Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eten en drinken mee in vliegtuig

in de herfstvakantie gaan we een week naar kos met de kinderen. We vliegen in de ochtend. Ontbijt en lunch kunnen we in principe buiten de vlucht doen. Maar ik zou nog wel iets te eten en drinken mee nemen in het vliegtuig. Vind het kopen in het vliegtuig zonde van het geld. Wie heeft er tips wat handig is om mee te nemen en dan met name qua drinken. 


Flanagan schreef op 04-10-2022 om 20:35:

https://www.skyscanner.nl/nieuws/eten-en-drinken-in-vliegtuig-tijdens-coronavirus
Van de zomer naar Italië gevlogen. We kregen een grote sandwich en beker koffie, thee of anders sap. Dat was voor mij voldoende.

Ja bij KLM of Alitalia misschien, maar niet bij Transavia, EasyJet etc.

Neem een Dopper mee en vul 'm na de security als je wilt. 

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen over een cola of capuccino van €4,00 terwijl ze wel duur op vakantie gaan. Als dat al pijn doet, moet je dan wel gaan?? Maar ik snap dat iedereen daar anders over denkt hoor.

Granola schreef op 04-10-2022 om 20:53:

[..]

Ja bij KLM of Alitalia misschien, maar niet bij Transavia, EasyJet etc.

Neem een Dopper mee en vul 'm na de security als je wilt.

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen over een cola of capuccino van €4,00 terwijl ze wel duur op vakantie gaan. Als dat al pijn doet, moet je dan wel gaan?? Maar ik snap dat iedereen daar anders over denkt hoor.

Vergeleken met die vakanties is de capuccino wel duur, helaas. De prijs voor die goedkope vliegvakanties wordt door ons, omwonenden van schiphol, betaald. Herrie, luchtvervuiling en we kunnen geen kant uit. Klinkt zuur ik weet het. 

Ik heb best vaak gevlogen (Schiphol) de laatste maanden en mocht vanuit Nederland gewoon mijn eigen thermos water mee. Ook heb ik zonder problemen van die multipakken kleine pakjes chocomel mee kunnen nemen in mijn handbaggage.  

Granola schreef op 04-10-2022 om 20:53:

[..]

Ja bij KLM of Alitalia misschien, maar niet bij Transavia, EasyJet etc.

Neem een Dopper mee en vul 'm na de security als je wilt.

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen over een cola of capuccino van €4,00 terwijl ze wel duur op vakantie gaan. Als dat al pijn doet, moet je dan wel gaan?? Maar ik snap dat iedereen daar anders over denkt hoor.

Bij easyjet kost een piepklein flesje water al 3 euro. 

Suusje. schreef op 05-10-2022 om 09:15:

[..]

Bij easyjet kost een piepklein flesje water al 3 euro.

Granola schreef op 04-10-2022 om 20:53:

[..]

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen over een cola of capuccino van €4,00 terwijl ze wel duur op vakantie gaan. Als dat al pijn doet, moet je dan wel gaan?? Maar ik snap dat iedereen daar anders over denkt hoor.

Nou, als je met een gezin van 4 personen bent zit je meteen aan 16 euro, en mocht je nog een tweede keer wat willen drinken omdat je er best lang bent zit je dus aan 32 euro. En dan ben je op Schiphol, waarschijnlijk sta je voor dat drankje ook nog in de rij. Ik geef die 32 euro liever uit op een zonnig terrasje op mijn vakantiebestemming. Zo leuk is dat Schiphol niet, ik vind het het niet waard in zo'n lawaaierige drukke hal.


Caroline80

Caroline80

05-10-2022 om 12:09 Topicstarter

Granola schreef op 04-10-2022 om 20:53:

[..]

Ja bij KLM of Alitalia misschien, maar niet bij Transavia, EasyJet etc.

Neem een Dopper mee en vul 'm na de security als je wilt.

Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom mensen zo moeilijk doen over een cola of capuccino van €4,00 terwijl ze wel duur op vakantie gaan. Als dat al pijn doet, moet je dan wel gaan?? Maar ik snap dat iedereen daar anders over denkt hoor.

Waar ik op kan besparen bespaar ik. Ik kan moeilijk met de fiets naar Griekenland, maar zelf eten en drinken meenemen kan wel. 

Caroline80

Caroline80

05-10-2022 om 12:11 Topicstarter

Caroline80 schreef op 05-10-2022 om 12:09:

[..]

Waar ik op kan besparen bespaar ik. Ik kan moeilijk met de fiets naar Griekenland, maar zelf eten en drinken meenemen kan wel. En ik kijk bij veel dingen of ik het geld ervoor over heb of niet. 

Ik betaal liever 3-4 euro voor een kop koffie op een mooi terras in de zon, lekker ontspannen dan op een karig bankje op een luchthaven (wat ik sowieso al een stressvolle plek vindt) zonder enige sfeer waar ook nog alleen maar grote bedrijven (mac, burger king, starbucks) zitten die veel te weinig belasting betalen. 

Even met je hoofd onder de kraan bij de wc's? Tsja, mij maakt dat niet uit.

Of van tevoren erop rekenen dat het vliegen eigenlijk wat meer kost, vanwege kosten eromheen (de trein of het parkeergeld, het drankje, ..)?

Even 3,5 uur niets drinken, toch ook niet zo erg? En dan wat uit de kraan drinken, en een tijdje later naar een terrasje op de bestemming. 
En bij een verdere bestemming lijkt me dat de kosten voor een drankje in het vliegtuig er ook nog wel af kan, toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.