capalbio, echt schitterend!! Zie http://www.nikidesaintphalle.com/

Maylise
20-04-2010 om 02:11
Kamperen
Vorig jaar heb ik voor het eerst sinds jaren weer gekampeerd en ik vond het zo leuk. ik wilde dit jaar weer gaan kamperen maar ik had man al beloofd dat we weer eens naar zijn familie zouden gaan. Daar hebben we ook al een poosje voor gespaard. Onze vorige vakantie daar als gezin in 2006 was vanwege de politieke situatie toen geen succes. We zaten toen in Libanon en dat was in 2006 niet echt the place to be. Man is sindsdien nog wel een keer alleen geweest maar niet meer met ons. 1,5 jaar geleden hebben we al afgesproken dat we dit jaar zouden gaan dus we gaan. Heb er overigens ook best zin in trouwens, we gaan naar Libanon, Syrië en Jordanië. Alle drie geweldige landen. Jordanië gaan we maar even heen en het grootste deel van de tijd zitten we in Libanon. Overigens zeker een aanrader. Het is een enorm mooi land.
Ik had mijn hoop op de mei vakantie gevestigd voor een kampeer vakantie combi stedentrip naar Italië maar omdat we uiteindelijk besloten om te gaan verhuizen deze zomer heb ik dat maar afgeblazen; Dat is nu echt te veel geld.
Volgende zomer wil ik echter gaan kamperen. Dat duurt nog 1,5 jaar maar ik heb er nu al zin in Ik wil een trektocht maken langs allerlei campings en misschien zelfs een paar dagen wild kamperen. lijkt me enig. Man wil niet meer dus dan ga ik lekker alleen met de kinderen die mee willen.
Maylise

Jacoline29
20-04-2010 om 08:13
Dit jaar
In een bungalowpark,op basis van half pension,in Nederland.Ons zelf in de watten laten leggen,we hebben heel wat te verstouwen sinds 31-12-09.
Volgend jaar kamperen in Oostenrijk.

ayla
20-04-2010 om 10:05
Wij
Wij gaan naar een vakantiepark in Italie, samen met vrienden en hun kinderen. We hebben gehoord dat Italie geweldig moet zijn voor coeliakiepatienten dus dat gaan we uitproberen. Voor de kinderen is het super omdat hun vriendjes erbij zijn. Ik verheug me er nu ook al op, 2 weken lang zon zee en strand en heel veel boeken

Astrid
20-04-2010 om 11:56
Turkije
Het ene jaar gaan we kamperen met de auto/ tent ergens in zuid-europa (rondtrekken) en het andere jaar gaan we vliegen en in een appartement.
Dit jaar gaan we vliegen en naar Turkije. In een groot luxe resort in een niet toeristisch deel. We gaan weer veel uitspapjes doen en eten lokaal in restaurantjes.
Beide zijn leuk. Vliegen met z'n vijven kan niet elk jaar en appartement met 3 slaapkamers is lastig te vinden. Kinderen vinden dit leuker dan kamperen.
Voordeel van kamperen is dat je na 2 a 3 dagen weer verder kan trekken, maar wij hebben wel het nadeel om te veel te doen. Afgelopen zomer hebben we in 2,5 week maar liefst 7 campings aangedaan.
Mijn eigen favoriete vakantie is met de rugzak trekken door bv. Azie. Doen we wel weer als ze wat groter zijn. Ze zijn nu bijna 12, 9 en bijna 7.

Shonagh
20-04-2010 om 21:01
Rome en schotland
Voor volgende week staat een weekje Rome geboekt, maar of we er zullen komen ? En dan in juni met onze pas aangeschafte caravan 14 dagen door Schotland trekken en wandelen. Ook vrije weekenden gaan we er met de caravan op uit, het weekend van 10/11 april waren we al op een camping. Wat een vrijheid, een caravan met kachel en WC op de oprit !